Τα βαριά ονόματα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας είναι ιδιαίτερα ελκυστικά για τις κινέζικες εταιρείες και η Aston Martin είναι χωρίς αμφιβολία ένα από αυτά.

Η παραδοσιακή βρετανική εταιρεία παρουσιάζει αυτήν την περίοδο δύο πρόσωπα. Και αυτό γιατί τα πηγαίνει πολύ καλά στο προϊοντικό της κομμάτι, έχοντας παρουσιάσει το πρώτο SUV της ιστορίας της, την DBX για την οποία ήδη υπάρχουν πάνω από 1.800 παραγγελίες και έχοντας έτοιμα όχι ένα αλλά δύο hyper cars, την Valkyrie και την Valhalla, ενώ αντίθετα πιέζεται ιδιαίτερα οικονομικά.

Τα κέρδη της έχουν συρρικνωθεί σημαντικά, καθώς το 2019 και συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά θα είναι μειωμένα στο 50%, ενώ αντίστοιχα μεγάλη πτώση σημειώνει και η χρηματιστηριακή της αξία. Το 2018, τη χρονιά που η Aston Martin εισήλθε στο χρηματιστήριο η αποτίμησή της ήταν της τάξης των 4,3 δισεκατομμυρίων λιρών και η τιμή της μετοχής της ήταν 19 λίρες, ενώ σήμερα η αξία της υπολογίζεται μόλις στο 1,0 δις (λίρες) και η τιμή της μετοχής της κυμαίνεται περίπου στις 4,5 λίρες.

Από τις μετοχές της εταιρείας ελεύθερα διαπραγματεύεται το 36% και ήδη η εταιρεία έχει ξεκινήσει συζητήσεις με διάφορους υποψήφιους επενδυτές. Όπως είχαμε γράψει ένας από αυτούς είναι ο Καναδός δισεκατομμυριούχος Lawrence Stroll, πατέρας του πιλότου της Φόρμουλα 1 Lance Stroll, ενώ από κει και πέρα υπάρχουν και εταιρείες από την Ινδία, τη Μέση Ανατολή και φυσικά την Κίνα.

Σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα από τη Μεγάλη Βρετανία μεταξύ των κινέζικων εταιρειών που ενδιαφέρονται για την Aston Martin είναι και ο όμιλος της Geely. Ο οποίος έχει αναδειχθεί σε παίκτη παγκόσμιας κλάσης στη σύγχρονη αυτοκινητοβιομηχανία, μιας και της ανήκουν η Volvo, η Polestar, η Lotus, η Lync & Co και η London EV Company (ταξί Λονδίνου), ενώ με ποσοστό της τάξης του 9,69% είναι ο μεγαλύτερος ιδιώτης μέτοχος της Daimler, στην οποία ανήκει και η Mercedes.

H (μεγάλη) συμμετοχή της Geely στη Daimler ίσως αποδειχθεί καθοριστική και για την εξαγορά μέρους των μετοχών της Aston Martin, μιας ο γερμανικός όμιλος έχει μια συμμετοχή της τάξης του 4% στη βρετανική εταιρεία και την προμηθεύει τόσο με κινητήρες όσο και με ηλεκτρονικά συστήματα.  

Διαβάστε επίσης