Υπάρχουν αρκετά αυτοκίνητα που έχουν μείνει στην ιστορία ως ιδιαίτερα σημαντικά, ενώ αντίθετα τα πρωτότυπα που εμπίπτουν σε αυτήν την κατηγορία είναι σαφώς πιο λίγα. Ένα από αυτά και σίγουρα ένα από τα πιο σπουδαία είναι και η Mercedes C111, η οποία παρουσιάστηκε πριν από 50 χρόνια. Tο 1970 συγκεκριμένα και αποτελούσε κατά κάποιον τρόπο μια απάντηση στη νέα γενιά των ιταλικών super cars που εμφανιζόταν τότε. Με προεξέχοντα εκπρόσωπο τη θρυλική Lamborghini Miura, ενώ δεν ήταν λίγες και οι αντίστοιχες Ferrari.

Έτσι λοιπόν η C111 ήταν διθέσια, με εξαιρετική αεροδυναμική - ο συντελεστής οπισθέλκουσας κάποια στιγμή έφτασε το 0,191- σφηνοειδές αμάξωμα η αισθητική του οποίου εξακολουθεί να δείχνει σύγχρονη και βέβαια με πόρτες που άνοιγαν προς τα πάνω. Σα φτερά γλάρου, όπως στη θρυλική 300 SL. Χαρακτηριστικό είναι και το πορτοκαλί της χρώμα που και αυτό ήταν δεδομένο σε όλες τις παραλλαγές της που έκαναν κατά καιρούς την εμφάνισή τους. Όσο για τον κινητήρα της ήταν τοποθετημένος στο κέντρο.

Ο πιο σημαντικός ρόλος όμως της C111 ήταν αυτός της πλατφόρμας εξέλιξης νέων τεχνολογιών και κυρίως κινητήρων. Ένας από αυτούς ήταν και ένας Wankel με τέσσερις ρότορες, ο οποίος απέδιδε 350 ίππους, εξασφάλιζε ένα 0-100 χλμ./ ώρα σε 4,9 δεύτερα και μια τελική ταχύτητα που ξεπερνούσε τα 300 χλμ./ ώρα.  

Κατά την πετρελαϊκή κρίση η C11 απέκτησε και κινητήρα πετρελαίου, ενώ με έναν V8 3.500 κυβικών και 500 ίππων πέτυχε, στα μέσα περίπου της δεκαετίας του ’70, ρεκόρ γύρου στην πίστα του Nardo με μέση ταχύτητα 403,78 χλμ./ ώρα.

H C111 ποτέ σε έφτασε στην παραγωγή και αυτό είναι ίσως κάτι που συνέβαλε στη δημιουργία του μύθου της. Ο… αστικός μύθος πάντως θέλει πολλούς ευκατάστατους λάτρεις των σούπερ σπορ μοντέλων να δίνουν στη Mercedes λευκές επιταγές προκειμένου να αποκτήσουν ένα από τα πρωτότυπα. Κάτι που επίσης δεν έγινε ποτέ.

Διαβάστε επίσης