ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

To Hyperion XP-1 έχει εξελιχθεί μαζί με τη NASA και κινείται από ενεργειακή κυψέλη

To Hyperion XP-1 έχει εξελιχθεί μαζί με τη NASA και κινείται από ενεργειακή κυψέλη

Αν δεν υπήρχε η πανδημία του κορωνοϊού το εντυπωσιακό όσο και φουτουριστικό Hyperion XP-1 θα είχε παρουσιαστεί επίσημα στην έκθεση της Νέα Υόρκης. Όμως και αυτή όπως και όλες οι εκδόσεις αναβλήθηκε και έτσι παρουσιάζεται τώρα διαδικτυακά.

Πρόκειται για ένα hypercar επιπέδου ανάλογου με αυτό π.χ. της Bugatti Chiron και σύμφωνα με την καλιφορνέζικη εταιρεία Hyperion Motors που θα το κατασκευάζει στην εξέλιξή του συμμετείχε και η NASA.

H ειδοποιός διαφορά του σε σχέση με άλλα υπερ- αυτοκίνητα που κάνουν την εμφάνισή τους τον τελευταίο καιρό, στα χαρτιά τουλάχιστον, είναι το ότι η κίνησή του εξασφαλίζεται από μια ενσωματωμένη διάταξη ενεργειακής κυψέλης. Η οποία καταναλώνει υδρογόνο -η αποθηκευμένη στις δεξαμενές του αυτοκινήτου ποσότητα υδρογόνου αρκεί για 1.600 χιλιόμετρα- και τροφοδοτεί μια σειρά ηλεκτροκινητήρων ο αριθμός αλλά και η απόδοση των οποίων δεν έχει ανακοινωθεί.

Ενδιαφέρον είναι πως η τροφοδοσία των ηλεκτροκινητήρων με ενέργεια είναι άμεση, χωρίς την ανάγκη ύπαρξης μπαταρίας αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας. Η απουσία της τελευταίας παίζει καταλυτικό ρόλο προκειμένου το βάρος να είναι λίγο πάνω από τα 1.000 κιλά. Για το τελευταίο παίζει ρόλο και το πλαίσιο από ανθρακονήματα με τις ενισχύσεις από τιτάνιο, ενώ το χαμηλό βάρος με τη σειρά του βοηθά στο να επιτυγχάνονται παραπάνω από εξαιρετικές επιδόσεις -τελική ταχύτητα πάνω από 355 χλμ./ ώρα, 0-96 χλμ./ ώρα (0-60 μίλια/ ώρα) σε λιγότερα από 2,2 δεύτερα.

Οι πόρτες του Hyperion XP-1 ανοίγουν προαιρετικά προς τα εμπρός και επάνω και αποκαλύπτουν ένα διθέσιο εσωτερικό με γυάλινη οροφή και ένα ταμπλό σε όλο το πλάτος του οποίου εκτείνεται μια καμπύλη οθόνη 98 ιντσών.

Το hypercar με καύσιμο το υδρογόνο θα αρχίσει να κατασκευάζεται από το 2022 και συνολικά θα παραχθούν 300 μονάδες του, σε άγνωστη προς το παρόν τιμή.