ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Μετά το ID.3 η VW παρουσίασε και ένα ηλεκτρικό SUV, το ID.4

Μετά το ID.3 η VW παρουσίασε και ένα ηλεκτρικό SUV, το ID.4

Η VW προχωρά πολύ γρήγορα στη διεύρυνση της γκάμας των ηλεκτρικών της μοντέλων, μιας και σε πολύ σύντομο για τα δεδομένα της αυτοκινητοβιομηχανίας χρονικό διάστημα παρουσίασε μετά το ID.3 και ένα δεύτερο ηλεκτρικό μοντέλο. Το ID.4, το οποίο μάλιστα θεωρεί ακόμα πιο σημαντικό.

Και αυτό γιατί είναι SUV και η συγκεκριμένη κατηγορία είναι η πιο δημοφιλής παγκοσμίως και γιατί θα πωλείται σε όλες τις αγορές του κόσμου, των ΗΠΑ συμπεριλαμβανομένων, κάτι που δεν ισχύει για το ID.3.

Στην πράξη το ID.4 μπορεί κάλλιστα να θεωρηθεί και ως ηλεκτρικό Tiguan, μιας και τα 4.589 μέτρα του μήκους του το τοποθετούν μεταξύ της στάνταρ εκδοχής του μεσαίου SUV και το επταθέσιου Tiguan Allspace. Οι χώροι του όμως, χάρη στο μεταξόνιο των 2,77 μέτρων αλλά και της διαφορετικής χωροταξίας των EVs (Electric Vehicles), είναι εφάμιλλοι αν όχι και μεγαλύτεροι του τελευταίου.

Το δεύτερο χαρακτηριστικό του εσωτερικού του πέρα από την άνεση είναι ο minimal διάκοσμός του, από τον οποίο απουσιάζουν πλήρως οι φυσικοί διακόπτες. Την παράσταση κλέβει η οθόνη αφής του συστήματος infotainment στο κέντρο του ταμπλό, η διαγώνιος της οποίας φτάνει μέχρι και τις 12,0 ίντσες, ενώ ο φωτισμός έχει και ρόλο διακοσμητικό.

Το ID.4 θα είναι διαθέσιμο αρχικά στην έκδοσή του με τον ηλεκτροκινητήρα των 150 kW (204 ίπποι) και των 310 Nm στον πίσω άξονα και με μπαταρία 82 KWh, που μπορεί να φορτίζει σε ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος (DC) ισχύος έως 125 kW και σε wallbox εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) μέχρι και 11 kW. Η αυτονομία μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 520 χιλιόμετρα, το 0-100 χλμ./ ώρα ολοκληρώνεται σε 8,5 δεύτερα και η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ ώρα.

Σε πρώτη φάση θα υπάρχουν δύο ειδικές εκδόσεις του ID.4, οι ID.4 1st και ID.4 1st Max, οι οποίες διαφέρουν στο επίπεδο εξοπλισμού τους και μόνο. Η δεύτερη π.χ. που είναι και η πιο πλούσια θα έχει και την ενεργή ανάρτηση DCC με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ.

Μαζί θα κατασκευαστούν συνολικά 27.000 φορές με τις αρχικές τιμές τους στην Ελλάδα να είναι 46.800 και 55.990 ευρώ αντίστοιχα και μετά την επιδότηση του "Κινούμαι Ηλεκτρικά" 41.139 και 49.900 ευρώ- ενώ όταν εξαντληθούν θα εκδόσεις με προκαθορισμένα επίπεδα εξοπλισμού. Αυτό διευκολύνει και επιταχύνει την παραγωγική διαδικασία.