ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Η Porsche εκτός από τα σπορ μοντέλα έχει παράδοση και στις διαφημίσεις

Η Porsche εκτός από τα σπορ μοντέλα έχει παράδοση και στις διαφημίσεις

Τα μοντέλα της Porsche έχουν ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Τους κινητήρες boxer για παράδειγμα, με τη γερμανική εταιρεία να είναι η μόνη που τους χρησιμοποιεί μαζί με τη Subaru. Την κλασική της επιλογή του όλα, κινητήρας και μετάδοσης δηλαδή, πίσω ή τη θέση του κλειδιού από την αριστερή πλευρά του τιμονιού.

Λογικά λοιπόν και η προβολή των αυτοκινήτων της δεν θα μπορούσε παρα να είναι ιδιαίτερη, ακόμα και σε δεκαετίες ή και σε χώρες συντηρητικές, όπως ήταν οι ΗΠΑ. Έτσι για τις έντυπες διαφημίσεις της, σε περιοδικά ποικίλου ή ειδικού, δηλαδή αυτοκινητικού περιεχομένου, η Porsche χρησιμοποιούσε άλλες φορές τον αυτοσαρκασμό και άλλες την αυταρέσκεια. Χαρακτηριστικό δείγμα το Nobody’s Perfect, διαφήμιση που είχε βγει αμέσως μετά το θρίαμβό της στις θρυλικές 24 Ώρες του Le Mans, όπου από τις πρώτες 10 θέσεις είχε κατακτήσει όλες πλην της 9ης.

Σε άλλες περιπτώσεις χρησιμοποιεί εύστοχα και έξυπνα τα λογοπαίγνια, όπως στο πιο παλιό, από τη δεκαετία του ’70, Porsche separates Le Mans from Le Boys, ενώ φυσικά και δεν λείπει και η σεξιστική προσέγγιση, όπως στο Small penis? Εδώ ενδιαφέρουσα είναι και η απάντηση του Have i got a car for you! Ίσως γιατί το μοντέλο που εμφανιζόταν ήταν η 911 Carrera 4 του 1989 η πρώτη με σύστημα τετρακίνησης, που επέτρεπε σχεδόν στον καθένα να στρίψει εύκολα μια μέχρι τότε δύστροπη 911 και αν εντυπωσιάσει έτσι τις δεσποινίδες.

Μια άλλη λογική ήταν αυτή της λεπτής ειρωνείας και της αφ΄υψηλού προσέγγισης, που εκφράζεται με το Honestly now, did you spend your... και φωτογραφίζει κυρίως το τότε -μιλάμε για τα τέλη της δεκαετίας του ’80- R32 Nissan Skyline GT-R. Μια καλή και στο ίδιο στυλ απάντηση από την πλευρά της Nissan θα ήταν βέβαια το «Θα πρέπει να είμαστε πολύ καλοί για να ασχολείστε μαζί μας»...

Φυσικά δεν παραλείπουν να τονίζουν την παράδοση και τη διαχρονικότητά τους, δείχνοντας την εξέλιξή των μοντέλων τους και λέγοντας πως «ξεκινάς από λευκό χαρτί όταν δεν έχεις κάτι που να αξίζει να κρατήσεις», καθώς και τον έντονο χαρακτήρα του μοντέλου- σημαία τους, με λογοπαίνιο στα γερμανικά που σε ελεύθερη απόδοση λέει πως «εδώ και 100 χρόνια τα αυτοκίνητα εξασφαλίζουν ανεξαρτησία. Μόνο ένα προκαλεί εξάρτηση» δείχνοντας τα χαρακτηριστικά οπίσθια της 911.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ