ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Νέα Mercedes E-Class: First Class

Νέα Mercedes E-Class: First Class

Η Mercedes λέει πως με την καινούργια E-Class, η οποία αισίως φτάνει στη 10η γενιά της και παραδοσιακά είναι το πιο σημαντικό μοντέλο της, κάνει ένα ιδιαίτερα σημαντικό βήμα προς το μέλλον της αυτοκίνησης και μάλιστα σε όλους τους τομείς.

Οπτικά η νέα Ε-Class ναι μεν είναι μια κλασική πολυτελής λιμουζίνα της Mercedes όμως πλέον διαθέτει εμφανώς περισσότερο στυλ, πιο νεανική εικόνα και ακόμα πιο δυναμικά χαρακτηριστικά. Στη βασική της έκδοση αλλά και στην πιο πλούσια Exclusive το αστέρι της Mercedes βρίσκεται στην παραδοσιακή του θέση, πάνω από τη μάσκα, ενώ στις πιο σπορ Avantgarde και AMG Line είναι μεγαλύτερο και ενσωματωμένο σε αυτήν. Φυσικά μεταξύ των εκδόσεων υπάρχουν και επιμέρους διαφοροποιήσεις στην εμφάνιση, που τονίζουν τον ξεχωριστό τους χαρακτήρα.

Ανεξάρτητα πάντως από την έκδοσή της η νέας Mercedes E-Class είναι το πιο αεροδυναμικό αυτοκίνητο παγκοσμίως, μιας και ο συντελεστής οπισθέλκουσάς της (Cd) κατεβαίνει μέχρι και την τιμή ρεκόρ του 0,23, έχοντας σημαντική συμβολή τόσο στην οικονομία καυσίμου στις μεγάλες ταχύτητες όσο και στο εξαιρετικά χαμηλό επίπεδο θορύβου στην καμπίνα της.

Η εξαιρετική αεροδυναμική έχει επιτευχθεί με πολύ μικρές αλλαγές στις εξωτερικές διαστάσεις -το μήκος της έχει αυξηθεί κατά 43 χιλιοστά, στα 4,923 μέτρα και το μεταξόνιό της κατά 65 χιλιοστά, στα 2,939- οι οποίες έχουν αξιοποιηθεί εξ ολοκλήρου για την ακόμα μεγαλύτερη άνεση των επιβατών, οι οποίοι έχουν στη διάθεσή τους ένα περιβάλλον που συνδυάζει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την πολυτέλεια, την κορυφαία ποιότητα και την υψηλή τεχνολογία.

Η νέα Mercedes E-Class διαθέτει ένα πλήρως ψηφιακό ταμπλό που εντυπωσιάζει, το οποίο αποτελείται από δύο διαδοχικές οθόνες 12,3 ιντσών, τοποθετημένες κάτω από ένα κοινό κρύσταλλο, με αποτέλεσμα να δείχνουν ως ενιαίες. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, είναι πλήρως προγραμματιζόμενος και μπορεί να προβάλλει τις ενδείξεις που θέλει ο οδηγός που τον έχει ακριβώς μπροστά του, ενώ για την εμφάνισή του υπάρχουν διαθέσιμες 3 επιλογές, οι Classic, Sport και Progressive.

Μια ακόμα καινοτομία της νέας E-Class είναι τα Touch Controls, που έχουν αντικαταστήσει τα κλασικά μπουτόν ελέγχου στο τιμόνι και λειτουργούν όπως ένα smartphone, αντιδρώντας στις οριζόντιες και κάθετες κινήσεις των δαχτύλων. Με τη βοήθειά τους ο οδηγός ελέγχει όλο το σύστημα Infotainment χωρίς να πάρει καν τα χέρια του από το τιμόνι και χωρίς να αποσπαστεί η προσοχή του από το δρόμο. Ο έλεγχος του συστήματος Infotainment μπορεί να γίνει και μέσω ενός touchpad στην κεντρική κονσόλα που αναγνωρίζει και γραφικούς χαρακτήρες, καθώς και με τη βοήθεια του συστήματος φωνητικών εντολών Linguatronic.

Παράλληλα η νέα E-Class μπορεί να εξοπλιστεί και με Head Up Display (HUD), ενώ σε ότι αφορά την ασφάλεια και την υποστήριξη του οδηγού διαθέτει ηλεκτρονικά συστήματα της επόμενης γενιάς. Συστήματα όπως το Drive Pilot που είναι ότι πλησιέστερο υπάρχει σήμερα στην αυτόνομη οδήγηση, καθώς επιτρέπει στη μεγάλη λιμουζίνα να ακολουθεί τα προπορευόμενα οχήματα με ταχύτητες έως και 210 χλμ./ ώρα χωρίς να χρειάζεται ο οδηγός να ασχολείται με το φρένο και το γκάζι, ενώ για το τιμόνι υπάρχει η βοήθεια του Steering Pilot. Μέχρι τα 130 χλμ./ ώρα το σύστημα υποβοηθά με το τιμόνι ακόμα και αν δεν υπάρχουν εμφανείς διαγραμμίσεις, ενώ στην περίπτωση μποτιλιαρίσματος η μεγάλη λιμουζίνα ξεκινά αυτόματα μέσα στα πρώτα 30 δεύτερα από την ακινητοποίησή της και εφόσον συντρέχουν οι συνθήκες.

MERCEDES E CLASS 19

Άλλο σημαντικό σύστημα είναι το Active Brake Assist που πλέον αναγνωρίζει και ενδεχόμενο κίνδυνο σε διασταυρώσεις που προέρχεται είτε από οχήματα είτε από πεζούς και ενεργοποιεί αυτόνομα τα φρένα. Για πρώτη φορά αντιλαμβάνεται και κινδύνους από ακινητοποιημένα οχήματα λόγω μποτιλιαρίσματος, ενώ γενικά με ταχύτητες έως και 100 χλμ./ ώρα ένα ενδεχόμενο ατύχημα μπορεί να αποφευχθεί πλήρως και πάνω από αυτές να μειωθούν δραστικά οι συνέπειές του.

Άξιο λόγου και αναφοράς είναι βέβαια και το Remote Parking Control, που επιτρέπει στον οδηγό να παρκάρει την Ε-Class βρισκόμενος έξω από αυτήν και χρησιμοποιώντας μια κατάλληλη εφαρμογή για smartphone. Φυσικά η διάσυνδεση των τελευταίων είναι πλήρης, καθώς υπάρχει τόσο το Apple CarPlay όσο και το Andoid Auto της Google σε συνδυασμό με το Command Online, ενώ με τη βοήθεια της λειτουργίας NFC (Near Field Communication) το smartphone του οδηγού μπορεί να αντικαταστήσει και το κλειδί. Όσο για την φόρτισή του γίνεται ασύρματα.

Ο οδηγός της νέας E-Class μπορεί να επιλέξει και την ανάρτηση που ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες, στις απαιτήσεις και το στυλ οδήγησής του, καθώς πέρα από τη στάνταρ επιλογή υπάρχουν ακόμα τρεις, η AGILITY CONTROL με έμφαση στην άνεση, η ίδια στην πιο σπορ της εκδοχή χαμηλωμένη κατά 15 χιλιοστά που είναι στάνταρ στην έκδοση Avantgarde και η επίσης σπορ Dynamic Body Control με ενεργά χαρακτηριστικά απόσβεσης των αμορτισέρ. Από κει και πέρα υπάρχει και η πνευματική ανάρτηση Air Body Control, με το DYNAMIC SELECT με τα συνολικά 4 προγράμματα λειτουργίας.

Αρχικά η νέα Mercedes E-Class θα είναι διαθέσιμη ως Ε 200 με τον κινητήρα βενζίνης των 1.991 κυβικών και των 184 ίππων και ως Ε 220 d με τον ολοκαίνουργιο diesel των επίσης 1.950 κυβικών. Ο υπερ- σύγχρονος πετρελαιοκινητήρας αποδίδει 194 ίππους και εξασφαλίζει την επιτάχυνση από στάση μέχρι τα 100 χλμ./ ώρα μέσα σε 7,3 δεύτερα την ίδια στιγμή που η μέση κατανάλωση είναι 3,9 λίτρα diesel για κάθε 100 χιλιόμετρα και οι εκπομπές CO2 μόλις 102 γραμμάρια το χιλιόμετρο. Τιμές που με τα συνήθως ισχύοντα δεδομένα αντιστοιχούν σε ένα μικρό αυτοκίνητο και όχι σε μια πολυτελή λιμουζίνα μήκους 4,92 μέτρων...

Τόσο η Ε 200 όσο και η Ε 220 d θα έχουν στάνταρ το νέο αυτόματο κιβώτιο 9G-Tronic με τις, όπως λέει και το όνομά του, 9 σχέσεις, ενώ το ίδιο ισχύει και για την επίσης διαθέσιμη Ε 350 d με τον 6κύλινδρο κινητήρα πετρελαίου των 2.987 κυβικών και των 258 ίππων.

Στην πορεία θα προστεθούν και άλλες εκδόσεις, μεταξύ αυτών και η plug-in υβριδική Ε 350 e, με συνδυαστική ισχύ 286 ίππων, η οποία μπορεί να κινηθεί καθαρά ηλεκτρικά για περίπου 30 χιλιόμετρα και έχει να επιδείξει επιδόσεις σπορ μοντέλου (0-100 σε 6,2 δεύτερα) με κατανάλωση σκούτερ (2,1 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα) και εκπομπές CO2 49 γραμμαρίων/ χλμ.

Την σπορ πλευρά της νέας Ε-Class θα εκφράζει καταρχήν η AMG E 43 των 367 ίππων και στη συνέχεια και η κορυφαία Ε 63 AMG.

Η καινούργια Ε 200 ξεκινά από 52.200 ευρώ και η E 220 d από 54.550 ευρώ με όφελος απόσυρσης (σύμφωνα με το νέο μέτρο της απόσυρσης).