ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Στα crash tests του Global NCAP 5 ινδικά μοντέλα πάτωσαν στην κυριολεξία

Στα crash tests του Global NCAP 5 ινδικά μοντέλα πάτωσαν στην κυριολεξία

Η Ινδία είναι μια χώρα με σημαντική εμπλοκή στην αυτοκινητοβιομηχανία, με εγχώριες μάρκες όπως είναι η Tata, στον όμιλο της οποίας μάλιστα ανήκουν τόσο η Jaguar όσο και η Land Rover και η Mahindra και με πολλές άλλες, ξένες που δραστηριοποιούνται στην τεράστια ασιατική χώρα.

Κατασκευάζοντας αυτοκίνητα που είτε εξάγονται, για παράδειγμα το τρέχον Nissan Micra φτιάχνεται στην Ινδία, είτε προορίζονται για την εγχώρια αγορά, όπου βέβαια το καταρχήν ζητούμενο είναι να έχει κανείς ένα μεταφορικό μέσο και φυσικά σε μια όσο το δυνατόν πιο χαμηλή τιμή.

Με βάση αυτήν την προσέγγιση λοιπόν τα οχήματα που κυκλοφορούν στη Ινδία απέχουν πολύ από το να καλύπτουν όχι τις τελευταίες αλλά και τις προηγούμενες ευρωπαϊκές π.χ. προδιαγραφές εκπομπών ρύπων, ενώ βέβαια ένα ερώτημα είναι και το τι γίνεται και την ασφάλεια οδηγού και επιβατών σε περίπτωση ατυχήματος.

Προκειμένου λοιπόν να διαπιστώσει το επίπεδο παθητικής ασφάλειας των ντόπιων μοντέλων ο οργανισμός Global NCAP υπέβαλε σε μετωπική σύγκρουση με ταχύτητα πρόσκρουσης 64 χλμ./ ώρα 5 αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ινδία, τα Renault Kwid, Maruti Suzuki Celerio, Maruti Suzuki Eeco, Mahindra Scorpio και Hyundai Eon.

Τα αποτελέσματα αυτών των δοκιμών πρόσκρουσης, όπως μπορείτε να δείτε και από το βίντεο που ακολουθεί, ήταν τοσο κακά, για να μην πούμε τραγικά, που ούτε ένα από τα 5 αυτά αυτοκίνητα δεν μπόρεσε να πάρει ούτε καν ένα αστέρι! Οι λόγοι πρέπει να αναζητηθούν αφενός στην κατάρρευση των πλαισίων τους, γεγονός που οφείλεται στην εξαιρετικά περιορισμένη ακαμψία και την πρωτόλεια δομή τους -η μόνη παρατήρηση των μηχανικών του Global NCAP αφορούσε το Kwid για το οποίο σημείωσαν πως «το πλαίσιό του μπορεί να μην κατέρρευσε αλλά ήταν εξαιρετικά ασταθές»- καθώς και στην πλήρη απουσία εξοπλισμού ασφαλείας. Ενδεικτικό για αυτό είναι πως κανένα από τα αυτοκίνητα που ελέγχθησαν δεν είχε στάνταρ αερόσακο ούτε καν για τον οδηγό.

Βέβαια με τόσο κακή δομή πλαισίου ούτε και ο αερόσακος μπορεί να αλλάξει το ιδιαίτερα χαμηλό επίπεδο ασφάλειας και αυτό αποδείχθηκε με τη επιπλέον δοκιμή ενός Kwid με αερόσακο, το οποίο και πάλι και πάλι βαθμολογήθηκε με 0 αστέρια. Τα 2 αστέρια που πήραν για την προστασία των πεζών τα μοντέλα των Renault, Mahindra και Hyundai μάλλον δεν αποτελούν μεγάλη παρηγοριά για τους κατοίκους της χώρας που γενικά ζουν επικινδύνως...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ