ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Οι κινητήρες πετρελαίου θα καταργηθούν στα καινούργια μικρά μοντέλα, όπως το νέο VW Polo

Οι κινητήρες πετρελαίου θα καταργηθούν στα καινούργια μικρά μοντέλα, όπως το νέο VW Polo

Σε περίπου ένα εξάμηνο, τον ερχόμενο Μάρτιο, η Volkswagen αναμένεται να παρουσιάσει την καινούργια, 6η κατά σειρά γενιά του υπερ- μίνι της, του Polo, που βρίσκεται στη γκάμα της από το 1975, εδώ και 41 χρόνια δηλαδή.

Όπως συνέβαινε και με τις προηγούμενες 4 -η πρώτη ήταν μια παραλλαγή του τότε Audi 50- ως πρότυπο εξέλιξης θα λειτουργήσει το Golf, το διαχρονικό best seller της μάρκας. Απλά αυτή τη φορά η προσέγγιση θα είναι ακόμα πιο μεγάλη, μιας και το νέο Polo θα μεγαλώσει κατά 20 εκατοστά ξεπερνώντας τα 4,0 μέτρα, ενώ το πλαίσιό του θα είναι το μεταβλητό MQB, που χρησιμοποιείται στα πιο μεγάλα μοντέλα του ομίλου Volkswagen, με κάποιες μετατροπές για την περίσταση. Η χρήση του θα οδηγήσει και σε μείωση του βάρους κατά 70 τουλάχιστον κιλά, με τη βασική έκδοση να μην ξεπερνά τον τόνο.

Στα παραπάνω θα πρέπει να προσθέσουμε τους βελτιωμένους χώρους στο πίσω κάθισμα -αυτός είναι και ο λόγος για την αύξηση του μήκους- καθώς και μια ιδιαίτερα πλούσια για την κλάση των υπερ- μίνι λίστα με εξτρά. Η οποία θα περιλαμβάνει από ενεργά αμορτισέρ και εξελιγμένο σύστημα infotainment μέχρι τον ψηφιακό πίνακα οργάνων που είναι στάνταρ στο Audi TT και ένα σύστημα ελέγχου με χειρονομίες.

Μέχρι εδώ τα πάντα είναι λίγο πολύ λογικά και αναμενόμενα για τη νέα γενιά ενός δημοφιλούς μοντέλου γενικά και του νέου Polo ειδικά. Αυτό που δεν είναι αναμενόμενο είναι η πολύ σοβαρή πιθανότητα το καινούργιο υπερ- μίνι της VW να μην είναι διαθέσιμο με κινητήρες πετρελαίου. Μετά το downsizing ο όμιλος της Volkswagen θα πρωτοπορήσει μάλλον και στην τάση της από- πετρελαιοποίησης των πιο μικρών κατηγοριών, ενώ θεωρείται βέβαιο πως θα την ακολουθήσουν και άλλοι κατασκευαστές.

VW POLO 2017 4

Το νέο VW Polo θα είναι πιο μεγάλο, πιο ελαφρύ και πιο πολυτελές, ενώ κατά πάσα πιθανότητα δεν θα είναι και diesel. Πηγή: VW

Ο λόγος για αυτήν την εξέλιξη δεν είναι άλλος από το κόστος, μιας και από το 2017 στις υπόλοιπες προδιαγραφές προστίθενται και δοκιμές κατανάλωσης και εκπομπής ρύπων κάτω από πραγματικές συνθήκες. Οι οποίες είναι ιδιαίτερα πολύπλοκες και ακριβές, με αποτέλεσμα ουσιαστικά να καθιστούν τη χρήση κινητήρων diesel ασύμφορη τουλάχιστον μέχρι τη δημοφιλή -ειδικά στην Ελλάδα την περίοδο της οικονομικής κρίσης που διανύουμε- κατηγορία των υπερ- μίνι, στην οποία ανήκει και το Polo.

Φυσικά αυτό θα σημάνει τη δυναμική επάνοδο στο προσκήνιο των συνόλων βενζίνης, που στο Polo θα ξεκινούν από τα 1.000 κυβικά και τους 70 ίππους, θα συνεχίζουν με τον καινούργιο 1.5 TSI που θα αντικαταστήσει το γνωστό 1.4 TSI του ομίλου και θα καταλήγουν στο σύνολο των 2.000 κυβικών, που θα προέρχεται από το Golf GTI.

Όσο για τη μείωση της μέσης κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων θα υπάρχει και μια υβριδική έκδοση, το σύστημα πρόωσης της οποίας θα αποτελείται από τον τρικύλινδρο των 1.000 κυβικών και των 70 ίππων και έναν ηλεκτροκινητήρα.

Ενδιαφέρον είναι πως οι πρώτες πληροφορίες κάνουν λόγο και για μείωση των τιμών σε σχέση με αυτές του τρέχοντος μοντέλου, κάτι, που αν ισχύσει θα είναι επίσης μη αναμενόμενο.