ΟΜΟΡΦΙΑ

Οι συναρπαστικές ιστορίες πίσω από τα πιο θρυλικά αρώματα που φτιάχτηκαν ποτέ

Οι συναρπαστικές ιστορίες πίσω από τα πιο θρυλικά αρώματα που φτιάχτηκαν ποτέ

Είναι σαν να διαβάζεις σελίδες από την ιστορία

Το άρωμα είναι μία πολύ προσωπική και intimate υπόθεση για την κάθε γυναίκα αλλά και για τους άνδρες. Δεδομένου ότι η όσφρηση είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τις εγκεφαλικές μας λειτουργίες, δεν είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς ότι το άρωμα μπορεί να προκαλέσει χαρά ή ευφορία, να φέρει στο μυαλό ευχάριστες ή και δυσάρεστες αναμνήσεις. Γι᾽αυτό ο κόσμος της αρωματοποιίας είναι ένας κόσμος πολυτελής και πολύπλοκος. Γιατί με έναν ψεκασμό μπορεί να αλλάξει τον τρόπο σκέψης μας, τη χημεία του εγκεφάλου μας.

Έχουμε ήδη μιλήσει για τα ακριβά συστατικά που χρησιμοποιούνται για να φτιάξουν τα αγαπημένα μας «μπουκέτα» αλλά αυτό που συνθέτει ένα άρωμα δεν είναι μόνο οι νότες του. Κάθε άρωμα έχει τη δική του ιστορία και τα πιο θρυλικά αρώματα που φτιάχτηκαν ποτέ έχουν τις πιο συναρπαστικές. Από την ιδέα ή τις γυναίκες πίσω από αυτά τα αρώματα ως τα μπουκάλια και τις διαφημιστικές καμπάνιες, τα πιο αναγνωρίσιμα και διάσημα αρώματα έχουν πολλά να πουν και δέκα από τις ιστορίες τους θα σου διηγηθούμε σήμερα. Ξεκινάμε…

ANGEL, THΙΕRRY MUGLER

Το λανσάρισμα του Angel έγινε το 1992 και κατάφερε να συναρπάσει ακόμα και τις πιο απαιτητικές μύτες. Για πρώτη φορά, γλυκίσματα όπως η πραλίνα και η σοκολάτα γίνονταν νότες μέσα σε ένα αρωματικό μπουκέτο που δεν περιλάμβανε ούτε ένα λουλούδι. Μία πραγματική καινοτομία από τον οραματιστή Mugler και ένα άρωμα αξεπέραστο που δεν του μοιάζει, ούτε στο ελάχιστο, κανένα άλλο.

Vintage διαφήμιση του Angel με πρωταγωνίστρια την Jerry Hall

Χρειάστηκαν 608 δοκιμές για να καταλήξουν στην πλούσια, decadent φόρμουλα που ενέπνευσε πολλά αρώματα τα οποία όμως ποτέ δεν πλησίασαν τον αισθησιασμό του.

CK ONE, CALVIN KLEIN

Τα unisex αρώματα είναι πλέον κάτι το συνηθισμένο αλλά το 1994, όταν έκανε την εμφάνισή του το Ck One ο ορισμός αυτός δεν υπήρχε. Είναι το άρωμα που ήρθε να αλλάξει τους κανόνες και να φορεθεί από άνδρες και γυναίκες, ξεπουλώντας από τις πρώτες ημέρες κυκλοφορίας. Αυτό οφείλεται ωστόσο και στην πρωτοποριακή του καμπάνια που γιόρταζε τη διαφορετικότητα με πρωταγωνίστρια την, πολύ νεαρή τότε, Kate Moss.

Vintage διαφήμιση του Ck One με την Kate Moss

Με ένα ψέκασμα, το αρωματικό αυτό μπουκέτο σε διακτινίζει πίσω στα 90s και σχεδόν νιώθεις το σκισμένο τζιν να ακουμπά στο δέρμα σου.

NOº5, CHANEL

H Coco Chanel μας έχει χαρίσει πολλά, έκανε το μαύρισμα τάση, το μαύρο chic και τα κοστούμια θρυλικά. Δημιούργησε όμως και το πιο δημοφιλές άρωμα του κόσμου, το Νο 5. Μετά από ένα ταξίδι της στο Μόντε Κάρλο το 1921, με έναν ξάδελφο του Τσάρου, τον Great Duke Dmitri of Russia επιστράτευσε τη «μύτη» του Ernest Beaux, αρωματοποιού των Τσάρων της Ρωσίας, ζητώντας του να δημιουργήσει ένα «γυναικείο άρωμα με τη μυρωδιά μίας γυναίκας».

Vintage διαφήμιση του No 5 με πρωταγωνίστρια την Coco Chanel

Εκείνος της έφτιαξε πολλά δείγματα αλλά εκείνο που την κέρδισε ήταν το Νο 5 και τα υπόλοιπα είναι ιστορία. Ήταν το μοναδικό πράγμα που φορούσε η Marilyn Monroe στο κρεβάτι και το άρωμα που σημάδεψε μία ολόκληρη γενιά… και συνεχίζει να το κάνει.

L'INTERDIT, GIVENCY

Η Audrey Hepburn ήταν μούσα του Hubert de Givenchy και για χάρη της δημιούργησε μερικά από τα πιο όμορφα couture φορέματα του κόσμου. Δεν έμεινε όμως στη ραπτική. Ο Hubert έφτιαξε για την Audrey και ένα άρωμα. Ζήτησε στον αρωματοποιό Francis Fabron να φτιάξει ένα ντελικάτο άρωμα για τη μούσα του, δημιουργώντας στην πραγματικότητα το πρώτο celebrity άρωμα.

H Audrey Hepburn με τον Hubert de Givenchy

Δεν ήταν διαθέσιμο προς πώληση αμέσως όμως. Στην Audrey το χάρισε το 1957 όμως το κοινό το πήρε στα χέρια του το 1960, με τη σύμφωνη γνώμη της Audrey που το ονόμασε L’ Interdit που σημαίνει απαγορευμένο στα Γαλλικά.

SHALIMAR, GUERLAIN

Μαγεμένος από την ιστορία του Αυτοκράτορα Shah Jahan, ο οποίος έχτισε το Taj Mahal σαν σύμβολο αγάπης για τη γυναίκα του Mumtaz Mahal μετά το θανατό της, ο Jacques Guerlain δημιούργησε το Shalimar, μία οριεντάλ αρωματική ιστορία αγάπης. Ήταν το πρώτο ανατολίτικο άρωμα που φτιάχτηκε, το 1925 και πήρε το όνομά του από τους κήπους του Taj Mahal.

To Taj Mahal και οι κήποι Shalimar

Στη βάση του έχει αισθησιακή, γλυκιά βανίλια, tonka bean αλλά και πολύτιμη ίριδα, νότες που το έκαναν να ξεπουλήσει με την εμφάνισή του και να συνεχίσει να πωλείται αδιάκοπα ως σήμερα.

JOY, JEAN PATOU

Είναι το μοναδικό άρωμα στη λίστα μας που δεν υπάρχει πλέον αλλά δεν θα μπορούσε να λείπει από αυτό το top 10. Το Joy δημιουργήθηκε από τον Jean Patoy μετά το κραχ του 1929 που επηρέασε τις περιουσίες των πλούσιων πελατών του σχεδιαστή. Ήταν ένα πανάκριβο άρωμα που χρειαζόταν 10,000 άνθη γιασεμιού και 28 δωδεκάδες τριαντάφυλλα για κάθε 30ml και παρ᾽όλο που κυκλοφόρησε σε μία πολύ δύσκολη εποχή έγινε ανάρπαστο.

Vintage διαφήμιση του Joy

Γιατί; Γιατί έκανε αυτό ακριβώς που ήθελε ο σχεδιαστής και δημιουργός του: Έφερε χαρά, Joy, στους πελάτες του όταν αυτοί τη χρειάζονταν περισσότερο από ποτέ… Και την πλήρωσαν ακριβά. To Joy είναι το πιο ακριβό άρωμα ever.

MISS DIOR, CHRISTIAN DIOR

Ο θρυλικός Christian Dior ήθελε να δημιουργήσει ένα άρωμα που θα συνοδεύσει το πρώτο του show το 1947. Γιατί; Γιατί ενώ άλλες μάρκες παρουσίαζαν συντηρητικές κολεξιόν μετά τον πόλεμο, εκείνος ήθελε να κάνει τις γυναίκες χαρούμενες, όμορφες και φινετσάτες. Ζήτησε από τους αρωματοποιούς Jean Charles and Paul Vacher να δημιουργήσουν «ένα άρωμα που μυρίζει αγάπη» και εκείνοι το έκαναν με ένα μπουκέτο γεμάτο από λουλούδια που αγαπούσε ο Christian και η αδελφή του καθώς τους θύμιζε τα καλοκαίρια στο εξοχικό τους. Όταν πλέον είχε έρθει η ώρα να διαλέξουν όνομα και ο Christian το συζητούσε με τον φίλο του Mitzah Bricard, η αδελφή του Catherine μπήκε στο στούντιο και ο Bricard που είχε Βρετανίδα μητέρα και βρετανικό στιλ την χαιρέτισε λέγοντάς «Oh, Miss Dior is here».

H Miss Catherine Dior, αδελφή του Christian Dior

Κάπως έτσι, πήρε το όνομά του ένα από τα αρώματα που λάτρεψαν γυναίκες όπως Grace Kelly και η Marlene Dietrich, γιατί πολύ απλά μύριζε αγάπη και χαρά.

NINA RICCI, L'AIR DU TEMPS

Μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, ο κόσμος είχε ανάγκη από ανεμελιά κάτι που πέρασε και στην αρωματοποιία. Γι᾽αυτό ο Γαλλικός οίκος αποφάσισε να δημιουργήσει ένα πικάντικο, φλοράλ άρωμα το 1948. Ήταν αντίδοτο στην κατάσταση που επικρατούσε και πολύ διαφορετικό από τα άλλα, βαριά αρώματα που κυκλοφορούσαν τότε. Βαριά σαν το κλίμα μετά τον πόλεμο.

Vintage διαφήμιση του L' Air Du Temps

Το L’ Air du Tempts διέφερε από όλα τα άλλα. Ήταν ένα μπουκέτο από τριαντάφυλλα, γιασεμιά, γαρδένιες και γαρύφαλλά και στο πώμα του είχε λευκά περιστέρια που συμβόλιζαν την ειρήνη. Έγινε αμέσως κλασικό και γυναίκες το φορούν σταθερά ως και σήμερα.

OPIUM, YVES SAINT LAURENT

Τα σκάνδαλα δεν ήταν άγνωστα για τον Yves Saint Laurent και μάλιστα, η κολεξιόν του το 1971 είχε την ονομασία Scandal και προκάλεσε σάλο. Όπως σάλο προκάλεσε και το Opium με την κυκλοφορία του το 1977 και μάλιστα η κυκλοφορία του απαγορεύτηκε σε μερικές χώρες εξαιτίας του ονόματός του. Ο Yves ωστόσο δεν ήταν διατεθειμένος να αλλάξει κάτι στο άρωμα αυτό. Έμπνευσή του ήταν η Αυτοκράτειρα της κίνας και το άρωμα γέμισε κεχριμπάρι και βανίλια. Ένα άρωμα πικάντικο και βαρύ αλλά αβίαστα αισθησιακό και sexy.

Αρχαίο, Κινέζικο φλασκί Inro

Το μπουκάλι του μάλιστα, μιμούταν το Inro, ένα διακοσμητικό φλασκί που φορούσαν οι κινέζοι στη ζώνη τους το οποίο συχνά… περιείχε Όπιο. Σκάνδαλο!

YOUTH DEW, ESTEE LAUDER

Μέχρι τη δεκαετία του 50, οι γυναίκες δεν αγόραζαν αρώματα. Περίμεναν να τους τα δωρίσει ο καλός τους και ήταν σχεδόν taboo η αγορά ενός αρώματος από μία γυναίκα. Η απόλυτη Estee Lauder όμως έβαλε σκοπό να το αλλάξει αυτό και δημιούργησε το… έλαιο μπάνιου Youth Dew με το πλούσιο, λουλουδένιο και αισθησιακά ξυλώδες άρωμα.

Vintage διαφήμιση του Youth Dew

Στην πραγματικότητα ήταν ένα άρωμα που φοριόταν διαφορετικά και μπορούσαν ελεύθερα να το αγοράσουν οι γυναίκες. Κάπως έτσι άλλαξέ τα πάντα στον κόσμο του αρώματος και χάρισε μία ακόμη ελευθερία στις γυναίκες.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ