ΜΟΔΑ

Βurberry & άλλοι οίκοι πολυτέλειας καίνε προϊόντα αξίας εκατομμυρίων. Γιατί;

Βurberry & άλλοι οίκοι πολυτέλειας καίνε προϊόντα αξίας εκατομμυρίων. Γιατί;

Είναι αυτό το ένοχο μυστικό της βιομηχανίας της κομψής και high end πολυτέλειας; Αναλυτές και ακτιβιστές πιστεύουν πως ναι μετά από την πρόσφατη ανακοίνωση από τον βρετανικό οίκο μόδας Burberry που παραδέχθηκε ότι έκαψε ρούχα, αξεσουάρ και προϊόντα ομορφιάς αξίας 31 εκατομμυρίων ευρώ μόλις τον τελευταίο χρόνο. Η αποτέφρωση είναι μια "αναγκαία κίνηση της βρετανικής εταιρείας μόδας ώστε να προστατέψει το prestige της και να αποφευχθεί η διάθεση των προϊόντων της σε χαμηλές τιμές στη λάθος αγορά".

Σύμφωνα με την Burberry, κάθε χρόνο κλεμμένα ή πλαστά ρούχα της επωνυμίας πωλούνται σε μειωμένες τιμές προκαλώντας στην εταιρεία μεγάλες απώλειες.

Οι The Times αναφέρουν σε ρεπορτάζ τους ότι τα προϊόντα αξίας 28 εκατομμυρίων λιρών που έκαψε ο οίκος μόλις το 2017 ισοδυναμούν σε περίπου 20.000 καμπαρντίνες, ένα best seller του βρετανικού οίκου.

Σύμφωνα με την Burberry η εταιρεία κατέστρεψε μεταξύ άλλων καμπαρντίνες, μπλουζάκια πόλο, προϊόντα ομορφιάς αξίας 13.7 εκατ. δολαρίων και αξεσουάρ αξίας 24 εκατ. δολαρίων.

Η Burberry παραδέχτηκε την καύση του αποθέματος και επισήμανε πως η διαδικασία έγινε με ειδικούς αποτεφρωτήρες προκείμενου να μην πληγεί το περιβάλλον.

Όπως αναφέρεται στην ετήσια έκθεσή της η εταιρεία έχει υιοθετήσει "προσεκτικές πρακτικές για τη μείωση του ποσού των υπερβολικών αποθεμάτων", ειδικά της διάσημης καπαρντίνας της, καθώς δεν θέλει να ρίξει την τιμή του προϊόντος.

Εάν απαιτείται η "διάθεση" των προϊόντων αυτό θα γίνει "υπεύθυνα" δήλωσε η εταιρεία που συνεχίζει να αναζητά τρόπους για την ελαχιστοποίηση των αποβλήτων της ή τη δημιουργία νέων προϊόντων.

Η παραδοχή του οίκου δεν καθησύχασε τις αντιδράσεις ακτιβιστών αλλά και αναλυτών της αγοράς που αμφισβητούν την αποτελεσματικότητα ανάλογων πρακτικών ενάντια στο μαύρο εμπόριο.

Δεν είναι εξαίρεση

Όπως αποκαλύπτει το BBC η Burberry δεν είναι ο μόνος οίκος πολυτέλειας που καλείται να αντιμετωπίσει το επιπλέον απόθεμα των προϊόντων της.

Ο κολοσσός της Richemont, της εταιρείας που στο portfolio της έχει τα labels Cartier και Montblanc brands, αγόρασε πίσω ρολόγια αξίας €480m εκατομμυρίων μόλις τα τελευταία δύο χρόνια .

Σύμφωνα με αναλυτές της αγοράς ωρολογοποιίας πολλά εξαρτήματα από αυτά τα ρολόγια αξίας χιλιάδων ευρώ θα ανακυκλωθούν, ωστόσο πολλά θα πάνε και σκουπίδια.

Στο παρελθόν ο κολοσσός της γρήγορης μόδας H&M έκαψε στοκ στη Σουηδία, αξιοποιώντας το ως καύσιμο για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.

Την ίδια πρακτική έχει υιοθετήσει σύμφωνα με τους The Times και οι γαλλικοί οίκοι μόδας Chanel και Louis Vuitton.

Γόρδιος δεσμός

Οι ακτιβιστές της πράσινης οικονομίας και του περιβάλλοντος έχουν εξοργιστεί με τις πρακτικές της αγοράς. "Αν και οι τιμές τους είναι υψηλές έχουν τον λιγότερο σεβασμό απέναντι στα προϊόντα τους, τους ανθρώπους που τα δημιουργούν με σκληρή εργασία και τα υλικά που χρησιμοποιούνται για να δημιουργηθούν" σχολίασε η Greenpeace.

"Η παραγωγή είναι μεγαλύτερη από τη ζήτηση και όμως, αντί να περιορίσουν τον όγκο των προϊόντων τους προτιμούν να αποτεφρώνουν εξαιρετικά σε ποιότητα ρούχα και αξεσουάρ. Αυτό είναι ένα βρώμικο μυστικο της βιομηχανίας της μόδας. Το τελευταίο περιστατικό είναι μόλις η κορυφή του παγόβουνου" είπε η εκπρόσωπος της Greenpeace, Lu Yen Roloff.

Αναλυτές της μόδας αναφέρουν το παράοδοξο της βιομηχανίας πολυτελείας. Από τη μία πρέπει οι οίκοι να επεκτείνουν την αυτοκρατορία τους φέρνοτας έσοδα για να ικανοποιήσουν τους μετόχους και από την άλλη πρέπει να περιορίσουν τη διάθεση των ακριβών προϊόντων στη "λάθος αγορά" για να συντηρήσουν το prestige τους.

Η Burberry θέλει να αλλάξει

Ο βρετανικός οίκος μόδας έχει ήδη ανακοινώσει από τον Νοέμβριο μια σειρά αναδιαρθρωτικών κινήσεων.

Η Burberry σχεδιάζει να κλείσει boutique σε όχι τόσο στρατηγικές για την αγορά πολυτελείας μητροπόλεις του κόσμου.

Τον Μάιο του 2018 ο οίκος ανακοίνωσε ετήσιο πλεόνασμα δύο εκατομμυρίων δολαρίων για το οικονομικό έτος 2017/18 που έληξε τον Μάρτιο με συνολικά έσοδα έσοδα 461,4 εκατ. ευρώ.

Η Burberry ανακοίνωσε αύξηση 3% στα έσοδα της το δεύτερο τρίμηνο του 2018 με την Ασία (και κυρίως τις αγορές στην Κίνα, το Χονγκ Κονγκ, την Ιαπωνία και την Κορέα) να "ισοφαρίζει" τη χασούρα από την αγορά της Ευρώπης.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ