ΜΟΔΑ

Άννα Γουίντουρ: η αποχώρηση, η διάψευση & ένα προσφυγικό έγκλημα μόδας στη Vogue

Άννα Γουίντουρ: η αποχώρηση, η διάψευση & ένα προσφυγικό έγκλημα μόδας στη Vogue

Ο εκδοτικός κολοσσός Condé Nast έβαλε τέρμα στη φημολογία για αποχώρηση της Άννα Γουίντουρ από το θρόνο της αμερικανικής έκδοσης του περιοδικού Vogue.

"Η ιέρεια της μόδας Άννα Γουίντουρ 'δέχτηκε΄ να παραμείνει διευθύντρια του περιοδικού Vogue και καλλιτεχνική διευθύντρια του Condé Nast", ανακοίνωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του εκδοτικού ομίλου Μπομπ Σάουερμπεργκ.

Η ανακοίνωση δίνει τέλος σε φήμες μηνών που άφηναν να εννοηθεί ότι η 68χρονη Βρετανίδα θα αποχωρούσε από τον όμιλο μετά το κλείσιμο του Vogue Σεπτεμβρίου, τεύχους ορόσημου για τη μόδα.

Ωστόσο, σε μήνυμα που ανάρτησε στο λογαριασμό του στο Twitter o Σάουερμπεργκ εξήγησε ότι η Γουίντουρ "δέχτηκε να συνεργαστεί μαζί του επ' αόριστον" στα καθήκοντα που έχει η ίδια σήμερα.

"Η Άννα Γουίντουρ είναι μια απίστευτα ταλαντούχα και δημιουργική ηγέτις, της οποίας η επιρροή δεν μπορεί να μετρηθεί. Είναι αναπόσπαστο μέλος της μεταμόρφωσης της εταιρίας μας", γράφει o πρόεδρος του Condé Nast.

Αλλαγή φρουράς

Το γεγονός ότι ο Σάουερμπεργκ είχε επιλέξει να επιβεβαιώσει ότι η Γουίντουρ θα παρέμενε στη θέση της, μετά τις φήμες που διέρρευσαν τον Απρίλιο, μπορεί να είχε σχέση με τις αποχωρήσεις της διευθύντριας μόδας και της εκτελεστικής διευθύντριας μόδας.

Οι Τον Γκούντμαν και Φίλις Πόσνικ, δυο ιστορικές μορφές του περιοδικού, αποχωρούν από τη σύνταξη αλλά θα συνεχίσουν τη συνεργασία τους, δήλωσε εκπρόσωπος του Vogue.

"Μήπως η αλλαγή φρουράς στο Vogue σημαίνει και άλλες αλλαγές;" ήταν ο τίτλος της New York Times στις αρχές της εβδομάδας.

Ο διάβολος της μόδας

https://www.instagram.com/p/Bl7VF41npah

Στο δυναμικό του Vogue από το 1983, η Γουίντουρ έγινε το πρόσωπο με τη μεγαλύτερη επιρροή στον χώρο της μόδας, κατευθύνοντας τις τάσεις και προωθώντας ορισμένους νέους σχεδιαστές.

Η ζωή μέσα στο περιοδικό και η διευθύντριά του ήταν το θέμα της ταινίας "Ο διάβολος φοράει Prada" (2006). Η Μέριλ Στριπ υποδύεται τον χαρακτήρα που μοιάζει στη Γουίντουρ και για την ερμηνεία της αυτή η διάσημη ηθοποιός κέρδισε μια υποψηφιότητα για 'Οσκαρ.

Η 'Αννα Γουίντουρ ετοίμασε επίσης το ετήσιο γκαλά στο Met της Νέας Υόρκης, που η ίδια οργανώνει με στόχο τη χρηματοδότηση του Costume Institute, του τμήματος του μουσείου που είναι αφιερωμένο στη μόδα.

Το Met Gala είναι ένα κοσμικό γεγονός που ανταγωνίζεται σε λάμψη και χλιδή τη βραδιά των 'Οσκαρ.

Ωστόσο η Γουίντουρ έχει κάνει πολλά εγκλήματα μόδας. Ας θυμηθούμε ένα από αυτά.

"Το προσφυγικό είναι σικ!"

H γυναίκα στο θρόνο της αμερικανικής Vogue ζητάει συγγνώμη μετά το χαρακτηρισμό "προσφυγικό chic" σε τηλεοπτική εκπομπή αναφερόμενη στο show του Kάνιε Ουέστ στη Νέα Υόρκη.

Κατά τη διάρκεια της εμφάνισης της στην βραδινό talks how του Seth Meyers, η Wintour σχολίασε κάποιες φωτογραφίες της όπου την απαθανάτισαν οι φωτογράφοι μόνη στα καθίσματα των VIP στο Madison Square Garden της Νέας Υόρκης, στην εκδήλωση όπου ο Ουέστ παρουσίασε τη νέα του συλλογή με την Adidas, Yeezy 3 και το album του The Life Of Pablo.

H Wintour εξήγησε ότι είχε φτάσει από νωρίς εκεί και περίμενε τις Καρντάσιαν, τον Jay-Z και άλλους. "Όταν όλα ξεκίνησαν και το show του Κάνιε Ουέστ, γεμάτο από προσφυγικό chic άρχισε ήταν υπέροχα" είπε, αναφερόμενη στο "ταλαιπωρημένο" styling του show (o Kάνιε Ουέστ έχει αναφερθεί στις κοινότητες των αστέγων ως έμπνευση του πολλάκις).

Το Twitter αλλά και κάθε άνθρωπος που φέρει σωφροσύνη κατάλαβε ότι μόλις είχε ειπωθεί κάτι προσβλητικό. "Προφανώς το προσφυγικό chic έχει αρχίσει να είναι τάση στο στιλ" σχολίασαν ειρωνικά οι χρήστες των κοινωνικών δικτύων.

"Ζητώ συγγνώμη αν το σχόλιο μου ερμηνεύθηκε προσβλητικά. Η προσφυγική κρίση είναι υπαρκτή και δεν είχα καμία πρόθεση να υπομονεύσω τη σοβαρότητα της" είπε η διευθύντρια της Vogue.

To πρόβλημα της μόδας με τους πρόσφυγες

Το συμβάν δεν μπορεί παρά να μας υπενθυμίσει το editorial μόδας που τον περασμένο Οκτώβριο ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων καθώς φυσικοποιούσε μια ανθρωπιστική κρίση με τρόπο απεχθή.

Ένα μοντέλο βγάζει selfie στο φράχτη της χώρας που εμποδίζει τις ροές των προσφύγων. Σε άλλη λήψη το μοντέλο φοράει hoodie, έτοιμη πρόσφυγας να κονταροχτυπηθεί με το σωστό styling.

Ο Ούγγρος φωτογράφος Norbert Baksa δεν μετάνιωσε για την κατακραυγή του editorial H Μετανάστης (Der Migrant).

“Συνήθως αρνούμαι να ασχοληθώ με πολιτικά ζητήματα, αλλά η δεδομένη κατάσταση επιδρά στην καθημερινότητα σχεδόν ολόκληρης της Ουγγαρίας. Ήλπιζα πως οι άνθρωποι θα συνειδητοποιήσουν ότι η κατάσταση είναι περίπλοκη και θα καταλάβουν ότι οι πληροφορίες που λαμβάνουν είναι μεροληπτικές και αντιφατικές” απάντησε στους επικριτές του.

Αισθητικοποιώντας την τραγωδία με κυνισμό, το είδος που επιδεικνύει η Ευρώπη, ο Baksa απέδειξε ότι η μόδα συχνά κάνει εγκλήματα. Η απάθεια και η φυσικοποίηση της προσφυγικής κρίσης ας θεωρείται ένα από αυτά.



ΔΗΜΟΦΙΛΗ