ΜΟΔΑ

Callista Crafts: Μιλήσαμε με τις γυναίκες που έκαναν γνωστή τη λέξη «Kάλλος» σε όλο τον κόσμο

Callista Crafts: Μιλήσαμε με τις γυναίκες που έκαναν γνωστή τη λέξη «Kάλλος» σε όλο τον κόσμο

Oι ιδιοκτήτριες του πιο επιτυχημένου, ελληνικού luxury brand, Ελένη Αγιοστρατίτη και Σίλια Κωνσταντινίδου, «έψαχναν απλά να βρουν την ιδανική τσάντα» και γνώρισαν την απόλυτη καταξίωση.

Η Callista Crafts ιδρύθηκε το 2013, στην Αθήνα, από την Ελένη Αγιοστρατίτη και τη Σίλια Κωνσταντινίδου. Το κοινό τους όραμα να δημιουργήσουν μία κομψή και ευέλικτη τσάντα, ικανή «να εξοπλίσει» και να ενδυναμώσει τη σύγχρονη γυναίκα μέσα στο καθημερινό, απαιτητικό της πρόγραμμα, τις ένωσε και τις οδήγησε στη γέννηση του πιο γνωστού, ελληνικού luxury brand. To πιο διάσημο κομμάτι τους -μέχρι και σήμερα- ήταν εμπνευσμένο από τη θηλυκότητα, την απλότητα και το φυσικό περιβάλλον, και δεν είναι άλλο από την signature Tote bag του brand, η οποία δημιουργήθηκε με εξαιρετική δεξιοτεχνία και προσοχή στη λεπτομέρεια. Τονίζοντας την ομορφιά του φυσικού δέρματος, κάθε κομμάτι είναι διακοσμημένο με ραφές στο χέρι και χαρακτηρίζεται από ένα ευρύχωρο design και ένα ελαφρύ αλλά ανθεκτικό σχεδιασμό. Από τα χέρια των πιο κομψών Ελληνίδων αυτή η τσάντα «πέρασε» στα διεθνή media και online stores, αλλά και σε 30 high-end boutiques και εμπορικά καταστήματα σε ολόκληρο τον κόσμο. Σήμερα οι ιδρύτριες της Callista, μιλάνε αποκλειστικά στο CNN Greece και μας εξηγούν πώς «το όνειρο μπορεί να γίνει πραγματικότητα» σε ένα τόσο ανταγωνιστικό, επαγγελματικό περιβάλλον αλλά και πώς η ποιότητα και η υψηλή αισθητική στο τέλος πάντα θριαμβεύουν.


To 2013 αποφασίζετε να ιδρύσετε ένα brand που παίρνει το όνομά του από την αρχαία, ελληνική λέξη «Kάλλος». Ποια ήταν τα κίνητρα πίσω από αυτήν την απόφαση;
Στα πλαίσια της αναζήτησης μας για να ονομάσουμε την επιχειρηματική μας δραστηριότητα, προσπαθούσαμε να βρούμε ένα αρχαίο ελληνικό όνομα, εύηχο και εύκολο στην προφορά από ξένους. H Callista δημιουργήθηκε για να ταξιδέψει στις χώρες του εξωτερικού και να μάθουν οι περισσότεροι την έννοια της λέξης «Κάλλος».

Ποια ήταν η επαγγελματική σας ενασχόληση πριν την ίδρυση των Callista Crafts
Η αλήθεια είναι πως και οι δυο μας δεν είχαμε καμία σχέση με το design και την μόδα. Είχαμε ασχοληθεί με δραστηριότητές οι οποίες είχαν σχέση με τις σπουδές μας. Η Ελένη Οικονομικά και η Σίλια Πολιτικός μηχανικός

Tι περιλάμβανε η αρχική σας στοχοθεσία; Πχ. Να δημιουργήσετε αξεσουάρ με κλασικό design και ελληνική υπογραφή; Τη διεθνή αναγνώριση στο εξωτερικό;
Η Callista δημιουργήθηκε για να καλύψει την ανάγκη των 2 μας για την «ιδανική τσάντα» την τσάντα που θα κρατήσει η κάθε γυναίκα και θα την συντροφεύσει όλη την ημέρα πάντα με πρωταρχικό σκοπό την ποιότητα, το design, την τεχνική και φυσικά τη λογική τιμή.


Ποιους επαγγελματικούς στόχους έχετε επιτύχει και πόσο δρόμο έχετε ακόμα μπροστά σας;
Η αλήθεια είναι ότι πολύ γρήγορα καταφέραμε να γίνουμε αναγνωρίσιμοι στο ελληνικό κοινό καθώς και σε κάποιες χώρες του εξωτερικού, μπαίνοντας σε μεγάλα department stores όπως Bon Genie, Neiman Marcus, Bloomingdales και άλλα πολλά. Για ένα πράγμα που είμαστε υπερήφανες με το αποτέλεσμα είναι που καταφέραμε να ταξιδέψουμε την Ελληνική χειροποίητη αριστοτεχνία. Φυσικά και τα 8 χρόνια ύπαρξης της Callista είναι μόνο η αρχή και βλέποντας την δυναμική του brand είμαστε πολύ αισιόδοξοι για το μέλλον.

Πόσο δύσκολο είναι για κάποιον να στήσει, και να εξελίξει, ένα luxury brand όπου η παραγωγή των προϊόντων του γίνεται εξολοκλήρου στη χώρα μας;
Παρά το γεγονός ότι ξεκινήσαμε στην καρδιά της ελληνικής κρίσης το 2013, με πολύ δουλειά, επιμονή και προσπάθεια, καταφέραμε να ξεπεράσουμε όλες τις δυσκολίες. Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για εμάς ήταν ότι η Ελλάδα την συγκεκριμένη χρονική περίοδο είχε έλλειψη πρώτης ύλης -είχαν κλείσει οι περισσότερες βιοτεχνίες οπότε και η δυσκολία να βρούμε δέρματα και τεχνίτες ήταν τεράστια- επίσης το φορολογικό και ασφαλιστικό πλαίσιο δεν ήταν καθόλου ευνοϊκό για start up εταιρείες.


Επηρέασε η πανδημία τη δική σας εταιρεία και αν ναι, πώς;
Η πανδημία οδήγησε πολύ κόσμο να απευθυνθεί στο e-shop μας, οπότε και οι πωλήσεις του αντιστάθμισαν τις όποιες ακυρώσεις παραγγελιών δεχθήκαμε από πελάτες τις χονδρικής. Η δυναμική του e-shop μας έχει διατηρηθεί και αυτό μας κάνει ιδιαίτερα αισιόδοξους για το μέλλον.

Σε ποιες γυναίκες απευθύνεται το brand σας;
Η Callista είναι μια εταιρεία που απευθύνεται σε σύγχρονες γυναίκες απαιτητικές με τα standards τους, οι οποίες θέλουν να κρατάνε μια τσάντα διαχρονική και …να τα χωράει όλα!

Mε σταθερά βήματα περνάτε και στον χώρο του ενδύματος -εκτός από την κατασκευή τσαντών και αξεσουάρ-, θεωρείται πως ένα brand για να θεωρείται ολοκληρωμένο πρέπει να μπορεί να παρέχει total looks στον καταναλωτή;
Η αλήθεια είναι ότι αμφιταλαντευτήκαμε πολύ για να πάρουμε την απόφαση να δημιουργήσουμε μια capsule συλλογή, όμως η συνεργασία μας με τον Άγγελο Τσακίρη μας βοήθησε να κατανοήσουμε την ανάγκη των γυναικών για basic κομμάτια οπότε και είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανες που καταφέραμε να δημιουργήσουμε μια σειρά που το αγοραστικό κοινό αγάπησε γρήγορα.


Mπορεί ένα 100% βιώσιμο fashion label να είναι και κερδοφόρο;
Αυτό θα το δείξει η ιστορία αλλά οι προσπάθεια και η φιλοσοφία μας θα συνεχίσει να είναι αυτή.

Υπάρχει κάποιο business success story από αντίστοιχες εταιρίες ενδυμάτων και αξεσουάρ του εξωτερικού που θαυμάζετε και γιατί;
Είναι πολλά τα παραδείγματα αλλά εάν θέλετε να πούμε ένα θα λέγαμε τον J W Anderson για τoν οίκο LOEWE, έχει καταφέρει να αναγεννήσει ένα καταξιωμένο brand με τον καλύτερο τρόπο χωρίς υπερβολές διατηρώντας την τεχνική της αριστοτεχνίας LOEWE.

Τι συμβουλή θα δίνατε σε έναν νέο επιχειρηματία που θέλει να αρχίσει τώρα το δικό του fashion brand στην Ελλάδα;
Να μην σταματήσει στις δυσκολίες οι οποίες θα είναι αρκετές και να μην κάνει έκπτωση στην ποιότητα της δουλειάς και στις πρώτες ύλες του.

Πείτε μας λίγα λόγια για τη νέα συλλογή Callista Crafts S/S 2021…
Η creative director Ελβίρα Παναγιωτοπούλου και η head designer Σοφία Τυριακίδου υμνούν το ιδιαίτερο μεσογειακό μας αποτύπωμα έχοντας ως σημείο εκκίνησης το μυσταγωγικό Μαρόκο, σε αυτήν τη νέα συλλογή μας. Χρώματα της γης, από το μπεζ και το λαδί μέχρι το θαμπό χρυσό, το θερμό πορτοκαλί, το ταμπά και το μπλε, μοιάζουν να έχουν περάσει μέσα από την πατίνα της σκόνης και να έχουν «σβήσει» για να απομακρυνθούν από την ένταση μιας άγουρης έκφρασης και να αγκαλιάσουν τον ξεχωριστό χαρακτήρα που ταιριάζει στα σχέδια της Callista Crafts. Δέρματα λεία και πορώδη συνθέτουν μια σειρά από μοναδικά κομμάτια, ανάμεσα στα οποία η τσάντα flap, που περνά πλέον στο πάνθεον των αρχετυπικών σχεδίων του brand, την ώρα που δίνει βήμα σε ένα νέο entry, την Calypso, η οποία έρχεται να εμπλουτίσει την ήδη μεγάλη συλλογή της Callista με τις ευμεγέθεις μαλακές τσάντες. Η saddle επανέρχεται, σε μίνι αυτή τη φορά μέγεθος, το λινό επεμβαίνει δυναμικά σε δερμάτινα σχέδια για να τους χαρίσει την ανάλαφρη γοητεία του, ενώ τα κλασικά summer baskets μετουσιώνονται σε νέα ιδιαίτερα σχήματα.


Αγαπημένα δικά σας fashion items από αυτήν την collection…
Σίλια: Η νέα μας Calypso bag η οποία συνδυάζει το extra large μέγεθος με ένα περίτεχνο χερούλι.
Ελένη: H Flap είναι μια τσάντα που κρατάω όλη την ημέρα σε medium μέγεθος η οποία χωράει τα πάντα και κρατιέται από το πρωί μέχρι το βραδύ.

Πώς οραματίζεστε την εταιρεία σας σε δέκα χρόνια από τώρα;
Ένα πράγμα δεν θα χάσει ποτέ η Callista όσα χρόνια και εάν περάσουν είναι η ποιότητα της και η χειροποίητη αριστοτεχνία της. Οπότε σε 10 χρόνια να είστε σίγουροι ότι αυτά είναι αδιαπραγμάτευτα!

Info: www.callistacrafts.com

ΔΗΜΟΦΙΛΗ