ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Ποσό - ρεκόρ για πίνακα της Φρίντα Κάλο σε δημοπρασία

Ποσό - ρεκόρ για πίνακα της Φρίντα Κάλο σε δημοπρασία
Twitter

To ποσό των 5,8 εκατομμυρίων δολαρίων έπιασε ένας πίνακας της Φρίντα Κάλο σε δημοπρασία του οίκου Christie’s στη Νέα Υόρκη υπερβαίνοντας κατά πολύ τις αρχικές εκτιμήσεις.

Η αξία του πίνακα «Ποτρέτο Κυρίας στα Λευκά» υπολογιζόταν κάπου μεταξύ τριών και πέντε εκατομμυρίων δολαρίων, αλλά το τελικό τίμημά του ήταν το δεύτερο υψηλότερο που έπιασε ποτέ έργο της φημισμένης –και για την πολυκύμαντη ζωή της- Μεξικανής ζωγράφου, μετά το Dos Desnudos en el Bosque, που είχε πουληθεί από τον ίδιο οίκο δημοπρασιών προ τριετίας για πάνω από οκτώ εκατομμύρια δολάρια.

Η Φρίντα Κάλο πιστεύεται ότι φιλοτέχνησε το «Πορτρέτο της Κυρίας στα Λευκά» περίπου ένα χρόνο μετά το γάμο της με τον Ντιέγκο Ριβέρα. Ορισμένοι ειδικοί θεωρούν ότι το ζωγράφισε στο Μεξικό, αλλά δεν αποκλείεται να το έκανε στο Σαν Φρανσίσκο, όπου ζούσε με τον Ριβέρα το 1930.

AP 859959922509

Η Φρίντα Κάλο, με το σύζυγό της, Ντιέγκο Ριβιέρα (@AP Photo)

Ποια ήταν η «Κυρία στα Λευκά»;

Πέπλο μυστηρίου καλύπτει την ταυτότητα της εικονιζόμενης γυναίκας, αν και έχουν διατυπωθεί ορισμένες θεωρίες. Δεδομένου ότι το πορτρέτο είναι ανολοκλήρωτο, κάποιοι θεωρούν ότι απεικονίζει μια από τις ερωμένες της Φρίντα Κάλο. Το 2014 δύο ανίψια μιας γυναίκας ονόματι Ντόροθι Φοξ υποστήριξε ότι στον πίνακα εικονίζεται η θεία τους. Άλλοι πάλι υποστηρίζουν ότι η Κυρία στα Λευκά ίσως είναι μια συγγενής ή φίλη του γλύπτη Ραλφ Στάκποουλ, που ζούσε με την Κάλο και τον Ριβέρα στο Σαν Φρανσίσκο. Από την πλευρά του, ο επικεφαλής του τμήματος λατινοαμερικανικής Τέχνης του οίκου Christies, Βιρτζίλιο Γκάρτσα, πιστεύει ότι η εικονιζόμενη είναι η Έλενα Μπόντερ, συμμαθήτρια της Κάλο από το λύκειο.

EJ22F NXYAAz9HH

@Twitter

Ο πίνακας άλλαξε χέρια αρκετές φορές στα 90 χρόνια από τη μέρα που φιλοτεχνήθηκε. Αρχικά η Φρίντα Κάλο τον είχε χαρίσει στην πρώτη Μεξικάνα φωτογράφο, Λόλα Αλβάρεζ Μπράβο. Τα τελευταία χρόνια η δρ Χέλγκα Πρίγκνιτς Πόντα, ειδικός στην Κάλο, είχε δανείσει το έργο στο Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ στις ΗΠΑ.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ