ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Ντύνοντας τη Barbie: Γνωρίστε την σχεδιάστρια που δημιούργησε την κούκλα fashion icon

Όταν η Barbie πρωτοκυκλοφόρησε τον Μάρτιο του 1959, παρουσιάστηκε ως έφηβο μοντέλο, μια γυαλιστερή εναλλακτική για τις χάρτινες κούκλες που έκοβαν και έπαιζαν τα παιδιά εκείνη την εποχή. Photo/Courtesy Carol Spencer

Από προσεκτικά συντονισμένες ροζ εμφανίσεις, μέχρι πολυτελή βραδινά ντυσίματα φτιαγμένα σε συνεργασία με τον Oscar de la Renta, δεν είναι μυστικό ότι η Barbie είναι εδώ και καιρό ένα από τα πιο δημοφιλή παιχνίδια της μόδας στην αγορά.

H φήμη της Barbie σφυρηλατήθηκε σε μεγάλο βαθμό χάρη στην Carol Spencer, μια 90χρονη καλλιτέχνιδα που απάντησε σε μια αγγελία εργασίας σε εφημερίδα το 1963 για να γίνει σχεδιάστρια μόδας της Barbie — μια θέση που κράτησε για 36 χρόνια μέχρι το 1999, καθιστώντας τη την στυλίστρια της διάσημης κούκλας με τη μεγαλύτερη θητεία.

«Όταν μπήκα στην εταιρεία, δούλεψα με τη Ruth Handler (την εφευρέτη της Barbie) που ήταν ακόμα στη Mattel», είπε η Spencer σε μια τηλεφωνική συνέντευξη από το συνέδριο Barbie του 2023 στο Ορλάντο. «Μόλις ξεκίνησα, ερωτεύτηκα πραγματικά αυτή τη μικρή κούκλα που ονομάζεται Barbie και έγινε το πάθος μου».

«Όταν κοιτάς πίσω στις κούκλες Barbie, βλέπεις την ιστορία και το γεγονός πως δείχνουν τι συνέβαινε εκείνη την εποχή, γι' αυτό η δεκαετία του 1960 ήταν μια από τις αγαπημένες μου δεκαετίες της Barbie», είπε. «Τόσα πολλά πράγματα συνέβαιναν. Η μόδα άλλαζε, από την «περίοδο του couturier», όπου η υψηλή μόδα ξεκίνησε στην Ευρώπη και εξαπλώθηκε σε όλο τον κόσμο, σε ένα τεράστιο κίνημα νεανικής κουλτούρας, την έλευση της μόδας «mod» και τα υπέροχα σχέδια της Mary Quant. Υπήρχαν υπέροχοι νέοι μουσικοί - ο Έλβις Πρίσλεϋ και οι Beatles, για παράδειγμα. Ήταν πολύ διασκεδαστικό να δουλεύω για το μεταβαλλόμενο στυλ της Barbie».

Εκτός από έναν κατάλογο με εκατοντάδες κούκλες, η προσωπική συλλογή Barbies της Spencer κάποτε είχε συνολικά περισσότερες από 500 κούκλες στο σπίτι της στο Λος Άντζελες. Photo/Carol Spencer

Η ροζ μπογιά της ταινίας «Barbie» οδήγησε σε παγκόσμια έλλειψη, λέει ο σχεδιαστής παραγωγής της ταινίας.

«Τα ρούχα και το στυλ της Barbie πρέπει να είναι κατανοητά σε ένα παιδί», είπε. «Πάντα περιμέναμε λοιπόν να καθιερωθούν οι μόδες πριν δημιουργήσουμε κομμάτια για τη Barbie. Έπρεπε επίσης να είναι ένα υγειές - πάντα έπρεπε να φοράμε εσώρουχο στη Barbie, για παράδειγμα - αλλά και ένα διασκεδαστικό παιχνίδι».

Όταν η Barbie πρωτοκυκλοφόρησε τον Μάρτιο του 1959, παρουσιάστηκε ως έφηβο μοντέλο, μια γυαλιστερή εναλλακτική για τις χάρτινες κούκλες που έκοβαν και έπαιζαν τα παιδιά εκείνη την εποχή. Ενώ τα στενά πρότυπα ομορφιάς της Barbie έχουν προκαλέσει έκπληξη στις μέρες μας, η Spencer λέει ότι η πρόθεση της Handler ήταν πάντα η κούκλα να κινείται με την εποχή.

«Το σχέδιο της Ruth ήταν η κούκλα να είναι όσο πιο ζωντανή γίνεται και να εξελίσσεται όσο εξελίσσεται η κοινωνία», είπε. «Σχεδιάστηκε για να την ερμηνεύουν και να παίζουν με πολλούς διαφορετικούς τρόπους τα παιδιά».

Υπάρχουν όμως μερικές κούκλες που θα μείνουν πάντα μαζί της, συμπεριλαμβανομένης μιας πολυαγαπημένης κοκκινομάλλα Barbie Benefit Ball του 1992, ντυμένη με ένα κομψό χρυσό και γαλαζοπράσινο μεταλλικό φόρεμα. photo/Carol Spencer

Ενώ τη στιγμή αυτής της συνέντευξης, η Spencer δεν είχε δει την ταινία και δεν ήξερε ακόμη αν θα εμφανιστεί κάποιο από τα διάσημα της σχέδια, είπε ότι οι σκηνές που είχε δει παραμένουν πιστές στο πνεύμα των σχεδίων. «Τα ρούχα έχουν χρησιμοποιήσει τη γεύση πολλών από τα σχέδιά μας, αλλά δεν έχω δει ακόμα κανένα άμεσο αντίγραφο», είπε η Spencer.

«Υπάρχει πολύ ροζ και λευκό τζίντζαμ, για παράδειγμα, ένα μοτίβο υφάσματος που χρησιμοποιήσαμε περίπου πέντε ή έξι φορές όλα αυτά τα χρόνια, αλλά η σχεδιάστρια της ταινίας (Jacqueline Durran) έχει ανανεώσει τα στυλ - όπως κάνει κάθε σχεδιαστής. Έπρεπε επίσης να κάνει τα βλέμματα να δουλέψουν σε ηθοποιούς που πρέπει να κινηθούν και να διατηρήσουν την εμφάνιση του κοστουμιού».

Η ίδια η Spencer παραδέχεται ότι αναπαράγει τα μικροσκοπικά ρούχα της Barbie σε μέγεθος για ενήλικες μόνο δύο φορές, συμπεριλαμβανομένου ενός κεντημένου πουκάμισου δυτικού τύπου που φορούσε με μπλε τζιν, ένα καπέλο 10 γαλονιών και μπότες καουμπόη.

Εκτός από έναν κατάλογο με εκατοντάδες κούκλες, η προσωπική συλλογή Barbies της Spencer κάποτε είχε συνολικά περισσότερες από 500 κούκλες στο σπίτι της στο Λος Άντζελες, συμπεριλαμβανομένων 400 μόνο στην τραπεζαρία της. Ενώ της αρέσει να αστειεύεται ότι δεν είσαι ποτέ μόνη στο σπίτι της, η σχεδιάστρια βρίσκεται στη διαδικασία να βρει «σπίτια αγάπης» για την εκτενή συλλογή της μαζί με το Barbie Magical Mansion της, εξοπλισμένο με μικροσκοπικά έπιπλα που συλλέγονται από τα ταξίδια της σε όλο τον κόσμο.

Υπάρχουν όμως μερικές κούκλες που θα μείνουν πάντα μαζί της, συμπεριλαμβανομένης μιας πολυαγαπημένης κοκκινομάλλα Barbie Benefit Ball του 1992, ντυμένη με ένα κομψό χρυσό και γαλαζοπράσινο μεταλλικό φόρεμα και μια κούκλα Barbie Golden Jubilee από το 1996, με το όνομα της Carol Spencer στην πλάτη . «Είναι η αγαπημένη μου. Την αγαπώ», είπε. «Είμαι η μόνη σχεδιάστρια που έχει τυπωμένο το όνομά της σε μια κούκλα Barbie και αυτό σημαίνει πραγματικά πολλά για μένα».

Dressing Barbie: Meet the designer who created a miniature fashion icon

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης