ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

«Μπετόβεν Μόνο» στις 15 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής από την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών

«Μπετόβεν Μόνο» στις 15 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής από την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών
AP Photo/Joerg Sarbach

Στις 15 Δεκεμβρίου, η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, τη συναυλία «Μπετόβεν Μόνο»,με τρία από τα δημοφιλέστερα έργα του σπουδαίου δημιουργού.

Η βραδιά θα ανοίξει με την Εισαγωγή Έγκμοντ που γράφτηκε για το ομώνυμο θεατρικό του Γκαίτε. Ο συνθέτης, με αφορμή την τραγική ιστορία του Κόμη του Έγκμοντ,εκφράζει με τον πιο ανάγλυφο τρόπο τα ηρωικά ιδεώδη του αγώνα για ελευθερία και ανεξαρτησία.

Στη συνέχεια, ο κορυφαίος Έλληνας βιρτουόζος Γιώργος-Εμμανουήλ Λαζαρίδης θα ερμηνεύσει το περίφημο Πέμπτο Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα, γνωστό στους περισσότερους και ως «Αυτοκρατορικό».

Ένα από τα πιο δημοφιλή έργα για πιάνο που διαχρονικά αποτελεί σημείο αναφοράς για τους πιανίστες. Το πρόγραμμα θα ολοκληρωθεί με την Έβδομη Συμφωνία.

Δημιουργία, που σύμφωνα με τον Ρίχαρντ Βάγκνερ, «Αποθεώνει τον Χορό». Στο πόντιουμ, ο καταξιωμένος αρχιμουσικός και συνθέτης Γιόαβ Τάλμι.

Μετά τον Μπετόβεν τίποτα δεν ήταν πια ίδιο στην ιστορία της κλασικής μουσικής. Μέχρι σήμερα θεωρείται ως ένας από τους σπουδαιότερους συνθέτες όλων των εποχών.

Εκείνος, κατάφερε να προσδώσει αρχετυπικές διαστάσεις στα έργα του. Συνώνυμος της πρωτοπορίας, πάντα επίκαιρος.Εκείνος, κατάφερε να εκφράσει μουσικά διαχρονικά ζητούμενα καταργώντας στερεότυπα, τολμώντας, επηρεάζοντας, σφραγίζοντας, ανοίγοντας νέους δρόμους, όχι μόνο στον τρόπο που γράφονται αλλά και στον τρόπο που ακούγονται οι συνθέσεις λόγιας μουσικής.

Το πρόγραμμα με μια ματιά

ΛΟΥΝΤΒΙΧ ΒΑΝ ΜΠΕΤΟΒΕΝ (1770–1827)

Εισαγωγή «Έγκμοντ», έργο 84

Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα αρ. 5 σε μι ύφεση μείζονα, έργο 73

«Αυτοκρατορικό»

Συμφωνία αρ. 7 σε λα μείζονα, έργο 92

ΣΟΛΙΣΤ

Γιώργος-Εμμανουήλ Λαζαρίδης, πιάνο

ΜΟΥΣΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ

Γιόαβ Τάλμι

ΔΗΜΟΦΙΛΗ