ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ

Από τους mega στους nano-influencers: οι New York Times & το τέλος του influencer marketing

Από τους mega στους nano-influencers: οι New York Times & το τέλος του influencer marketing

Mέχρι σήμερα οι επιχειρήσεις νόμιζαν ότι πρέπει να ξοδεύουν τα χρήματα τους στους influencers. Τους mega influencers, αυτούς που μπορούν να κερδίσουν το ποσό των $50.000 ή και $150.000 με μια ανάρτηση στο Instagram τη φορά, γιατί μετράνε εκατομμύρια followers και φέρνουν πωλήσεις.

Σελένα Γκόμεζ, Κριστιάνο Ρονάλντο και η συμμορία των Καρντάσιαν έχουν αναδειχθεί ως κερδοφόρες επιχειρήσεις με διακριτικές ή και όχι τοποθετήσεις προϊόντων.

Αν και πρόσφατη έρευνα στη Βρετανία για λογαριασμό του λονδρέζικου content marketing agency Kaizen που μελέτησε 2000 αναρτήσεις περιεχομένου για την τουριστική βιομηχανία έδειξε ότι ό,τι και αν έκαναν οι influencer δεν έφερνε ποτέ πίσω τα χρήματα για τα οποία είχαν πληρωθεί, κάποιοι επιμένουν ακόμη να επενδύουν σε ονόματα με πολλούς followers.

Δημοσίευμα των New York Times αναφέρει μια νέα τάση στην αγορά, τους nano-influencers που σε αντίθεση με τους παραπάνω μπορεί να έχουν μόλις 1.000 followers αλλά φέρουν μεγαλύτερο loyalty, έχουν αμεσότητα στην επικοινωνία και πουλάνε τα προϊόντα σε ένα πιο "προσωπικό" επίπεδο.

"Η έλλειψη φήμης είναι μία από τις ποιότητες τους. Όταν προτείνουν ένα σαμπουάν ή μια λοσιόν ή είδη σπιτιού στο Instagram φαίνονται 'γνήσιοι', όπως σου μιλάει ένας φίλος" αναφέρει το ρεπορτάζ που σημειώνει ότι οι nano-influencers ή/και micro-influencers.

Νανοσυλλέκτες υπηρεσιών

Στατιστικά στοιχεία θέλουν τους micro-influencers να επιτυγχάνουν 60% υψηλότερο engagement και μεγαλύτερη συμμετοχή σε συζητήσεις με τους χρήστες, με χαμηλότερο κόστος oπότε μιλάμε για πιο πιθανά προσοδοφόρες και "cost-effective" ενέργειες γιατί ό,τι και αν θέλουμε να πιστεύουμε οι εταιρίες πέρα από engagement rate απαιτούν πωλήσεις.

Βέβαια το να θεωρείται influencer κάποιος με ελάχιστους ακόλουθους και να πουλάει προϊόμντα και υπηρεσίες με αντάλλαγμα ένα ταξίδι δώρο ή ένα στρώμα για το κρεβάτι του κάθε άλλο παρά επιδραστικό μάρκετινγκ ακούγεται αλλά ο κάθε μαρκετίρ και η σχολή του.

Η Γκόμεζ εκθρονίστηκε

Εκτός από τις αδιαμφισβήτητες ικανότητες του μέσα στον αγωνιστικό χώρο, ο Κριστιάνο Ρονάλντο, θα μείνει στην ιστορία, ως ο ποδοσφαιριστής που «πούλησε» καλύτερα από κάθε άλλον, τον... εαυτό του.

Μπορεί ο Πορτογάλος άσσος να μην είναι κορυφαίος ποδοσφαιριστής όλων των εποχών, όμως χωρίς καμία αμφιβολία, είναι μακράν του δεύτερου, ο πιο αναγνωρίσιμος.

Η άποψη αυτή, επιβεβαιώνεται με τον καλύτερο τρόπο και από τη διαπίστωση όλων όσων ασχολούνται με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ειδικότερα με το Instagram.

Όπως προέκυψε μετά από σχετικές μετρήσεις, ο CR7 κατάφερε να "εκθρονίσει" την επί διετία "βασίλισσα του Instagram", Σελένα Γκόμεζ.

Η Αμερικανίδα τραγουδίστρια και ηθοποιός, "μετρά" στο συγκεκριμένο μέσο κοινωνικής δικτύωσης, 144.420.563 ακολούθους και για πρώτη φορά βρίσκεται πίσω από τον αστέρα της Γιουβέντους που "ακολουθείται" από 144.645.457 άτομα.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ