ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ

Τα άδεια ξενοδοχεία στο Benidorm: Μια φωτογραφική μεταφορά των καιρών της πανδημίας

Τα άδεια ξενοδοχεία στο Benidorm: Μια φωτογραφική μεταφορά των καιρών της πανδημίας
Instagram

«Είμαι ένας φωτογράφος που ενδιαφέρεται για τη μεταμόρφωση του τοπίου», λέει ο Ισπανός Μανουέλ Άλβαρεθ Ντιέστρο και στην τελευταία σειρά φωτογραφιών του, με τίτλο «Τα Άδεια Ξενοδοχεία του Μπένιντορμ» στρέφει τον φακό του στις καταστρεπτικές επιπτώσεις του κορωνοϊού στην τουριστική βιομηχανία.

Το Μπένιντορμ είναι ένας από τους βασικούς προορισμούς για διακοπές στην Ισπανία, ιδιαίτερα για Βρετανούς και Γερμανούς τουρίστες. Με το προσωνύμιο «Η Νέα Υόρκη της Μεσογείου», έχει τους περισσότερους ουρανοξύστες ανά κάτοικο στον κόσμο, περισσότερους και από το Μεγάλο Μήλο.

Είναι το τρίτο ως προς τους επισκέπτες, Ισπανούς και ξένους, μέρος της Ισπανίας -έως και 5 εκατομμύρια τον χρόνο πριν την πανδημία- πίσω από τη Μαδρίτη και τη Βαρκελώνη. Η δημοφιλία του είναι τέτοια που από την 1η Φεβρουαρίου του 2007 έως τις 2 Μαΐου του 2018, το βρετανικό τηλεοπτικό δίκτυο ITV προέβαλε μια σειρά με επωνυμία «Benidorm».

https://www.instagram.com/p/CITmrLZMno6

Η σειρά παρακολουθούσε παραθεριστές που συνήθως έκαναν μια εβδομάδα διακοπές στο Μπένιντορμ κάθε χρόνο και, από σύμπτωση, συναντιόντουσαν στο Solana Resort. Κάποιοι, ανώτερης κοινωνικής τάξης, ήταν δυσαρεστημένοι με τις παρεχόμενες υπηρεσίες, άλλοι απολάμβαναν τις διακοπές τους, κυρίως επειδή ήταν all inclusive...

https://www.instagram.com/p/CIGryOwsP9k

Τώρα, η ροή των τουριστών στο Μπένιντορμ έχει σταματήσει. Και ο φακός του Άλβαρεθ Ντιέστρο καταγράφει αυτά τα πελώρια και ανώνυμα κτήρια που έχουν καταστεί σουρεαλιστικά -ίσως και μεταφυσικά- στοιχεία του τοπίου.

Οι άδειες προσόψεις των ξενοδοχείων του Μπένιντορμ αφηγούνται μια ιστορία. Την αφήγηση αυτής της ιστορίας για το πώς επέδρασε στο δομημένο περιβάλλον η COVID-19 ανέλαβε ο φακός του Ντιέστρο.

https://www.instagram.com/p/CHn8V8YMclI

«Από τα κτήρια τα οποία πλέον δεν φιλοξενούν τουρίστες έχει αφαιρεθεί κάθε ανθρώπινο αποτύπωμα και έχει αφεθεί μόνον το ορθογωνικό αρχιτεκτόνημα. Κατά κάποιον τρόπο, οι προσόψεις έχουν γίνει ένας καμβάς πάνω στον οποίον ρέουν απέριττα γεωμετρικά μοτίβα που έχουν κυριεύσει κάθε ίχνος της ανθρωπότητας», λέει ο γεννημένος στο Σανταντέρ της Ισπανίας και έχοντας σήμερα έδρα την Τουλούζη της Γαλλίας φωτογράφος.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ