ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ

Θέατρο Τέχνης: Παρουσιάζει την πρώτη αμιγώς ψηφιακή παράσταση

Θέατρο Τέχνης: Παρουσιάζει την πρώτη αμιγώς ψηφιακή παράσταση
ΑP Photo

Η πρώτη αμιγώς ψηφιακή παράσταση του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν διατίθεται από την πλατφόρμα «Θέατρο Τέχνης και στο Σπίτι».

Οι «Πυραμίδες» του Ανδρέα Φλουράκη, σε κινηματογραφική σκηνοθεσία Διαμαντή Καραναστάση, είναι η πρώτη ελληνική, αμιγώς ψηφιακή παράσταση που δημιουργήθηκε εξαρχής για να παρουσιαστεί ψηφιακά και όχι στη θεατρική σκηνή. Η web παράσταση έχει «ανέβει» στην πλατφόρμα «Θέατρο Τέχνης και στο σπίτι» και διατίθεται 24 ώρες το 24ωρο διαδικτυακά.

Με τη μαγεία του θεάτρου και στοιχεία κινηματογράφου

Πρόκειται για μια εντελώς διαφορετική ιδέα-πρόταση του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν, που γεννήθηκε μέσα από την ανάγκη δημιουργίας πρωτότυπου υλικού για το διαδίκτυο. Μια πρόταση στην οποία πρωταγωνιστεί ο θεατρικός λόγος, αλλά δεν είναι θεατρική παράσταση, καθώς θέατρο δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς τη δια ζώσης συνύπαρξη ηθοποιών και κοινού.

Μια πρόταση που έχει έντονα στοιχεία κινηματογράφου αλλά δεν είναι κινηματογραφική ταινία, καθώς θέτει στο κέντρο της τη θεατρική πράξη ενώ απευθύνεται αποκλειστικά στο διαδικτυακό κοινό. Πρωταγωνιστούν αλφαβητικά: Ντάνη Γιαννακοπούλου, Διαμαντής Καραναστάσης, Λένα Κιτσοπούλου, Ιωάννα Μαυρέα, Μανώλης Μαυροματάκης, Φαίη Ξυλά, Δημήτρης Πασσάς, Μιχάλης Σαράντης, Κωνσταντίνα Τάκαλου, Νίκος Χατζόπουλος.

Οι Πυραμίδες του Ανδρέα Φλουράκη, σε κινηματογραφική σκηνοθεσία Διαμαντή Καραναστάση, είναι η πρώτη ελληνική, αμιγώς ψηφιακή παράσταση που δημιουργήθηκε εξαρχής για να παρουσιαστεί ψηφιακά και όχι στη θεατρική σκηνή.

Η πρώτη web παράσταση του Θεάτρου Τέχνης γεννήθηκε μέσα από τη συνεργασία του θεατρικού συγγραφέα Ανδρέα Φλουράκη και του ηθοποιού-κινηματογραφικού σκηνοθέτη Διαμαντή Καραναστάση, που θέλησαν να μιλήσουν ο καθένας μέσα από το δικό του μέσο και τη δική του ματιά, για τη νέα εποχή που ξημέρωσε με την πανδημία. Μια νέα εποχή και για ίδιο το Θέατρο Τέχνης, που καλείται κάτω από δύσκολες και πρωτόγνωρες συνθήκες να παραμείνει κυριολεκτικά και μεταφορικά ζωντανό. Που καλείται να πειραματιστεί προτείνοντας νέους τρόπους που αξιοποιούν δημιουργικά και ανανεωτικά αυτές τις ίδιες συνθήκες και φυσικά την τεχνολογία.

«Όταν ο άνθρωπος κατασκευάζει τις «Πυραμίδες» του, επιδιώκει να φτιάξει συγχρόνως τον τάφο και την αθανασία του, να δεχτεί το φθαρτό και να πιστέψει στο άφθαρτο κομμάτι του.

Το έργο μιλάει για τις προσωπικές μας «Πυραμίδες», τι κάναμε στη ζωή μας και τι θέλουμε να μας συνοδεύσει μετά από αυτή στο θάνατο ή στο επόμενο στάδιο. Οι χαρακτήρες απευθύνονται στο κοινό μουδιασμένοι από την εποχή τους, μια εποχή για γερά νεύρα που τους αποσυντονίζει και συχνά τους οδηγεί σε πράξεις απόλυτες και κωμικά λυτρωτικές. Άλλωστε, το σχήμα της πυραμίδας συμβολίζει μια σκάλα προς τον ουρανό και όλοι θέλουμε στο τέλος κάτι να μείνει από εμάς, που να θυμίζει αυτό που κάποτε ήμασταν», λέει ο Ανδρέας Φλουράκης για το έργο

«Με τη σκηνοθεσία μου εστιάζω στη μοναξιά του καλλιτέχνη, στη μοναξιά του ανθρώπου. Προβάλλουμε το άδειο θέατρο, προβάλλουμε την απουσία του κοινού, εστιάζουμε κινηματογραφικά στους καλλιτέχνες που βρίσκονται μέσα στον άδειο χώρο, προκαλούμε και προσκαλούμε τους θεατές στη θεατρική μαγεία που ολοκληρώνεται μόνο με αυτούς. Η δύσκολη περίοδος για όλο τον πλανήτη, θα περάσει. Μέχρι τότε οφείλουμε να αφυπνίζουμε τους θεατές, ώστε να μην τη συνηθίσουν», λέει ο Διαμαντής Καραναστάσης

Μπορείτε να παρακολουθήσετε τη web παράσταση on demand στην πλατφόρμα του Θεάτρου Τέχνης «Θέατρο Τέχνης και στο σπίτι», με αντίτιμο 7 ευρώ και δυνατότητα παρακολούθησης μέσα σε 24 ώρες από τη στιγμή αγοράς του εισιτηρίου.

Το ψηφιακό ρεπερτόριο 2020 του Θεάτρου Τέχνης (audio και web παραστάσεις) έχει λάβει επιχορήγηση από το ΥΠΠΟΑ.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ