ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ

Η καμπάνια μάρκετινγκ του «Deadpool & Wolverine» νομίζει ότι απευθύνεται σε... ανεγκέφαλους

Η καμπάνια μάρκετινγκ του «Deadpool & Wolverine» νομίζει ότι απευθύνεται σε... ανεγκέφαλους

Σκηνή από την ταινία Deadpool & Wolverine.

Πετάξτε τους A-listers σας και μην πειράζετε το CGI. Στο Χόλιγουντ, μερικές φορές, δεν υπάρχει πιο πολύτιμο αγαθό από τις χαμηλές προσδοκίες. Τουλάχιστον, αυτό φαίνεται να είναι ο τρόπος σκέψης πίσω από την καμπάνια μάρκετινγκ της ταινίας Deadpool & Wolverine, η οποία αυτή την εβδομάδα μας παρέσυρε σε μία μάλλον βαρετή συνειδητοποίηση.

Αυτό που βλέπεις στην οθόνη σου όταν παρακολουθείς το trailer είναι η κλασική συνταγή macho, εφέ, λάτεξ και φυσικά με ένα πολύ επιτυχημένο μουσικό κομμάτι σαν υπόβαθρο.

Στην αρχή του trailer βλέπουμε έναν απόλυτα σίγουρο Deadpool (Ryan Reynolds) να μας ανακοινώνει πως «θα κάνει εχθρό του την Disney» και «αυτό είναι το πραγματικό σινεμά». Χμ...

Δεν γίνεται κάποιος να μην σκεφτεί πως όλα έχουν γίνει πολύ εύκολα για αυτή την ταινία, όσον αφορά τουλάχιστον την προώθηση της. Ναι, όταν το Like A Prayer παίζει καθώς δύο υπερήρωες - που προσπαθούν να μας πείσουν κάθε στιγμή πως δεν είναι ήρωες - πλακώνονται στο ξύλο και σφάζουν δεκάδες εχθρούς, τότε ξέρεις πως έχεις αμέσως το ενδιαφέρον του θεατή.

Αλλά γιατί ο Reynolds ξεπουλά τη μεγάλη καλοκαιρινή του υπερπαραγωγή με τόσο άσχημο και άβολο τρόπο;

Αλήθεια δεν ξέρουμε (οκ ξέρουμε, τα λεφτά!). Σίγουρα η ανασφάλεια της ταινίας φαίνεται από το trailer. Όταν θέλεις να καλύψεις τρύπες σε πιο ουσιαστικά ζητήματα, τότε απλά βάζεις στο παιχνίδι χιτάκια τύπου Like A Prayer.

Το όλο πράγμα μοιάζει ζοφερό από την αρχή. Το «Deadpool & Wolverine» είναι μια ξεκάθαρη άσκηση εταιρικής επωνυμίας που προσπαθεί να σας πείσει ότι είναι η ταινία που χρειαζόσουν τόσο καιρό για να γίνεις καλύτερος άνθρωπος.

Είναι ένα κακό σούπερ μάρκετ που μεταμφιέζεται σε cool skate park για να σου πάρει τα λεφτά πιο εύκολα.

To να καδράρεις τόσο ξεδιάντροπα την ταινία ως κάποιο είδος αντι-εταιρικής δουλειάς είναι γελοίο.

Είναι μια ταινία που πιθανότατα έχει άπειρη έρευνα αγοράς και είδους καταναλωτών για τη μέγιστη κερδοφορία, παράγεται σε πλήρη συμφωνία με την ευρύτερη στρατηγική της Disney για το franchise, ενώ την ίδια στιγμή πάει να μας πείσει για το αντίθετο.

Ο κινηματογράφος βρίσκεται σε επισφαλή θέση αυτές τις μέρες, αυτό είναι το μόνο βέβαιο.

Με μερικές αξιοσημείωτες εξαιρέσεις (Dune: Part Two; Godzilla x Kong: The New Empire), φέτος έχουμε δει πολλές ταινίες να «μαραίνονται» στα box office με το που περάσουν το «κατώφλι» του σινεμά.

Αυτό ισχύει για όλα τα είδη. Η κωμωδία δράσης με πρωταγωνιστές τους Ryan Gosling και Emily Blunt «The Fall Guy» είναι η πιο πρόσφατη μεγάλη κυκλοφορία που απογοητεύει πλήρως – αλλά η πτώση είναι ιδιαίτερα απότομη όταν πρόκειται για ταινία υπερήρωων.

Το ότι το «Deadpool & Wolverine» πρέπει να καταφύγει σε advertorial negging είναι μια σιωπηρή παραδοχή ότι δεν πάνε καλά τα πράγματα στο σινεμά.

Η αντίστροφη ψυχολογία και το emotional manipulation είναι οι τελευταίες ελπίδες για τη Marvel, μια απέλπιδα προσπάθεια να αλλάξει ένα προϊόν σε αντι-προϊόν... για να το πουλήσει καλύτερα.

Αυτό που μένει είναι ένα franchise που δεν σέβεται τον εαυτό του – ή, εν προκειμένω, τους θεατές του.

Από αντίδραση και μόνο, μην πάτε να το δείτε.

Πληροφορίες από INDEPENDENT.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ