Οι 10+1 αγαπημένες ταινίες του μετρ του τρόμου Στίβεν Κινγκ από το 2025
Ο Στίβεν Κινγκ, αν και ένας από τους πιο παραγωγικούς συγγραφείς, πάντα βρίσκει χρόνο να βλέπει ταινίες και να εκφράζει τη γνώμη του γι’ αυτές στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Όπως είναι λογικό, αφού μιλάμε για τον Στίβεν Κινγκ, τα θρίλερ έχουν περίοπτη θέση στις λίστες του, αλλά δεν τις καταλαμβάνουν πλήρως. Ας δούμε τι ξεχώρισε, σύμφωνα με το Collider, ο μετρ του τρόμου από το 2025 (αξίζει να σημειωθεί ότι ανάμεσα στις 10+1 επιλογές βρίσκονται και δύο μεταφορές δικών του έργων, γραμμένων με ψευδώνυμο). Οι ταινίες αναφέρονται με τη χρονολογική σειρά προβολής τους στις κινηματογραφικές αίθουσες των ΗΠΑ.
Companion
Πρόκειται για ένα θρίλερ επιστημονικής φαντασίας με τους Σόφι Θάτσερ και Τζακ Κουέιντ, σκηνοθετικό ντεμπούτο το Ντρου Χάνκοκ (που έγραψε και το σενάριο). Μια ομάδα φίλων περνάνε ένα σαββατοκύριακο σε ένα απομακρυσμένο σπίτι δίπλα σε λίμνη, όπου αποκαλύπτεται ότι μία από τους καλεσμένους είναι ρομπότ-σύντροφος, χωρίς η ίδια να το γνωρίζει – και αυτό είναι μόνο η αρχή μιας αιματοβαμμένης ιστορίας γεμάτης ανατροπές. Αντλώντας έμπνευση από τις ανησυχίες μας για την εξέλιξη της τεχνητής νοημοσύνης, το «Companion» παρουσιάζει μια διαχρονική ιστορία συνωμοσίας, εξαπάτησης και δολοφονίας, με μεγάλου ατού την ερμηνεία της Θάτσερ, που βραβεύτηκε με Critics’ Choice Award.
Wolf Man
Μπορεί να έλαβε μεικτές (έως αρνητικές) κριτικές και να μην πήγε καλά στα ταμεία, αλλά αυτό το θρίλερ σε σενάριο και σκηνοθεσία του Λι Γουανέλ, άρεσε στον Στίβεν Κινγκ για τον τρόπο που ανανεώνει τις ιστορίες με λυκανθρώπους. Ο Κρίστοφερ Άμποτ υποδύεται έναν συγγραφέα, ο οποίος μολύνεται από ένα τερατώδες πλάσμα και αρχίζει να μεταμορφώνεται σε λυκάνθρωπο, θέτοντας σε κίνδυνο τη γυναίκα και την κόρη του (Τζούλια Γκάρνερ και Ματίλντα Φερθ). Είναι ταινία «αργής καύσης» που προσεγγίζει το είδος από μια ψυχολογική οπτική γωνία, και πιθανότατα θύμισε στον Κινγκ δικές του δημιουργίες, όπως η περίφημη «Λάμψη».
The Rule of Jenny Pen
Με φόντο ένα γηροκομείο, το θρίλερ σε σκηνοθεσία και σενάριο Τζέιμς Άσκροφτ (βασισμένο στο ομώνυμο διήγημα του Όουεν Μάρσαλ) ακολουθεί έναν ηλικιωμένο δικαστή (Τζόφρεϊ Ρας) που ανακαλύπτει ότι ένας από τους ενοίκους (Τζον Λίθγκοου) υποβάλλει κρυφά τους άλλους σε ατελείωτα ψυχολογικά βασανιστήρια και κακοποίηση. Η ταινία έτυχε πολύ καλής υποδοχής, που ξεχώρισαν την τρομακτική ερμηνεία του Λίθγκοου και τον ενοχλητικό τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζει το θέμα της κακοποίησης ηλικιωμένων. Ο Άσκροφτ κέρδισε το βραβείο καλύτερου σκηνοθέτη στο φεστιβάλ Fantastic Fest, όπου έκανε την πρεμιέρα της η ταινία.
Bring Her Back
Η αυστραλιανή ταινία τρόμου που σκηνοθέτησαν οι ελληνικής καταγωγής δίδυμοι αδερφοί Ντάνι και Μάικλ Φιλίππου, ακολουθεί δύο αδέρφια, τον 17χρονο Άντι (Μπίλι Μπάρατ) και την μικρότερη, με προβλήματα όρασης, Πάιπερ (Σόρα Γουόνγκ), που μετά τον αιφνίδιο θάνατο του πατέρα τους, περνούν υπό την ευθύνη μιας παντελώς άγνωστης σε αυτούς γυναίκας (Σάλι Χόκινς), η οποία αναλαμβάνει χρέη θετής μητέρας. Θα ακολουθήσει μια βασανιστική εμπειρία για τα παιδιά, που θα είναι εξίσου βασανιστική για όσους θεατές δεν απολαμβάνουν τις ταινίες τρόμου, και ειδικά αυτές που σχετίζονται με δαιμονισμό… Η ταινία πάντως έλαβε καλές κριτικές και πήγε πολύ καλά στα ταμεία, κερδίζοντας σχεδόν 40 εκατομμύρια δολάρια έχοντας προϋπολογισμό μόλις 15 εκατομμυρίων.
Our Hero, Balthazar

Σκηνή από την ταινία «Our Hero, Balthazar»
Tribeca FestivalΣτη μαύρη κωμωδία του Όσκαρ Μπόισον (σκηνοθεσία, σενάριο και παραγωγή), ο Μπαλτάζαρ (Τζέιντεν Μάρτελ) είναι ένας πλούσιος μαθητής ιδιωτικού σχολείου, ο οποίος δημοσιεύει βίντεο που καταδικάζουν τη βία με όπλα σε μια προσπάθεια να εντυπωσιάσει το κορίτσι που του αρέσει. Αλλά όταν λαμβάνει μια σειρά από ανησυχητικά μηνύματα από έναν διαδικτυακό τρολ που μπορεί να σχεδιάζει ένα μακελειό στο σχολείο, ταξιδεύει στο Τέξας για να αντιμετωπίσει τον πιθανό δολοφόνο. Ασκώντας οξεία κριτική στους influencers των social media και στην οπλοχρησία, της βίας με όπλα, η ταινία ξεκινά ως κωμωδία και σταδιακά εξελίσσεται σε κάτι πολύ πιο σκοτεινό. Μέχρι στιγμής έχει προβληθεί μόνο στο Tribeca Festival της Νέας Υόρκης, όπου την είδε ο Κινγκ.
Together
Μια πρωτότυπη προσέγγιση στο είδος του body horror (και πολύ καλύτερη ταινία από το οσκαρικό «The Substance»), το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Μάικλ Σανκς (που έγραψε και το σενάριο) ακολουθεί ένα ζευγάρι με διάφορα προβλήματα στη σχέση του (όπως τα περισσότερα ζευγάρια), που μετακομίζει στην επαρχία για επαγγελματικούς λόγους. Σε μια πεζοπορία τους αναγκάζονται να καταφύγουν σε μια μυστηριώδη σπηλιά και από το επόμενο πρωινό τα σώματά τους αρχίζουν να… συγχωνεύονται. Πέρα από τα αηδιαστικά οπτικά εφέ (τι body horror θα ήταν άλλωστε), η ταινία αποτελεί μια ανησυχητική και διακριτικά αστεία ματιά στα προβλήματα των σχέσεων, ιδιαίτερα σε θέματα δέσμευσης και συναισθηματικής ικανοποίησης. Στο θετικό αποτέλεσμα βοηθούν και οι ερμηνείες των Ντέιβ Φράνκο και Άλισον Μπρι, που είναι ζευγάρι και στη ζωή.
Weapons
Δέκα επτά μαθητές της ίδιας τάξης του δημοτικού, φεύγουν μυστηριωδώς από τα σπίτια τους την ίδια νύχτα, την ίδια ακριβώς ώρα. Η δασκάλα τους (Τζούλια Γκάρνερ), η οποία αμέσως θεωρείται ύποπτη, ανησυχεί για τον μοναδικό μαθητή που δεν εξαφανίστηκε όπως οι υπόλοιποι, και ξεκινά να αναζητά την αλήθεια. Αυτή είναι η υπόθεση μιας από τις καλύτερες (σύμφωνα με τις κριτικές) και πιο εμπορικές (κέρδισε 268 εκατ. έχοντας κοστίσει 38 εκατ.) ταινίες της χρονιάς. Επειδή το θρίλερ του Ζακ Κρέγκερ είναι χωρισμένο σε κεφάλαια με διαφορετικούς ήρωες που διασταυρώνονται, πολλοί το συνέκριναν με τη «Μανόλια» του Πολ Τόμας Άντερσον. Η ερμηνεία της Έιμι Μάντιγκαν ως «κακιάς» ήδη συζητείται για τις υποψηφιότητες των Όσκαρ.
The Long Walk
Το δυστοπικό θρίλερ επιβίωσης του Φράνσις Λόρενς μεταφέρει στην οθόνη το μυθιστόρημα που έγραψε ο Στίβεν Κινγκ το 1979, με το ψευδώνυμο Ρίτσαρντ Μπάχμαν. Με φόντο μια εναλλακτική εκδοχή της δεκαετίας του '70, η ταινία εξερευνά μια ολοκληρωτική Αμερική όπου κάθε χρόνο 50 αγόρια αναγκάζονται να περπατήσουν έναν ασταμάτητο μαραθώνιο που μεταδίδεται τηλεοπτικά, με την υπόσχεση ενός χρηματικού επάθλου και την εκπλήρωσης μιας οποιασδήποτε ευχής για τον μοναδικό που θα μείνει ζωντανός (όποιος δεν διατηρεί ρυθμό 5 χλμ/ώρα εκτελείται…). Ο Κινγκ πρέπει να έμεινε απόλυτα ικανοποιημένος από τη συγκεκριμένη μεταφορά του βιβλίου του.
Killing Faith
Στο υπερφυσικό θρίλερ / γουέστερν του Νεντ Κρόουλι πρωταγωνιστεί η ΝτεΟυάντα Ουάζ στο ρόλο μιας πρόσφατα απελευθερωμένης σκλάβας το 1849 η οποία, πιστεύοντας ότι η λευκή κόρη της είναι δαιμονισμένη ή καταραμένη, ζητά τη βοήθεια ενός γιατρού (Γκάι Πιρς) για να τις συνοδεύσει μέχρι τα μέρη όπου ζει ένας διάσημος θεραπευτής (Μπιλ Πούλμαν). Πρόκειται για μια συναρπαστική οδύσσεια στις βίαιες περιοχές της Άγριας Δύσης, που χρησιμοποιεί τις εικόνες και τα αρχέτυπα του κλασικού γουέστερν για να παρουσιάσει μια ιστορία που είναι βαθιά ριζωμένη στο πνευματικό και ψυχολογικό στοιχείο.
A House of Dynamite
Το θρίλερ της Κάθριν Μπίγκελοου που διαγωνίστηκε στο φετινό Φεστιβάλ Βενετίας πριν γίνει διαθέσιμο στο Netflix παρακολουθεί την αντίδραση των Ηνωμένων Πολιτειών σε έναν πυρηνικό πύραυλο που εκτοξεύεται από έναν άγνωστο εχθρό με προορισμό το Σικάγο. Εξερευνά το περιστατικό από τη σκοπιά διαφόρων κυβερνητικών και στρατιωτικών αξιωματούχων, καθώς προσπαθούν να αποκαλύψουν τον ένοχο και να αποφασίσουν αν θα ανταποδώσουν. Χαρακτηρίστηκε ως η πιο τρομαχτική μη-ταινία-τρόμου της χρονιάς, και το δυνατό καστ περιλαμβάνει τους Ρεμπέκα Φέργκιουσον, Τζάρεντ Χάρις, Ίντρις Ελμπα, Τρέισι Λετς κ.ά.
The Running Man
Ένα ακόμη βιβλίο του Κινγκ ως Ρίτσαρντ Μπάχμαν μεταφέρθηκε φέτος στην οθόνη και προβλήθηκε πρόσφατα. Πρόκειται για το «The Running Man» του Έντγκαρ Ράιτ, που είχε γυριστεί και το 1987 με πρωταγωνιστή τον Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ. Στη νέα εκδοχή, που είναι αρκετά πιο κοντά στο βιβλίο του Κινγκ, ο Γκλεν Πάουελ υποδύεται τον εργάτη Μπεν Ρίτσαρντς που, σε μια αυταρχική Αμερική του κοντινού μέλλοντος, επιλέγεται για να συμμετάσχει σε ένα θανατηφόρο ριάλιτι σόου. Θα έχει την ευκαιρία να κερδίσει ένα δισεκατομμύριο δολάρια αν καταφέρει να επιβιώσει από το κυνήγι έμπειρων δολοφόνων και απλών ανθρώπων για 30 ημέρες. Αν και η ταινία έλαβε ανάμεικτες κριτικές, ο Κινγκ – που μισούσε την εκδοχή με τον Σβαρτσενέγκερ – δήλωσε ότι του άρεσε ως περιπέτεια και την συνέκρινε με το «Die Hard».
ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Bookreads: Σκοτεινές ιστορίες και ανθρώπινα διλήμματα από τον Στίβεν Κινγκ
«Ακόμα τόσο επίκαιρο»: Η δύναμη του πρώτου και πιο σκοτεινού μυθιστορήματος του Stephen King
Η ιστορία που δεν τόλμησε να γράψει ο Στίβεν Κινγκ γιατί ήταν πολύ τρομακτική
Όποιος προλάβει – Αυτές είναι οι ταινίες και σειρές που φεύγουν από το Netflix τον Δεκέμβριο
Καμμένος: Αν ο χώρος δεν καλύπτεται, θα επιστρέψω στην πολιτική – Δεν μετάνιωσα για τίποτα από τη συγκυβέρνηση με Τσίπρα (vid)
13:56
Άγνωστα μέχρι σήμερα υποθαλάσσια υδροθερμικά πεδία αποκαλύπτει έρευνα στη Μήλο
13:46
Αμερικανός απεσταλμένος για Ουκρανία: Κοντά σε συμφωνία ειρήνης - Μένουν δύο «αγκάθια»
13:37
Επιχείρηση «Νυχτερινός Ποιμήν»: Δύο συλλήψεις για τον εντοπισμό ανηλίκων σε νυχτερινά κέντρα
13:35