ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ

Windsor όπως ...Google: Γιατί η Βρετανία δεν θα πει ποτέ όχι στη μοναρχία

Windsor όπως ...Google: Γιατί η Βρετανία δεν θα πει ποτέ όχι στη μοναρχία

Tι κοινό έχει η Ελισάβετ με τη Google; Δύναμη! Το Σαββατοκύριακο τα media ασχολήθηκαν εκνευριστικά πολύ με ένα γάμο περίπου βασιλικό. Ακόμη και εάν η 33χρονη Πίπα Μίντλετον δεν είναι μία από τους Windsor παρά μόνο η αδελφή της Δούκισσας του Κέμπριτζ, Κέιτ Μίνλτετον, ο γάμος της με τον χρηματιστή Τζέιμς Μάθιους, στο αγρόκτημα της οικογένειας απασχόλησε τους πάντες -ίσως γιατί είχε εκείνα τα συστατικά που πουλάνε πολύ.

Μεταξύ των παρανύμφων ήταν 3χρονος πρίγκιπας Τζορτζ, καθώς και η 2χρονη πριγκίπισσα Σάρλοτ. Τόσο ο μικρός πρίγκιπας όσο και η μικρούλα Σάρλοτ ήταν ντυμένοι ειδικά για την περίσταση και έφτασαν στο γάμο μαζί με την μητέρα τους Κέιτ. Ο πρίγκιπας Γουίλιαμ, μαζί με τον αδελφό του πρίγκιπα Χάρι, έφτασαν μαζί στο γάμο φορώντας τα επίσημα κοστούμια τους. Ποιός νοιάζεται για όλα τα παραπάνω; Προφανώς οι πάντες!

Μπορεί οι μοναρχίες να είναι ένας αναχρονιστικός θεσμός για τη σύγχρονη εποχή, ωστόσο παραμένουν ιδιαίτερα δημοφιλείς ειδικά σε χώρες όπως η Μεγάλη Βρετανία, όπου η βασιλική οικογένεια αποτελεί από μόνη της ένα παγκόσμιο brand name.

Μαθήματα διαφήμισης έχει δώσει όλα αυτά τα χρόνια η βασίλισσα του Ηνωμένου Βασιλείου Ελισάβετ που χωρίς να κάνει κάτι ιδιαίτερο κρατάει πάντα σε ενδιαφέρον τους ανθρώπους ακόμα κι αν αυτοί δεν είναι υπήκοοί της.

Σε όλα τα μαθήματα και συνέδρια μάρκετινγκ ο αγαπημένος όρος για τον χώρο της διαφήμισης είναι η "αφήγηση". Στην ουσία είναι σημαντικό ένα προϊόν να μπορεί να μεταφέρει μέσα από τη διαφήμισή του μία ιστορία και αυτό είναι που έχει καταφέρει η βρετανική βασιλική οικογένεια.

Από μόνη της η Ελισάβετ είναι brand: ρούχα παστέλ, το σχήμα των καπέλων της, λίγο άσχημη, η αγάπη για στα σκυλιά και με ένα σύζυγο κομφορμιστή που τώρα βγαίνει από το προσκήνιο αυτός και το καυστικό του χιούμορ.

Βέβαια, η βασιλική οικογένεια συνεχίζει να διατηρεί όλα τα παραδοσιακά τελετουργικά σε όλες τις άκρες του βασιλείου, από τους εορτασμούς επετείων μέχρι και της γέννησης ενός παιδιού.

Μισό δισεκατομμύριο στερλίνες

Πάντως, σύμφωνα με άρθρο της γερμανικής εφημερίδας Die Welt η μοναρχία μόνο ωφέλη έχει αποφέρει στη Μεγάλη Βρετανία, καθώς κάθε χρόνο στα ταμεία του βασιλείου μπαίνουν περί τα 500 εκατ. λίρες από τους τουρίστες που επισκέπτονται τη χώρα για να δουν από κοντά το παλάτι.

Τα ποσά γίνονται μεγαλύτερα εάν σε αυτά προσμετρηθούν τα χρήματα που αποκομίζονται από τη συμμετοχή του κόσμου στα μεγάλα, λαμπερά γεγονότα, από τη βιομηχανία της αγγλικής μόδας, που ό,τι φοράει η πριγκίπισσα της Ουαλίας Κέιτ ξεπουλάει, αλλά και από τα διάφορα βασιλικά σουβενίρ.

Τα σκάνδαλα κάνουν καλό

CHARLES

Βεβαίως στην ιστορίας της βασιλικής οικογένειας υπήρξαν και οι κρίσεις: Μια νύφη που έκλεψε από την οικογένεια τα φώτα της δημοσιότητας και κατέκτησε τις καρδιές του λαού, αλλά που δυστύχησε στο γάμο της, έχοντας ένα τραγικό τέλος που κλόνισε τα θεμέλια της μοναρχίας.

Ένας γιος που παντρεύτηκε τη λάθος γυναίκα και προσπαθεί να ζήσει δίνοντας αναφορά συνεχώς για το τι κάνει στον νέο του γάμο, αλλά κι ένας εγγονός που στην πρώτη του νιότη φόρεσε και φωτογραφήθηκε με την ναζιστική στολή, προσβάλλοντας την ιστορία του λαού του και που τώρα διατηρεί σχέση με μία διαζευγμένη ηθοποιό του Χόλιγουντ.

Όμως, και παρά τα σκαμπανεβάσματα το brand της οικογενειακής επιχείρησης "Windsor" στέκεται αλώβητο και τώρα έρχεται η νέα γενιά για να διηγηθεί τις δικές της ιστορίες με τον πρίγκιπα Τζορτζ και την πριγκίπισσα Σάρλοτ να δίνουν νέο αέρα στη βασιλική οικογένεια και το μέλλον της ως εμπορικό σήμα.

Γιατί όπως Google (ή Apple)

Όπως ανακοινώθηκε το περασμένο φθινόπωρο η Apple και η Google είναι οι δύο εταιρίες που κατέχουν, για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά, την πρώτη και τη δεύτερη θέση, αντίστοιχα, στην παγκόσμια κατάταξη με τα brands (εμπορικά σήματα) με τη μεγαλύτερη αξία, σύμφωνα με την εταιρεία Interbrand, που συντάσσει τη σχετική λίστα εδώ και 17 χρόνια.

Η αξία του σήματος (brand) της Apple εκτιμάται στα 178,12 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ της Google στα 133,25 δισεκατομμύρια δολάρια, παρουσιάζοντας αύξηση 5% και 11%, αντίστοιχα, σε σχέση με το προηγούμενο έτος.