Το φεστιβάλ Monterey International Pop Festival του 1967 ήταν αυτό που έκανε το κοινό να αποδεχθεί το rock ‘n’ roll ως μια μορφή τέχνης.

Αυτό όμως που κορύφωσε το μουσικό είδος ήταν ο θρυλικός 24χρονος κιθαρίστας από το Σιάτλ. Όταν ο Τζίμι Χέντριξ έκανε το ντεμπούτο του στις Ηνωμένες Πολιτείες έδωσε στην έννοια του ροκ σταρ σάρκα και οστά.

Η ιστορία του ροκ άρχισε να γράφεται όταν ο Χέντριξ ανέβηκε στη σκηνή με το τσαλακωμένο του πουκάμισο, το βελούδινο γιλέκο και το κόκκινο παντελόνι του. Έχοντας ένα μαντήλι στο κεφάλι και τη Fender Stratocaster στο χέρι τράβηξε την προσοχή όλων και έδωσε μία από τις πιο ιστορικές συναυλίες.

Ο 17χρονος Ed Caraeff που βρισκόταν κάτω από τη σκηνή, έσπευσε να απαθανατίσει τη στιγμή που η κιθάρα του Χέντριξ τυλίχτηκε στις φλόγες (για εφέ). Η φωτογραφία αργότερα κόσμησε το εξώφυλλο του Rolling Stone, όχι μία, αλλά δύο φορές. Ο τότε 24χρονος καλλιτέχνης έμεινε έκπληκτος με τις φωτογραφίες του Caraeff και του ζήτησε να είναι φωτογράφος του και στις μελλοντικές του συναυλίες.

«Δεν υπήρχε κανένας σαν αυτόν. Έχω δει αρκετούς υπέροχους καλλιτέχνες, αλλά αυτός ήταν κάτι διαφορετικό. Έπρεπε να βρίσκομαι στο σχολείο μου στο Λος Άντζελες αλλά δεν πήγα για να είμαι παρών στο Μοντερέι» αφηγείται ο Caraeff.

Δε θα υπάρξει όμοιός του

Εκτός σκηνής ο Χέντριξ ήταν «πολύ ήσυχος και όσο πιο κουλ μπορεί να είναι ένας άνθρωπος. Είχε μια πολύ αγνή και γλυκιά ψυχή» λέει ο Caraeff.

Όταν ανέβαινε στη σκηνή, όμως, μεταμορφώνονταν.

«Ήταν τόσο φυσικός. Όμως, ήταν από τα άτομα που δεν μπορούσαν να διαχειριστούν τα ναρκωτικά, το αλκοόλ, το λάιφστάιλ».

Ο τότε 17χρονος φωτογράφος παρέμενε απολύτως συγκεντρωμένος στη δουλειά του και μόνο. Δεν ήθελε τίποτε να τον αποσπά. Ήπιε το πρώτο του ποτό του όταν έγινε 20 χρονών. 

«Αυτό που με ενδιέφερε ήταν να πετύχω την ιδανική γωνία. Δεν άκουγα καν τη μουσική».

Για 14 ολόκληρα χρόνια η ζωή του ήταν αφιερωμένη σ' αυτού του είδους τη φωτογραφία. Δούλεψε για τους Doors, τον Eric Clapton, τη Dolly Parton, τον Iggy Pop, τον Bob Dylan και αρκετούς ακόμη.

iggy
IconicImages/Ed Caraeff

Παρά την επιτυχία του, η σκέψη του να είναι φωτογράφος δεν ήταν κάτι που ποθούσε ιδιαίτερα. Ο Caraeff αποχώρησε από τη μουσική βιομηχανία όταν ένιωσε πως δεν ήταν πάθος αυτό που έκανε, αλλά απλά μια δουλειά.

«Εκτιμώ ό,τι έχω κάνει στη ζωή μου. Όμως και τότε που είχα σπίτι στο Μπέβερλι Χιλς με δύο Mercedes παρκαρισμένες απ’ έξω, καθόμουν με τους φίλους μου και τους έλεγα πως δε θα κάνω για πάντα αυτό».

Εδώ και δυο χρόνια γυρίζει την Αμερική μ' ένα παλιό Βολξβάγκεν στέισον βάγκον. Σ' αυτό ζει, αυτό αποκαλεί πλέον σπίτι του...

Με πληροφορίες από: Unseen photos of Jimi Hendrix's greatest performances 

Διαβάστε επίσης