ΚΟΣΜΟΣ

Πώς το Slo-Mo και το JOMO γίνονται οι κυρίαρχες τάσεις στα ταξίδια σήμερα

Πώς το Slo-Mo και το JOMO γίνονται οι κυρίαρχες τάσεις στα ταξίδια σήμερα

FOMO ή αλλιώς Fear Of Missing Out. Για τις νεότερες γενιές και δη τους Millennials και τη Generation Z, η τεχνολογία και η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης δημιούργησαν μια νέα πραγματικότητα η οποία «επιβάλλει» να είμαστε συνεχώς online και συνδεδεμένοι προκειμένου να  γνωρίζουμε ανά πάσα στιγμή όλα όσα λαμβάνουν χώρα γύρω μας και να μπορούμε να κάνουμε τις καλύτερες δυνατές επιλογές.

Για τους ειδικούς στην ψυχολογία, το FOMO χαρακτηρίζει μια «διάχυτη συνήθεια ότι οι άλλοι μπορεί να ζουν μια ικανοποιητική εμπειρία από την οποία το άτομο απέχει». Πρόκειται ουσιαστικά για ένα είδος κοινωνικού άγχους, που χαρακτηρίζεται από «την επιθυμία του ατόμου να παραμένει συνεχώς συνδεδεμένο με το τι κάνουν οι άλλοι».

Φαίνεται όμως, πως εν έτει 2020 το FOMO αρχίζει να αποτελεί παρελθόν και τη θέση του λαμβάνουν πλέον δύο άλλες σύγχρονες έννοιες: Το Slo-Mo και ένα ακόμη αρκτικόλεξο, το JOMO (Joy of Missing Out), δηλαδή η χαρά του να μένεις «εκτός»… διαδικτύου.

Από το FOMO στο JOMO, το Slo-Mo και τον βιώσιμο τουρισμό

Σύμφωνα, λοιπόν, με έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί τους τελευταίους μήνες και με βάση στατιστικά στοιχεία που αφορούν στα ταξίδια εν έτει 2020, φαίνεται πως το Slo-Mo και το JOMO αποτελούν δύο έννοιες οι οποίες αναδιαμορφώνουν τον τρόπο που οργανώνουμε και απολαμβάνουμε τα ταξίδια μας σήμερα.

Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με έρευνα του Skyscanner, οι σύγχρονοι ταξιδιώτες λένε «ναι» στους λιγότερο τουριστικούς προορισμούς, προτιμούν να ταξιδεύουν εκτός σεζόν και κυρίως, αφήνουν κάτω τα κινητά τους όταν είναι σε διακοπές. Τι σημαίνει αυτό; Ότι οι ταξιδιώτες βάζουν πλέον σε πρώτο πλάνο την απόκτηση εμπειριών και την απόλαυση της στιγμής και αφήνουν εκτός ταξιδιωτικού πλάνου το άγχος να ενημερώνουν συνεχώς τους διαδικτυακούς τους φίλους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μέσω αναρτήσεων. Με λίγα λόγια, η ψηφιακή «αποτοξίνωση» γίνεται ο «κανόνας» στα ταξίδια.

Την ίδια ώρα, το Slo-Mo έρχεται σε πρώτο πλάνο στον ταξιδιωτικό κλάδο, «αγκαλιάζοντας» μάλιστα μία ακόμη κορυφαία ταξιδιωτική τάση της εποχής μας: Τον βιώσιμο τουρισμό. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τη Booking.com, περίπου το 47% των σύγχρονων ταξιδιωτών, σχεδιάζει να οργανώνει στο εξής τις διακοπές του επιλέγοντας να ταξιδεύει με μέσα που είναι περισσότερο φιλικά με το περιβάλλον. Αυτό σημαίνει πως παρά το γεγονός ότι ένα ταξίδι με τρένο μπορεί να διαρκέσει αρκετές ώρες, πολλοί είναι οι ταξιδιώτες που θα προτιμήσουν τον παραδοσιακό σιδηρόδρομο από το αεροπλάνο.

2

Η προστασία του περιβάλλοντος όμως, δεν είναι ο μοναδικός παράγοντας που κάνει τους σύγχρονους ταξιδιώτες να στρέφονται στο Slo-Mo κατά τη διάρκεια των διακοπών τους. Με βάση τα στοιχεία της Booking.com, το 65% των ταξιδιωτών σήμερα επιθυμεί το επόμενο ταξίδι που θα κάνει να διαρκέσει περισσότερες ώρες, επιτρέποντάς του να απολαύσει ακόμη περισσότερες εμπειρίες κατά τη διαδρομή και να χαρεί στο έπακρο το ταξίδι, από την αρχή μέχρι το τέλος.

Στην περίπτωση δε που η διαδρομή μέχρι τον προορισμό διαρκέσει μερικές ημέρες, τότε ο ταξιδιώτης θα έχει την ευκαιρία να δει από κοντά περισσότερους προορισμούς μέσα σε ένα σύντομο χρονικό διάστημα. Ακόμη όμως και σε ό,τι αφορά στην παραμονή τους σε έναν συγκεκριμένο προορισμό, οι ταξιδιώτες σήμερα εμφανίζονται περισσότερο διατεθειμένοι να χρησιμοποιήσουν μεταφορικά μέσα που θα τους επιτρέψουν να γνωρίσουν καλύτερα μια πόλη ή μια χώρα και φυσικά, να περιορίσουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του ταξιδιού τους. Τι σημαίνει αυτό; Πώς πιθανότατα δεν θα προχωρήσουν στην ενοικίαση ενός αυτοκίνητου, αλλά θα προτιμήσουν να μετακινηθούν με τρένο, ποδήλατο ή τοπικά λεωφορεία.

3

Όπως όλα δείχνουν, λοιπόν, η απόλαυση ενός ταξιδιού, η αποστασιοποίηση από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η δημιουργία ιδιαίτερων αναμνήσεων και η προστασία του περιβάλλοντος, έρχονται σε πρώτο πλάνο σε ό,τι αφορά στα ταξίδια μας το επόμενο διάστημα. Οι ρυθμοί πέφτουν και το ταξίδι μετατρέπεται σε μια ξεχωριστή εμπειρία, από την αρχή μέχρι το τέλος.

ΜΗΝ ΤΑ ΧΑΣΕΤΕ





NEWSLETTER

ΔΗΜΟΦΙΛΗ