Μετά από μία διετία αποφάσεων και σημαντικών αλλαγών, η Motorola δείχνει αποφασισμένη να διεκδικήσει αυτό που της αξίζει και στην ευρωπαϊκή αγορά, βασιζόμενη στην εξαιρετική πορεία στις αγορές τόσο της Βορείου όσου και της Νοτίου Αμερικής αλλά και στις συνέργιες που προκύπτουν από το γεγονός ότι αποτελεί τμήμα της Lenovo, μίας από τις μεγαλύτερες εταιρείες παγκοσμίως στο χώρο των ψηφιακών τεχνολογιών.

«Έχουμε πολλά να ανακοινώσουμε τους επόμενους μήνες» ήταν η χαρακτηριστική ατάκα του Sergio Buniac, προέδρου της Motorola, κατά τη συνάντηση που είχε με ομάδα Ευρωπαίων δημοσιογράφων που βρέθηκαν πρόσφατα στο Σάο Πάολο της Βραζιλίας για την παρουσίαση των μοντέλων της σειράς Moto G7. Η επιλογή του Σάο Πάολο δεν ήταν τυχαία, δεδομένου ότι τα μερίδια της Motorola στη Βραζιλία φθάνουν στο 30%, ενώ συνολικά στη Λατινική Αμερική είναι στη δεύτερη θέση και στη Βόρεια Αμερική στην τρίτη. Σημειωτέον δε πως στη Βραζιλία η Motorola έχει 3 εργοστάσια που παράγουν smartphones της και είχαμε, μάλιστα, την ευκαιρία να επισκεφθούμε το μεγαλύτερο εξ αυτών το οποίο βρίσκεται στην περιοχή Jaguariuna και στο οποίο απασχολούνται 5500 εργαζόμενοι. Ένα εργοστάσιο το οποίο πληροί όλες τις προδιαγραφές ποιότητας και ασφάλειας και είναι ένας από τους λόγους που η Motorola είναι πολύ δυνατή στην αμερικανική ήπειρο. Και το πλάνο είναι να πετύχει κάτι αντίστοιχο και στην Ευρώπη, όπου, όμως, ο ανταγωνισμός είναι πολύ πιο έντονος.

Η Motorola αποτελεί ουσιαστικά τον τομέα της Lenovo για το χώρο των smartphones και των προϊόντων κινητής τηλεφωνίας. Πριν από περίπου 1,5 χρόνο, η Lenovo πήρε τη στρατηγική απόφαση να χρησιμοποιεί αποκλειστικά το brand της Motorola στα smartphones της. Οι μόνες αγορές με smartphones που φέρουν την επωνυμία Lenovo είναι αυτές της Κίνας και της Ινδίας. Η κίνηση χαρακτηρίζεται ως σωστή από τους αναλυτές, αλλά δημιούργησε ένα πρόβλημα στις πωλήσεις στην Ευρώπη και ειδικά σε χώρες όπως εκείνες της ανατολικής Ευρώπης αλλά και η Ελλάδα όπου τα smartphones της Lenovo είχαν αξιοπρόσεκτα μερίδια αγοράς. Τώρα, το στοίχημα και η πρόκληση που υπάρχει είναι να ξανακερδίσουν αυτά τα μερίδια.

Διαβάστε επίσης:
Κινητά τηλέφωνα και λευκές συσκευές αγόρασαν το 2018 οι Έλληνες καταναλωτές
Αυτό είναι το πρώτο ρομπότ που κινείται χωρίς GPS αλλά με ουράνια πυξίδα
Χρονιά του ΑΙ το 2019 και για τη Microsoft Hellas

Για τον κ. Buniac πάντως το μεγάλο στοίχημα της περασμένης χρονιάς ήταν η επιστροφή στην κερδοφορία. Στόχος που επιτεύχθηκε για το σύνολο της Motorola καθώς ακόμη και το ευρωπαϊκό κομμάτι της Motorola κατάφερε να έχει θετικό πρόσημο. Για να γίνει αυτό, η Motorola προχώρησε σε αναδιάρθρωση του χαρτοφυλακίου της, μειώνοντας τα μοντέλα της και δίνοντας μεγαλύτερη έμφαση σε συγκεκριμένες αγορές. «Η ανησυχία μας ήταν να μη μείνουμε μέσα στον τομέα της καινοτομίας αλλά αυτό δεν έγινε» τόνισε ο κ. Buniac. Σημειωτέον πως οι υπάρχουσες πληροφορίες αναφέρουν πως η Motorola πρόκειται να παρουσιάσει μέσα στο 2019 τόσο 5G συσκευή όσο και smartphone με αναδιπλούμενη οθόνη (foldable).

Πάντως, το κομμάτι της αγοράς όπου κυρίως δίνει έμφαση η Motorola είναι αυτό που χαρακτηρίζεται ως μεσαίο και οι τιμές των συσκευών κινούνται μεταξύ 200 και 500 ευρώ. Η σειρά Moto G7 και το Motorola One είναι οι συσκευές εκείνες που η Motorola θεωρεί ότι θα της δώσουν τη δυνατότητα να βρεθεί ακόμη πιο ψηλά. Παράλληλα, ποντάρει και στη Lenovo. «Θα δείτε περισσότερες συνέργιες μεταξύ Motorola και Lenovo στους επόμενους μήνες» σημείωσε ο κ. Buniac, ο οποίος πάντως δεν δείχνει να βιάζεται. «Ο στόχος μας για την Ευρώπη είναι μακροπρόθεσμος» ήταν η χαρακτηριστική δήλωση του.

Διαβάστε επίσης
Δες τον κόσμο μέσα από το φακό του CNN Greece. Ακολούθησέ μας στο Instagram!