TECH

Ψυγεία και πλυντήρια προτίμησαν οι Έλληνες καταναλωτές το πρώτο μισό του 2019

Ψυγεία και πλυντήρια προτίμησαν οι Έλληνες καταναλωτές το πρώτο μισό του 2019
pixabay

Η αύξηση στις πωλήσεις των «λευκών» ηλεκτρικών συσκευών (πλυντήρια, ψυγεία, κουζίνες κλπ) λειτούργησε ως αντίβαρο στην πτώση στις πωλήσεις τηλεοράσεων αλλά και smartphones και το αποτέλεσμα ήταν η ελληνική αγορά των καταναλωτικών προϊόντων τεχνολογίας να κινηθεί ανοδικά τόσο όσον αφορά στο β’ τρίμηνο του 2019 όσο και στο α’ εξάμηνο της φετινής χρονιάς.

Αυτό τουλάχιστον προκύπτει από τα στοιχεία της έρευνας GfK Temax που δημοσιοποίησε η GfK, σύμφωνα με τα οποία, το β’ τρίμηνο του 2019 οι Έλληνες καταναλωτές δαπάνησαν 481 εκατ. ευρώ για την αγορά καταναλωτικών προϊόντων τεχνολογίας, ποσό αυξημένο κατά 2,4% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2018. Σε επίπεδο εξαμήνου, η αγορά παρουσίασε αύξηση της τάξεως του 1,5% στα 980 εκατ. ευρώ.

Η αύξηση αποδίδεται στις ενισχυμένες πωλήσεις των οικιακών ηλεκτρικών συσκευών αλλά και της ενίσχυσης των gaming συστημάτων στο χώρο της πληροφορικής. Την ίδια στιγμή, οι πωλήσεις τηλεοράσεων παρουσίασαν πτώση, η οποία ήταν πάντως αναμενόμενη δεδομένου ότι πέρσι είχαμε τελική φάση Παγκοσμίου Κυπέλλου Ποδοσφαίρου, ενώ μείωση παρουσίασαν και οι πωλήσεις smartphones κατά τους πρώτους μήνες του 2019.

Συγκεκριμένα, στην κατηγορία Ηλεκτρονικά Καταναλωτικά Αγαθά, που περιλαμβάνει κατά κύριο λόγο τηλεοράσεις και οικιακές συσκευές ψυχαγωγίας, η πτώση στο β’ τρίμηνο ήταν της τάξεως του 12% στα 68 εκατ. ευρώ, ενώ σε επίπεδο εξαμήνου ήταν στο -7% στα 141 εκατ. ευρώ.

Τα φωτογραφικά είδη παρουσίασαν μείωση 1,7% στα 6 εκατ. ευρώ στο β’ τρίμηνο αλλά ενισχύθηκαν κατά 2,8% στα 12 εκατ. ευρώ σε επίπεδο εξαμήνου.

Η κατηγορία των μεγάλων οικιακών συσκευών είναι ο μέχρι τώρα μεγάλος νικητής του 2019. Οι πωλήσεις στη συγκεκριμένη κατηγορία παρουσίασαν αύξηση 10,9% στα 122 εκατ. ευρώ στο β’ τρίμηνο και 9,1% στα 234 εκατ. ευρώ σε επίπεδο εξαμήνου. Οι Έλληνες έδειξαν ιδιαίτερη προτίμηση σε μεγαλύτερης χωρητικότητας πλυντήρια, στεγνωτήρια αλλά και εντοιχιζόμενες κουζίνες, ενώ γενικώς η κατηγορία εξελίσσεται σε μεγάλο πρωταγωνιστή της αγοράς.

Αντίστοιχα καλές είναι και οι επιδόσεις των μικρών οικιακών συσκευών με κατηγορίες όπως οι σκούπες και οι ξυριστικές μηχανές να κινούνται ανοδικά. Στο β’ τρίμηνο του 2019 η αύξηση ήταν της τάξεως του 8,7% στα 36 εκατ. ευρώ, ενώ σε επίπεδο εξαμήνου υπήρξε αύξηση 6,3% στα 75 εκατ. ευρώ.

Στο χώρο των προϊόντων πληροφορικής, τα είδη που σχετίζονται με το gaming ήταν ο λόγος που η συγκεκριμένη κατηγορία αυξήθηκε κατά 2,8% στο β’ τρίμηνο στα 97 εκατ. ευρώ και κατά 2,9% στα 209 εκατ. ευρώ σε επίπεδο εξαμήνου.

Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα είναι η εικόνα των τηλεπικοινωνιακών προϊόντων, η μεγαλύτερη κατηγορία σε αξία στην ελληνική αγορά. Το β’ τρίμηνο έκλεισε μεν μία άνοδο της τάξεως του 2,7% στα 147 εκατ. ευρώ, αλλά σε επίπεδο εξαμήνου παρατηρείται πτώση 1,4% στα 294 εκατ. ευρώ. Οι πωλήσεις smartphones μέσα στο 2019 παρουσιάζουν πτώση τη στιγμή που προϊόντα όπως τα wearables κινούνται ανοδικά.

Τέλος, η κατηγορία των ειδών εξοπλισμού γραφείου και αναλωσίμων κινήθηκε πτωτικά τόσο στο β’ τρίμηνο (-8,6% στα 6 εκατ. ευρώ) όσο και στο α’ εξάμηνο (-5,4% στα 14 εκατ. ευρώ).

ΔΗΜΟΦΙΛΗ