ΕΛΛΑΔΑ

Λιανεμπόριο: Τι εισηγείται για την Αττική το υπουργείο Ανάπτυξης

Λιανεμπόριο: Τι εισηγείται για την Αττική το υπουργείο Ανάπτυξης
INTIME

Η εισήγηση του υπουργείου Ανάπτυξης προς τα μέλη της επιτροπής σχετικά με το λιανεμπόριο φαίνεται πως είναι να λειτουργήσει σε όλη την Ελλάδα όπως λειτουργεί, ενώ για την Αττική να υπάρξει click away και click in shop μόνο για ένδυση, υπόδηση και κοσμήματα.

Φορείς της αγοράς βρίσκονται σε διαρκή επικοινωνία με το υπουργείο Ανάπτυξης, προκειμένου να βρεθεί ένας τρόπος για να παραμείνουν ανοικτά τα εμπορικά καταστήματα, σύμφωνα με πληροφορίες.

Την ίδια ώρα, επιστολή προς τον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνι Γεωργιάδη προτίθεται να αποστείλει ο Εμπορικός Σύλλογος της Αθήνας στην οποία θα υποστηρίζει ότι το λιανεμπόριο θα πρέπει να συνεχίσει να λειτουργεί και πως ένα τρίτο lockdown θα είναι καταστροφικό για τον κλάδο.

Μειωμένος τζίρος την πρώτη εβδομάδα επαναλειτουργίας της αγοράς

Έρευνα για το πώς κινήθηκε η αγορά την πρώτη εβδομάδα επαναλειτουργίας της πραγματοποίησε ο Εμπορικός Σύλλογος της Αθήνας.

Η πλειονότητα (80%) των καταστημάτων που ερωτήθηκε ανήκουν στους κλάδους μόδας –ένδυση, υπόδηση αξεσουάρ- και 20% στις υπόλοιπες κατηγορίες καταστημάτων που έχουν εκπτώσεις.

Συγκεκριμένα η έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου πραγματοποιήθηκε σε καταστήματα που ανήκουν στις εξής κατηγορίες:

Ενδύματα ανδρικά, γυναικεία, παιδικά
• Εσώρουχα, γραβάτες, είδη ραπτικής
• Δερμάτινα, γούνες
• Υποδήματα, τσάντες, είδη ταξιδιού, αξεσουάρ ένδυσης
• Λευκά είδη, κεντήματα, υφάσματα, υφάσματα επιπλώσεων, είδη σπιτιού, χαλιά
• Οπτικά, κοσμήματα, ρολόγια, είδη δώρων
• Τηλεπικοινωνίες - αξεσουάρ, ηλεκτρονικά είδη κλπ.

Περίπου επτά στους 10 καταστηματάρχες δήλωσαν ότι είχαν μείωση του τζίρου ή ίδιες πωλήσεις με την αντίστοιχη 1η εβδομάδα των χειμερινών εκπτώσεων.

Για όσους είχαν ηλεκτρονικές πωλήσεις και την περσινή περίοδο, ο φετινός τζίρος μέσω των ψηφιακών καναλιών πώλησης ήταν αυξημένος από 15-35%, για όσους λειτούργησαν e-shop από την αρχή της κρίσης και μετά, σημαντικό ποσοστό του φετινού τους τζίρου πραγματοποιήθηκε και ηλεκτρονικά.

• Ένα στα δύο καταστήματα, ειδικότερα η ένδυση, λειτούργησε με ποσοστά έκπτωσης μεταξύ 40% - 50% και κάποια και πάνω από 50%.

• 35% των καταστημάτων, περισσότερο στον κλάδο της υπόδησης κινήθηκε μεταξύ 20% - 40%

• Ποσοστό έκπτωσης 10-20% καταγράφεται στα κοσμηματοπωλεία, στα καταστήματα εσωρούχων και μικροεπίπλων.

Ενδιαφέροντα είναι τα στοιχεία που προέκυψαν από την ερώτηση αν σε περίπτωση νέου lockdown θα μπορέσει η επιχείρηση του ερωτηθέντα να επαναλειτουργήσει.

Μία στις δύο επιχειρήσεις δεν θα μπορέσουν να επανέλθουν, επαληθεύοντας τη θέση του Ε.Σ.Α ότι ένα τρίτο lockdown θα αποβεί καταστροφικό.

Για την επαναλειτουργία τους πάνω από τα καταστήματα επανέφεραν από την αναστολή από το 50% έως και το σύνολο των εργαζόμενων τους ενώ σχεδόν το 93% των επιχειρήσεων πήρε την επιστρεπτέα προκαταβολή.

Σημαντικό επίσης που χρήζει μεγάλη προσοχής είναι ότι επτά στις 10 επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν ήδη σοβαρό πρόβλημα επιβίωσης, γιατί δεν αντέχουν να καλύψουν τις οφειλές τους που δημιουργήθηκαν μέσα στην πανδημία, έστω και εάν έχουν ενταχθεί σε πολυεπίπεδα μέτρα στήριξης.

Για το λόγο αυτό το 49% των επιχειρήσεων ζητά «κούρεμα» χρεών, το 23% ενίσχυση της επιστρεπτέας προκαταβολής και το 21% μείωση των ενοικίων μέχρι το τέλος της πανδημίας.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ