ΕΛΛΑΔΑ

Κλοπή στο Βρετανικό Μουσείο: «Η καλύτερη στιγμή για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα»

Κλοπή στο Βρετανικό Μουσείο: «Η καλύτερη στιγμή για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα»
AP Photo

Να αρχίσει ξανά η επικοινωνία μεταξύ της Ελλάδας και της Βρετανίας για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στη χώρα μας, ζήτησε ο Αυγουστίνος Γαλιάσος, ιδρυτής της πλατφόρμας «Greek List», με αφορμή το περιστατικό κλοπής και φθοράς αντικειμένων στο Βρετανικό Μουσείο.

«Αυτό που έρχεται από τη Βρετανική Επιτροπή και από εμένα είναι ότι λέμε ότι είναι πάρα πολύ ειρωνικό που είναι τώρα η σειρά του Βρετανικού Μουσείου να αρχίσει να βιώνει πώς αισθάνεται κάποιος που του έχουν κλέψει πολύτιμα αντικείμενα από τη συλλογή του» ανέφερε ο κ. Γαλιάσος μιλώντας στην ΕΡΤ.

Συνέχισε λέγοντας πως από τα 100.000 αντικείμενα που βρίσκονται στις αποθήκες του Βρετανικού Μουσείου, δεν γνωρίζουμε εάν υπάρχουν και ελληνικά.

«Είναι η πρώτη φορά και με τα μέλη της βρετανικής επιτροπής που υπάρχει επικοινωνία μεταξύ Ελλάδας και Βρετανικού Μουσείου. Τους βλέπω πάρα πολύ αισιόδοξους» σημείωσε.

Ως μέλος της Επιτροπής για την Επανένωση των Μαρμάρων του Παρθενώνα (BCRPM) ο κ. Γαλιάσος αναφέρθηκε και στο ποσό των 35.000 λιρών που συγκεντρώθηκε για να «εξοφληθούν» τα χρήματα που χρησιμοποιήθηκαν για την αγορά των Μαρμάρων του Παρθενώνα από το κοινοβούλιο του Ηνωμένου Βασιλείου.

«Το κάναμε αυτό συμβολικά. Πήγαμε στο Υπουργείο Πολιτισμού Ψηφιακό Πολιτισμού να δώσουμε τα χρήματα. Δεν τα δέχτηκαν τα χρήματα και είπαν ότι όλο αυτό είναι θέμα του Βρετανικού Μουσείου. Υπάρχουν αντικρουόμενες πλευρές και πιστεύουμε ότι ποτέ δεν ήταν καλύτερη στιγμή να συνεχιστεί η επικοινωνία μεταξύ Ελλάδας και Βρετανικού Μουσείου» ανέφερε μεταφέροντας το κλίμα που υπάρχει στα μέλη της βρετανικής επιτροπής για την επιστροφή των Γλυπτών.

Τα βρετανικά μέσα ενημέρωσης αναφέρουν πως εδώ και τρία χρόνια είχε γίνει γνωστή η πώληση αρχαίων με προέλευση το Βρετανικό Μουσείο μέσω της πλατφόρμας eΒay ενώ πιθανολογείται ότι από το 2016 βγήκαν στο σφυρί ως και 3.000 αντικείμενα. Η υπόθεση αποτελεί τη μεγαλύτερη παραβίαση ασφαλείας στη σύγχρονη ιστορία του Μουσείου.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ