ΕΛΛΑΔΑ

Τέλος εποχής για τα τρόλεϊ - Κυρανάκης από Πειραιά: Καταργείται το 70% του δικτύου

Τέλος εποχής για τα τρόλεϊ - Κυρανάκης από Πειραιά: Καταργείται το 70% του δικτύου

Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης

INTIME NEWS

Από τον Πειραιά ξεκίνησε σήμερα το ξήλωμα των καλωδίων του τρόλεϊ, με τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών Κωνσταντίνο Κυρανάκη, να δηλώνει ότι προβλέπεται να καταργηθεί το 70% του δικτύου. Τα καλώδια θα παραμείνουν μόνο σε βασικούς, ευθύγραμμους οδικούς άξονες, στους οποίους θα μεταφερθούν συγκεκριμένες γραμμές τρόλεϊ, ώστε να βελτιωθεί η συχνότητα των δρομολογίων και να διατηρηθεί η αποδοτικότητα του μέσου.

«Ο ουρανός της Αθήνας θα αναπνεύσει», τόνισε ο κ. Κυρανάκης, ενώ ξεκαθάρισε ότι αυτή είναι μία απόφαση που ελήφθη για δημοσιονομικούς λόγους. Όπως είπε για κάθε δύο τρόλεϊ που αποσύρονται θα μπαίνουν στο δίκτυο τρία ηλεκτροκίνητα λεωφορεία.

Ακόμη, ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, ανέφερε ότι « Από σήμερα οι γραμμές 17 και 20 αντικαθίστανται από ηλεκτρικά λεωφορεία».

Επιπροσθέτως, σύμφωνα με το σχεδιασμό τα καλώδια θα παραμείνουν μόνο σε βασικούς, ευθύγραμμους οδικούς άξονες, στους οποίους θα μεταφερθούν συγκεκριμένες γραμμές τρόλεϊ, ώστε να βελτιωθεί η συχνότητα των δρομολογίων και να διατηρηθεί η αποδοτικότητα του μέσου.

Σημειώνεται ότι το έργο θα διαρκέσει 18 μήνες και περιλαμβάνει εργασίες αποξήλωσης του δικτύου και αντικατάσταση του.

«Το λειτουργικό κόστος των τρόλεϊ υπερδιπλάσιο από εκείνο ενός ηλεκτρικού λεωφορείου»

«Τα τρόλεϊ υπηρέτησαν αποτελεσματικά την Αττική για πάνω από μισό αιώνα. Ευθύνη μας τώρα η επόμενη μέρα. Ένα πιο καθαρό, πιο ασφαλές και πιο αξιόπιστο σύστημα μετακινήσεων για την Αθήνα» τονίζει ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης σε πρόσφατη συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Μιλώντας για την εν λόγω απόφαση, ο αναπληρωτής υπουργός τονίζει «Το λειτουργικό κόστος των τρόλεϊ είναι υπερδιπλάσιο από εκείνο ενός ηλεκτρικού λεωφορείου νέας γενιάς, ενώ το δαιδαλώδες εναέριο δίκτυο των 143 χιλιομέτρων δεν προσφέρει πλέον κανένα περιβαλλοντικό όφελος αντιθέτως, επιβαρύνει συνολικά το οδικό δίκτυο…

Για κάθε χιλιόμετρο που εκτελείται με τρόλεϊ, το Δημόσιο πληρώνει περίπου 5,5 ευρώ, ενώ για το ίδιο χιλιόμετρο με ηλεκτρικό λεωφορείο το κόστος πέφτει στα 2,5 ευρώ.».