G7: Η Μόσχα θέτει σε κίνδυνο την περιοχή με την κατάληψη του πυρηνικού σταθμού της Ζαπορίζια
Ανανεώθηκε:
Η Ομάδα των Επτά (G7) περισσότερο ανεπτυγμένων βιομηχανικών χωρών κατηγόρησε σήμερα, Τετάρτη, τη Μόσχα ότι «θέτει σε κίνδυνο» την ουκρανική περιοχή γύρω από τον πυρηνικό σταθμό της Ζαπορίζια.
Πρόκειται για τον πυρηνικό σταθμό ο οποίος έχει καταληφθεί από τα ρωσικά στρατεύματα. Η Ομάδα των G7 ζήτησε να επιστρέψει ο έλεγχος του πυρηνικού σταθμού στην Ουκρανία.
«Απαιτούμε από τη Ρωσία να επιστρέψει αμέσως στο νόμιμο κυρίαρχο ιδιοκτήτη του, την Ουκρανία, τον πλήρη έλεγχο του πυρηνικού σταθμού της Ζαπορίζια», γράφει η G7 σε ανακοίνωση που δόθηκε στη δημοσιότητα από τη Γερμανία, η οποία προεδρεύει της ομάδας. «Ο συνεχιζόμενος έλεγχος του σταθμού από τη Ρωσία είναι αυτό που θέτει σε κίνδυνο την περιοχή», διαβεβαιώνει.
«Το ουκρανικό προσωπικό που εξασφαλίζει τη λειτουργία του πυρηνικού σταθμού της Ζαπορίζια πρέπει να συνεχίσει να εκτελεί τα καθήκοντά του χωρίς να υφίσταται απειλές ούτε πιέσεις», εκτιμά ακόμη η G7.
Η Ομάδα των Επτά εκφράζει επίσης τη «βαθιά ανησυχία της για τη σοβαρή απειλή» που δημιουργεί ο ρωσικός στρατός για «την ασφάλεια» των ουκρανικών πυρηνικών εγκαταστάσεων.
Η κατοχή των εγκαταστάσεων αυτών από τα στρατεύματα της Μόσχας «αυξάνει σημαντικά τον κίνδυνο ενός ατυχήματος ή ενός πυρηνικού συμβάντος» και «θέτει σε κίνδυνο τον πληθυσμό της Ουκρανίας, των γειτονικών κρατών και της διεθνούς κοινότητας», σύμφωνα με την ίδια πηγή.
ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ουκρανία: Βομβαρδισμοί στο Ντνιπροπετρόφσκ - Τουλάχιστον 13 άμαχοι νεκροί
Εκρήξεις σε ρωσική αεροπορική βάση στην Κριμαία: Ένας νεκρός και αναφορές για υλικές ζημιές
Ερντογάν: Το νομοθετικό πλαίσιο για την διάλυση του PKK θα κατατεθεί σύντομα στην Βουλή
13:50
Παρέμβαση Χαρδαλιά - Rautio για το Πολυετές Δημοσιονομικό Πλαίσιο: Δεν είναι απλός Προϋπολογισμός
13:47
Κατασβέστηκε η φωτιά σε ξερά χόρτα στον Ασπρόπυργο
13:36
Πιερρακάκης για «κόκκινα δάνεια»: Πάνω από 100.000 δανειολήπτες θα δουν ραγδαία μείωση στις δόσεις
13:30