ΚΟΣΜΟΣ

Αίγυπτος: Παρουσιάστηκαν τα νέας γενιάς τρένα υψηλής ταχύτητας - Θα κινούνται με 250 χλμ/ώρα

Αίγυπτος: Παρουσιάστηκαν τα νέας γενιάς τρένα υψηλής ταχύτητας - Θα κινούνται με 250 χλμ/ώρα

Το τρένο υψηλής ταχύτητας Velaro της Siemens Mobility, μια νέα έκδοση του οποίου έχει σχεδιαστεί για το ζεστό, αμμώδες και σκονισμένο περιβάλλον της Αιγύπτου, θα κινείται με ταχύτητες έως 250 χιλιόμετρα την ώρα.

Siemens Mobility/CNN Newsource

Οι ταξιδιώτες και τα σημαντικά φορτία στην Αίγυπτο θα μπορούν προσεχώς να μετακινούνται ταχύτερα χάρη στα τρένα υψηλής ταχύτητας που παρουσίασε πρόσφατα η Siemens Mobility.

Σύμφωνα με το CNNi, η νέα έκδοση του τρένου Velaro της εταιρείας, με ταχύτητα 250 χιλιομέτρων ανά ώρα, έκανε το ντεμπούτο της στην Αίγυπτο στην έκθεση TransMEA 2025 στο Νέο Κάιρο στις 9 Νοεμβρίου.

Σύμφωνα με τη Siemens, 41 από τα τρένα χωρητικότητας 489 θέσεων θα χρησιμοποιηθούν στο προγραμματισμένο δίκτυο υψηλής ταχύτητας 2.000 χιλιομέτρων (1.200 μιλίων) της χώρας, το οποίο θα συνδέει τις μεγάλες πόλεις της Αιγύπτου σε τρεις γραμμές, θα είναι προσβάσιμο σε σχεδόν το 90% του πληθυσμού και θα μειώσει τον χρόνο ταξιδιού έως και 50%. Το έργο ανακοινώθηκε για πρώτη φορά το 2018 και αναπτύσσεται σε συνεργασία με τις εταιρείες Arab Contractors και Orascom Construction.

Ο στόλος των τρένων, ο οποίος σχεδιάστηκε και κατασκευάζεται στη Γερμανία, έχει βελτιστοποιηθεί ώστε να αντέχει στο σκληρό κλίμα της αιγυπτιακής ερήμου και διαθέτει προηγμένα συστήματα φιλτραρίσματος και ψύξης για την αντιμετώπιση της άμμου, της ζέστης και της σκόνης.

Siemens train Egypt

Ένα τοπικό τρένο Desiro High-Capacity, το οποίο έκανε το ντεμπούτο του αυτό το μήνα

Siemens Mobility/CNN Newsource

Επίσης, στις 9 Νοεμβρίου, το περιφερειακό τρένο Desiro High-Capacity της Siemens, με τελική ταχύτητα 160 χλμ/ώρα (99 μίλια/ώρα), ολοκλήρωσε το πρώτο του ταξίδι κοντά στο 6th of October Depot, ένα νέο ξηρό λιμάνι δυτικά του Καΐρου.

Ο ξηρός λιμένας, με αποθηκευτική ικανότητα 260.000 εμπορευματοκιβωτίων, διαθέτει πέντε σιδηροδρομικές γραμμές και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της Πράσινης Γραμμής, ενός υπό κατασκευή δικτύου 660 χιλιομέτρων (410 μιλίων) που ονομάζεται «Διώρυγα του Σουέζ επί σιδηροτροχιών» και συνδέει την Ερυθρά Θάλασσα με τη Μεσόγειο Θάλασσα. Θα συνδέει το Ain Sokhna, νότια του Σουέζ, με το Κάιρο, την Αλεξάνδρεια και το Marsa Matrouh κατά μήκος της βόρειας ακτής της Αιγύπτου. Σύμφωνα με τη Siemens, το νέο δίκτυο σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας θα αυξήσει τη μεταφορική ικανότητα της Αιγύπτου κατά 46%.

Σε δελτίο τύπου, ο αναπληρωτής πρωθυπουργός της Αιγύπτου για τη βιομηχανική ανάπτυξη και υπουργός μεταφορών και βιομηχανίας, υποστράτηγος μηχανικός Kamel El-Wazir, χαρακτήρισε το πρώτο ταξίδι του Desiro ως «καθοριστική στιγμή στη στρατηγική εκσυγχρονισμού των μεταφορών της Αιγύπτου».

«Αυτό το έργο υψηλής ταχύτητας θα συμβάλει στον επαναπροσδιορισμό της εμπειρίας των επιβατών, στη μείωση του χρόνου ταξιδιού και στην ενίσχυση της συνδεσιμότητας μεταξύ των πόλεων», πρόσθεσε.

velaro-egy-interior.jpg

Το εσωτερικό ενός τρένου Siemens Velaro

Siemens Mobility/CNN Newsource

Το δίκτυο σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας της Αιγύπτου δεν θα είναι το πρώτο στην ήπειρο. Το 2018, το Μαρόκο εγκαινίασε την πρώτη γραμμή υψηλής ταχύτητας της Αφρικής, η οποία συνδέει την Ταγγέρη με την Καζαμπλάνκα με ταχύτητες που φτάνουν τα 320 χλμ/ώρα.

Άλλα έργα σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας θα μπορούσαν να αναστατώσουν τις μεταφορικές υποδομές της Αφρικής.

Η Νιγηρία επιδιώκει την κατασκευή ενός δικτύου υψηλής ταχύτητας μήκους 4.000 χιλιομέτρων (2.485 μιλίων) και κόστους 60 δισεκατομμυρίων δολαρίων, που θα συνδέει το Λάγος με το Πορτ Χάρκορτ, με την κατασκευή να αναλαμβάνει η De-Sadel Nigeria Limited και τη χρηματοδότηση η China Liancai Petroleum Investment Holdings Limited. Σύμφωνα με κυβερνητική δήλωση, οι εταιρείες παρουσίασαν αποδεικτικά στοιχεία για τη χρηματοδότηση του έργου τον Αύγουστο. Στην ίδια ανακοίνωση, ο Samuel Uko, Διευθύνων Σύμβουλος της De-Sadel, δήλωσε ότι το πρώτο τμήμα 1.700 χιλιομέτρων (1.056 μιλίων) θα μπορούσε να ολοκληρωθεί σε μόλις τρία χρόνια.

Η Αφρικανική Ένωση έχει επίσης μακροπρόθεσμες φιλοδοξίες στον τομέα των σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας.

Το Αφρικανικό ενοποιημένο δίκτυο σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας, ένα εμβληματικό έργο στο πλαίσιο της Ατζέντας 2063 της Αφρικανικής Ένωσης, ολοκλήρωσε την πρώτη φάση υλοποίησής του το 2023. Η δεκαετής αυτή φάση περιελάμβανε τη χάραξη γενικού σχεδίου και τη διεξαγωγή μελετών σχετικά με τον βέλτιστο τρόπο σύνδεσης των μεγάλων πόλεων μέσω σιδηροδρομικών διαδρόμων, καθώς και τον προσδιορισμό 17 πιλοτικών έργων.

Εάν υλοποιηθεί με επιτυχία, η Αφρικανική Ένωση πιστεύει ότι ο σιδηρόδρομος υψηλής ταχύτητας θα μπορούσε να μειώσει το κόστος μεταφοράς κατά 40% και να αυξήσει το ενδοαφρικανικό εμπόριο από περίπου 15% σε πάνω από 50% τις επόμενες δεκαετίες.