Η ανθυγιεινή διατροφή κατά την παιδική ηλικία προκαλεί μακροχρόνιες αλλαγές στον εγκέφαλο
Φωτογραφία αρχείου
UnsplashΗ πλούσια σε λιπαρά και ζάχαρη διατροφή κατά την πρώιμη ζωή του ανθρώπου μπορεί να προκαλέσει μακροχρόνιες αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο ο εγκέφαλος ρυθμίζει την πρόσληψη τροφής, ακόμη και όταν η ανθυγιεινή διατροφή διακόπτεται και το σωματικό βάρος επανέρχεται σε φυσιολογικά επίπεδα.
Τα παραπάνω πορίσματα διαπίστωσαν επιστήμονες από το ερευνητικό ινστιτούτο «APC Microbiome» του University College Cork (UCC) σε μελέτη τους.
Η έρευνα αναδεικνύει τον μακροπρόθεσμο αντίκτυπο αυτής της πρώιμης έκθεσης των παιδιών σε ανθυγιεινά τρόφιμα, δείχνοντας ότι η συχνή κατανάλωση τροφών υψηλής ενεργειακής πυκνότητας και χαμηλής θρεπτικής αξίας στην παιδική ηλικία μπορεί να διαμορφώσει προτιμήσεις και να εγκαθιδρύσει ανθυγιεινά διατροφικά πρότυπα που επιμένουν και στην ενήλικη ζωή.
Αλλοιώσεις στη διατροφική συμπεριφορά
Συγκεκριμένα, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η έκθεση σε διατροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά και ζάχαρη κατά τα πρώτα χρόνια ζωής σε ένα προκλινικό μοντέλο ποντικού οδήγησε σε επίμονες αλλοιώσεις στη διατροφική συμπεριφορά στην ενήλικη ζωή.
Αυτές οι αλλαγές συνδέθηκαν με διαρκείς διαταραχές στον ενήλικο υποθάλαμο, μια βασική περιοχή του εγκεφάλου που εμπλέκεται στον έλεγχο της όρεξης και την ενεργειακή ισορροπία.
Η εξουδετέρωση των επιπτώσεων
Η μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Nature Communications», καταδεικνύει επίσης ότι οι παρεμβάσεις που στοχεύουν στο μικροβίωμα του εντέρου, συμπεριλαμβανομένου ενός συγκεκριμένου στελέχους ωφέλιμων βακτηρίων (Bifidobacterium longum APC1472) ή πρεβιοτικών ινών (φρουκτο-ολιγοσακχαρίτες και γαλακτο-ολιγοσακχαρίτες), που απαντώνται φυσικά σε τρόφιμα, όπως κρεμμύδια, σκόρδο, πράσα, σπαράγγια και μπανάνες, και διατίθενται ευρέως σε εμπλουτισμένα τρόφιμα και συμπληρώματα, θα μπορούσαν να συμβάλουν στην εξουδετέρωση αυτών των επιπτώσεων που σχετίζονται με τη διατροφή.
ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Έρευνα: Χαμηλότερος ο κίνδυνος εγκεφαλικού επεισοδίου στις γυναίκες που τρώνε μεσογειακά
Γιατί κάποια φαγητά είναι σημαντικότερα από άλλα σε διαφορετικά στάδια της ζωής
SPONSORED
Ολυμπιακός - Παναθηναϊκός 102-92: «Ερυθρόλευκο» προβάδισμα με 2-1 νίκες στη σειρά των τελικών
23:04
Νέος σεισμός 3,9 Ρίχτερ στην Εύβοια - Αισθητός και στην Αττική
22:53
Φιλιππίνες: Σε τουλάχιστον 35 νεκρούς ανήλθε ο απολογισμός από τον ισχυρό σεισμό των 7,8 βαθμών
22:42
Κούβα: Σεισμός 6,2 βαθμών στα ανοικτά των βορειοδυτικών ακτών του νησιού
22:31