Νορβηγία: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατακτούν την αγορά
Νέα, εντυπωσιακή άνοδο κατέγραψε τον Ιούνιο ο αριθμός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Νορβηγία και μάλιστα για πρώτη φορά οι πωλήσεις τους ξεπέρασαν σε ποσοστό εκείνες των βενζινοκίνητων και ντιζελοκίνητων οχημάτων, σύμφωνα με τη νορβηγική Ένωση για την προώθηση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Τα οχήματα μηδενικών εκπομπών καυσαερίων συνιστούσαν το 27,7% των νέων καταχωρήσεων τον περασμένο μήνα, έναντι 24,2% για τα ντιζελοκίνητα και 23,1% για τα βενζινοκίνητα, όπως ανακοίνωσε το Συμβούλιο Ενημέρωσης για την Οδική Κυκλοφορία (OFV).
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα "κατακτούν για τα καλά τις αγορές", τόνισε σε ανακοίνωσή της η Κριστίνα Μπου, η γενική γραμματέας της Ένωσης. Έξι μοντέλα ηλεκτρικών αυτοκινήτων περιλαμβάνονται μάλιστα στον κατάλογο των επτά μοντέλων με τις υψηλότερες πωλήσεις. Τα τρία κορυφαία ήταν το e-Golf της Volkswagen, το Model X της Tesla και το Renault Zoe.
Η Νορβηγία έχει θέσει ως στόχο να σταματήσουν από το 2025 οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων που διαθέτουν μόνο κινητήρα εσωτερικής καύσης. Νωρίτερα σήμερα ο υπουργός Οικολογίας της Γαλλίας Νικολά Ιλό ανακοίνωσε ότι και το Παρίσι θέτει έναν παρόμοιο στόχο για το 2040.
Μολονότι είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός πετρελαίου στη δυτική Ευρώπη, η Νορβηγία προωθεί ενεργά την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων καθώς τα εξαιρεί σχεδόν εξ ολοκλήρου από τη φορολόγηση ενώ αντίθετα τα ντιζελοκίνητα και τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα φορολογούνται βαριά. Δίνονται όμως και άλλα κίνητρα, για παράδειγμα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν να περνούν δωρεάν από τα διόδια, να σταθμεύουν δωρεάν στα δημόσια πάρκιν ή ακόμη και να κυκλοφορούν στις λωρίδες των λεωφορείων.
Εξιτήριο για τους δύο χειριστές του πυροσβεστικού ελικοπτέρου που έπεσε στη λίμνη Αώου
12:48
«Πώς να πάω το παιδί στο νοσοκομείο; Αφού ήταν μακριά»: H απολογία της μητέρας του 3χρονου
12:47
Βενεζουέλα: Οικογένειες σκάβουν με τα χέρια στα ερείπια - Πάνω από 50.000 οι αγνοούμενοι
12:47
Όταν ο Αδριανός Γολέμης μίλησε στο CNN Greece για το όνειρό του να γίνει αστροναύτης
12:42