Ο νέος υπουργός Μεταφορών της Μαλαισίας δήλωσε ότι οι έρευνες αμερικανικής ιδιωτικής εταιρίας για την πτήση MH370 των Μαλαισιανών αεροσκαφών, που αγνοείται από το 2014, θα τερματιστούν την Τρίτη και δεν θα υπάρξουν άλλες παρατάσεις.

Διαβάστε επίσης

Η εταιρία Ocean Infinity, που εδρεύει στο Χιούστον, πραγματοποιεί έρευνες για το αεροσκάφος που εξαφανίστηκε ενώ πετούσε από την Κουάλα Λουμπούρ στο Πεκίνο στις 8 Μαρτίου του 2014, με 239 επιβαίνοντες, σε ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια στην αεροπορία.

«Σήμερα το πρωί, το έθεσα αυτό στο υπουργικό συμβούλιο και συμφωνήσαμε σε παράταση έως τις 29 Μαΐου», δήλωσε ο Άντονι Λόκε σε δημοσιογράφους. Ερωτηθείς για το εάν αυτό σημαίνει ότι δεν θα υπάρξουν νέες παρατάσεις, δήλωσε: «Ναι».

Η πτήση που αναχώρησε από την Κουάλα Λουμπούρ με προορισμό το Πεκίνο χάθηκε από τα ραντάρ στις 8 Μαρτίου με 239 επιβαίνοντες. Τέσσερα και πλέον χρόνια αργότερα, η υπόθεση παραμένει ακόμη ένα άλυτο μυστήριο.

Η Μαλαισία είχε συμφωνήσει τον Ιανουάριο να πληρώσει την εταιρία Ocean Infinity, που εδρεύει στο Χιούστον, έως και 70 εκατ. δολάρια εάν έβρισκε το αεροσκάφος μέσα σε 90 ημέρες στον νότιο Ινδικό Ωκεανό.

Η έρευνα για το Boeing 777 αναμενόταν να ολοκληρωθεί στα τέλη Ιουνίου, καθώς η συμφωνία 90 ημερών δεν κάλυπτε τον χρόνο που χρειάστηκε για την εκ νέου τροφοδοσία με καύσιμα και άλλες προμήθειες του ερευνητικού σκάφους Seabed Constructor.

Ωστόσο, η Ocean Infinity είχε ολοκληρώσει τις έρευνες στη συγκεκριμένη περιοχή τον Απρίλιο και είχε ζητήσει μια παράταση έως τις 29 Μαΐου, δήλωσε ο Λόκε.

«Σήμερα το πρωί, το έθεσα αυτό (το αίτημα) στο υπουργικό συμβούλιο και συμφωνήσαμε σε παράταση έως τις 29 Μαΐου», δήλωσε ο Άντονι Λόκε σε δημοσιογράφους. Ερωτηθείς για το εάν αυτό σημαίνει ότι δεν θα υπάρξουν νέες παρατάσεις, δήλωσε: «Ναι».

Ο νεοεκλεγείς πρωθυπουργός Μοχάμαντ Μαχάτιρ έχει δηλώσει ότι η Μαλαισία θα επανεξετάσει και πιθανόν θα τερματίσει τη συμφωνία της με την Ocean Infinity, στο πλαίσιο μιας σειράς ενεργειών με στόχο να περιοριστούν οι κρατικές δαπάνες.

Ο Λόκε, που ορκίστηκε τη Δευτέρα υπουργός, δήλωσε ότι η κυβέρνηση θα δημοσιοποιήσει μια πλήρη έκθεση για τις έρευνες αναφορικά με την εξαφάνιση της πτήσης MH370 μετά την ολοκλήρωση της αναζήτησης του αεροσκάφους στη θάλασσα, αλλά δεν έχει ακόμα καθορίσει την ημερομηνία δημοσιοποίησής της.

Η Voice 370, μια οργάνωση που εκπροσωπεί τους συγγενείς των επιβαινόντων, έχει καλέσει τη νέα κυβέρνηση να επανεξετάσει όλα τα ζητήματα που σχετίζονται με MH370, περιλαμβανομένης και της «ενδεχόμενης παραποίησης ή εξαφάνισης στοιχείων που σχετίζονται με την MH370 και τη συντήρηση του αεροσκάφους».

«Δεν γνωρίζω ποιες λεπτομέρειες πιθανόν να μην έχουν αποκαλυφθεί, αλλά ως υπουργός, δεσμεύομαι στο να δημοσιοποιήσω όλες τις λεπτομέρειες στην κοινή γνώμη», δήλωσε ο Λόκε.

Η απόφαση να εργοδοτηθεί η Ocean Infinity ελήφθη αφού η Αυστραλία, η Κίνα και η Μαλαισία τερμάτισαν μια άκαρπη έρευνα 200 εκατ. δολαρίων Αυστραλίας (159,38 εκατ. δολαρίων ΗΠΑ) σε μια περιοχή 120.000 τετρ. χιλιομέτρων στον Ινδικό Ωκεανό πέρυσι, παρότι οι ερευνητές ζητούσαν η περιοχή στην οποία είχαν επικεντρωθεί οι επιχειρήσεις να διευρυνθεί κατά 25.000 τετρ. χιλιόμετρα προς τα βόρεια.

Το Seabed Constructor κάλυψε μέχρι στιγμής 86.000 τετρ. χιλιόμετρα, χωρίς ωστόσο να εντοπίζει σημαντικά ευρήματα, σύμφωνα με την εβδομαδιαία ενημέρωση της Ocean Infinity στις 15 Μαΐου.

Νέα θεωρία: Ο πιλότος έριξε εσκεμμένα το αεροσκάφος

Πρόσφατα, κορυφαίοι εμπειρογνώμονες που μελέτησαν την υπόθεση της συντριβής της πτήσης MH370 κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ο πιλότος, Zaharie Amad Shah οδήγησε εσκεμμένα το αεροπλάνο στη συντριβή.

Τα δεδομένα από τους δορυφόρους έδειξαν πως πιθανότατα τα καύσιμα του αεροσκάφους τελείωσαν και συνετρίβη πάνω από τον Ινδικό Ωκεανό, δυτικά της Αυστραλίας, χιλιάδες μίλια μακριά από το σχέδιο πτήσης του.  

Ορισμένα συντρίμμια του Boeing 777, όπως αναφέρει ο Independent, ξεβράστηκαν σε παραλίες του Ινδικού. Αλλά, οι υποβρύχιες έρευνες – οι μεγαλύτερες που έχουν διεξαχθεί ποτέ – από το Αυστραλιανό Γραφείο Ασφάλειας Μεταφορών σταμάτησαν τον Ιανουάριο.

«Αυτό ήταν προσχεδιασμένο, έγινε επίτηδες και το σχέδιο επεξεργάστηκε για μεγάλο διάστημα», σημείωσε ο Martin Dolan, ο επικεφαλής των υποβρύχιων ερευνών, σε τηλεοπτική του συνέντευξη στην εκπομπή 60 Minutes Australia.

Video: Πτήση MH370: Οι έρευνες σταματούν, το μυστήριο παραμένει

Ο 53χρονος πιλότος είχε δίπλα του τον Fariq Abdul Hamid, έναν άπειρο συγκυβερνήτη που πετούσε για πρώτη φορά χωρίς την επίβλεψη κάποιου ανωτέρου.

Η τελική έκθεση για την εξαφάνιση της πτήσης MH370 δεν εξηγεί τους λόγους συντριβής

Έξι μέρες μετά την εξαφάνιση της πτήσης, οι Αρχές της Μαλαισίας «χτένισαν» τα σπίτια και των δύο και κατέσχεσαν τους προσωπικούς τους υπολογιστές. Στο λάπτοπ του Zaharie Amad Shah βρέθηκαν στοιχεία που έδειχναν πως είχε χρησιμοποιήσει προσομοιωτή πτήσης για να καταφέρει να εξασκηθεί στην εκτροπή της πορείας του αεροπλάνου.

Ο Simon Harvey, ένας βρετανός πιλότος που είχε πετάξει Boeing 777 πάνω από την Ασία, σημείωσε πως η αποστολή «ήταν καλά σχεδιασμένη ώστε να εξαφανιστεί το αεροσκάφος», Μάλιστα, σύμφωνα με τον ίδιο, ο πιλότος φρόντισε να πετά στα σύνορα Ταϊλάνδης – Μαλαισίας ώστε να μην μπορεί καμία από τις δύο χώρες να προχωρήσει σε κάποια ενέργεια.

«Αν με έστελνες να εξαφανίσω το 777, θα έκανα ακριβώς το ίδιο», σημείωσε ο Harvey.

Ένας Καναδός ερευνητής αεροπορικών συγκρούσεων, ο Larry Vance, εξέφρασε την πεποίθησή του πως ο πιλότος Zaharie φόρεσε μάσκα οξυγόνου πριν προχωρήσει σε αποσυμπίεση της καμπίνας ώστε να αναισθητοποιήσει το πλήρωμα και τους επιβάτες.

Συνέχεια των ερευνών για τον εντοπισμό των συντριμμιών της πτήσης MH370 ζητούν οι συγγενείς

Video: MH370: Δύο χρόνια από την μοιραία πτήση

Ο Dolan απέρριψε κατηγορηματικά το σενάριο της τρομοκρατίας. «Αν ήταν τρομοκρατική επίθεση, είναι σχεδόν σίγουρο πως κάποια τρομοκρατική οργάνωση θα αναλάμβανε την ευθύνη», είπε. «Δεν υπήρξε καμία τέτοια ανάληψη ευθύνης».

Οι εμπειρογνώμονες δεν είχαν κοινή άποψη σχετικά με το αν ο 53χρονος πιλότος είχε ακόμη τον έλεγχο του αεροσκάφους όταν αυτό συνετρίβη στον ωκεανό.

Υπάρχουν πολλές επιβεβαιωμένες περιπτώσεις που οι πιλότοι οδήγησαν στο αεροσκάφος τους σε «αποστολές αυτοκτονίας». Μία απ’ αυτές ήταν και η αεροπορική τραγωδία πτήσης της Germanwings το 2015. Και οι 150 επιβαίνοντες αυτού του αεροπλάνου, που απογειώθηκε από τη Βαρκελώνη με προορισμό το Ντίσελντορφ, έχασαν τη ζωή τους λόγω των πράξεων του Andreas Lubitz, ο οποίος, σε ψυχολογική εξέταση που του είχε γίνει λίγο καιρό πριν το μοιραίο περιστατικό, είχε κριθεί ακατάλληλος προς εργασία.

Τον Ιανουάριο ξεκίνησε μία ευρύτερη έρευνα στον Ινδικό Ωκεανό για να εντοπιστούν τα συντρίμμια της πτήσης MH370, από ιδιωτική εταιρία. Η έρευνα, που αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη Ιουνίου, παραμένει άκαρπη μέχρι ώρας.

Ελλείψει απτών στοιχείων σχετικά με το τι συνέβη στο Boeing 777, είναι πολλά τα σενάρια που έχουν ακουστεί ανά καιρούς. Μία ιδιαίτερα δημοφιλής θεωρία θέλει το αεροσκάφος να καταρρίπτεται από  πύραυλο της Βόρειας Κορέας – παρότι το κράτος είναι 2.000 μίλια μακριά από το σημείο στο οποίο εξαφανίστηκε.


Διαβάστε επίσης

Ξάνθη: Συντριβή μονοκινητήριου αεροσκάφους στο αεροδρόμιο του Ζυγού - Δύο τραυματίες

Ινδονησία: Βλάβη στον δείκτη ταχύτητας του ανέμου είχε το αεροσκάφος της Lion Air

Καναδάς: Νεκρός ο πιλότος του αεροπλάνου που συνετρίβη

Σύγκρουση δύο αεροσκαφών στον Καναδά - Το ένα συνετρίβη