Μπορεί η μέση πανελλαδική τιμή τον τελευταίο ενάμιση μήνα να έχει υποχωρήσει σχεδόν κατά 1 λεπτό το λίτρο, εντούτοις σε τουριστικές περιοχές και σε κεντρικούς οδικούς άξονες που παραδοσιακά αυτήν την περίοδο η κυκλοφορία των οχημάτων ανεβαίνει στο ζενίθ η βενζίνη ακολουθεί αυξητική πορεία.

Διαβάστε επίσης

Την κατάσταση επιβεβαιώνουν τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης. Την 1η Ιουνίου η μέση τιμή πανελλαδικά της αμόλυβδης ήταν στα 1,654 ευρώ ανά λίτρο, ενώ στις 15 Ιουλίου, σύμφωνα με τα τελευταία επίσημα στοιχεία, είχε μειωθεί στα 1,645 ευρώ το λίτρο.

Ωστόσο, σε πολλούς τουριστικούς προορισμούς η τάση ήταν αντίστροφη, δηλαδή παρατηρήθηκε αύξηση τιμών.

Είναι ενδεικτική η περίπτωση της Σάμου. Την 1η Ιουνίου η μέση τιμή της αμόλυβδης στο νησί ήταν στα 1,787 ευρώ το λίτρο και στις 15 Ιουλίου ανέβηκε κατά 2,9 λεπτά στα 1,816 ευρώ το λίτρο. Στη Χίο επίσης την ίδια περίοδο ανατιμήθηκε σχεδόν κατά ένα λεπτό το λίτρο, από τα 1,686 στα 1,695 ευρώ το λίτρο. Και σε άλλα νησιά η αμόλυβδη ανέβηκε, έστω και με χαμηλότερους ρυθμούς, ή παρέμεινε στα ίδια υψηλά επίπεδα. Για παράδειγμα στη Ζάκυνθο την 1η Ιουνίου ήταν στα 1,688 ευρώ το λίτρο και στις 15.

Video: «Φωτιά» πήραν οι τιμές των καυσίμων

Ιουλίου τσίμπησε στα 1,693. Η Κέρκυρα από τα 1,689 παρέμεινε σχεδόν αμετάβλητη στα 1,690 ευρώ. Κάτι αντίστοιχο καταγράφηκε και στις τιμές της Κεφαλονιάς. Η μέση τιμή της αμόλυβδης ήταν στις 15 Ιουλίου στα 1,726 ευρώ το λίτρο από 1,725. Στη Λευκάδα είχε διαμορφωθεί στα 1,683 ευρώ από 1,681 στις αρχές του Ιουνίου. Στα Δωδεκάνησα η τιμή παρέμεινε σχεδόν αμετάβλητη στα 1,793 ευρώ το λίτρο, όταν την 1η Ιουνίου ήταν στα 1,794.

Οι εξηγήσεις που δίνουν παράγοντες του κλάδου των πετρελαιοειδών για αυτές τις υψηλές τιμές στα νησιά έχουν να κάνουν με το υψηλό μεταφορικό κόστος των καυσίμων και φυσικά με τις μικρές καταναλώσεις που γίνονται την υπόλοιπη χρονική περίοδο. Συνεπώς οι πρατηριούχοι επιδιώκουν να βγάλουν τα σπασμένα του χειμώνα. Επίσης σε πολλές από αυτές τις τοπικές αγορές τα σήματα εμπορίας είναι μετρημένα το πολύ στα τρία δάχτυλα του ενός χεριού με αποτέλεσμα να μην υφίσταται ανταγωνισμός.


Διαβάστε επίσης

Καραχάννας: Ανάγκη ολοκλήρωσης του συστήματος εισροών-εκροών στην αγορά καυσίμων

Σύγκρουση πλοίων ανοικτά της Κορσικής - Μεγάλη διαρροή καυσίμων

ΕΝΦΙΑ: Πότε μπορεί να αμφισβητηθεί η αντικειμενική αξία ακινήτου

Νέα ευνοϊκή ρύθμιση για την εξόφληση οφειλών σε εφορία και ασφαλιστικά ταμεία