ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ακυρώθηκε η προγραμματισμένη τηλεδιάσκεψη του EuroWorking Group

Ακυρώθηκε η προγραμματισμένη τηλεδιάσκεψη του EuroWorking Group
EUROKINISSI

Ακυρώθηκε η τηλεδιάσκεψη του EuroWorking Group, που ήταν προγραμματισμένη για σήμερα το απόγευμα, με αντικείμενο συζήτησης τις εκκρεμότητες που σχετίζονται με τα ανοικτά προαπαιτούμενα.

Η πρόοδος στην υλοποίηση των προαπαιτούμενων θα αξιολογηθεί στο προγραμματισμένο EWG που θα διεξαχθεί την Πέμπτη στις Βρυξέλλες.

Από τα 140 προαπαιτούμενα, η Ελλάδα έχει εφαρμόσει ήδη τα 120, ενώ τα υπόλοιπα αναμένεται να ολοκληρωθούν μέσα στις επόμενες ημέρες προκειμένου να λάβει η Ελλάδα τη «θετική» αξιολόγηση των Θεσμών που θα ανοίξει το δρόμο για τη χορήγηση της δόσης στο προσεχές Eurogroup.

Οι εκκρεμότητες

Μεταξύ των προαπαιτούμενων που τελούν σε εκκρεμότητα είναι η ενεργοποίηση της νέας διαδικασίας διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση του 66% του ΔΕΣΦΑ από το ΤΑΙΠΕΔ, αλλά και η παράταση της προσωρινής εθελοντικής συνεισφοράς της ναυτιλιακής κοινότητας που εκπνέει εφέτος και για το 2018.

Το ΤΑΙΠΕΔ έχει ξεκινήσει τη διαδικασία για την ιδιωτικοποίηση του 66% του ΔΕΣΦΑ, συμπεριλαμβανομένης της πρόσληψης συμβούλων και της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος. Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες έχει ήδη επιλεγεί το σχήμα των συμβούλων και θα ανακοινωθεί σύντομα από το ΤΑΙΠΕΔ.

«Θολή» είναι η εικόνα με το που βρίσκεται η επέκταση της «οικειοθελούς παροχής» της ναυτιλιακής κοινότητας για ακόμη ένα χρόνο, η οποία συμπεριλαμβάνεται στα εκκρεμή προαπαιτούμενα. Κυβέρνηση και δανειστές προσδοκούν πως από την παροχή θα εισπραχθούν περίπου 100 εκατ. ευρώ το 2018.

Η προαιρετική εισφορά των εφοπλιστικών επιχειρήσεων προβλέφθηκε με το άρθρο 42 του ν. 4301/2014, με το οποίο κυρώθηκε το «συνυποσχετικό» μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ναυτιλιακής κοινότητας, αναφορικά με την επιθυμία της δεύτερης να συμβάλει οικονομικά στη δύσκολη δημοσιονομική συγκυρία που αντιμετωπίζει η Ελλάδα.

Η συμφωνία -που εξ αρχής προέβλεπε ότι θα ισχύσει για την περίοδο 2014-2017- αφορά σε πλοία με ελληνική σημαία ή πλοία που τελούν υπό ξένη σημαία αλλά η διαχείριση τους γίνεται από ημεδαπές ή αλλοδαπές εταιρείες εγκατεστημένες στην Ελλάδα, βάσει του ν. 27/1975.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ