ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κορωνοϊός: Τα «μπλόκα» στις μετακινήσεις το Πάσχα και η επιχείρηση «διάσωση της οικονομίας»

Κορωνοϊός: Τα «μπλόκα» στις μετακινήσεις το Πάσχα και η επιχείρηση «διάσωση της οικονομίας»
(AP Photo/Thanassis Stavrakis)

Με αυστηρότερα περιοριστικά μέτρα στις μετακινήσεις το Μεγάλο Σάββατο και την Κυριακής του Πάσχα, η κυβέρνηση ελπίζει μέχρι τις 27 Απριλίου θα έχει σαφή εικόνα για την πορεία της πανδημίας του κορωνοϊού στη χώρα μας και ασφαλή δεδομένα για να σχεδιάσει το χρονοδιάγραμμα άρσης των περιορισμών, εφόσον φυσικά κάτι τέτοιο κριθεί θετικά από τους επιστήμονες.

Η αυστηρότερη απαγόρευση της κυκλοφορίας αναμένεται να επιβληθεί από τις 20.00 το βράδυ του Μ. Σαββάτου μέχρι τα μεσάνυχτα της Κυριακής του Πάσχα. Υπήρξαν επίσης σκέψεις το μέτρο της απαγόρευσης της κυκλοφορίας να διατηρηθεί μέχρι την Δευτέρα του Πάσχα το μεσημέρι.

Στόχος είναι η αποφυγή συναθροίσεων, ώστε να μην κινδυνέψουν πολίτες από την εξάπλωση της πανδημίας.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας, ανέφερε συγκεκριμένα πως «δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή και δεν θα υπάρξει ούτε στο μέλλον πεδίο στο έντυπο των επιτρεπόμενων μετακινήσεων, που να προβλέπει επίσκεψη στον φίλο, στον γείτονα ή στον συγγενή... Επομένως, μένουμε στο σπίτι αυτές τις ημέρες», δίνοντας έτσι το περίγραμμα των αποφάσεων που θα ληφθούν τα επόμενα 24ωρα.

Αν αυτή την κρίσιμη εβδομάδα οι πολίτες πειθαρχήσουν στα μέτρα, η κυβέρνηση σχεδιάζει μετά τις 10 Μαΐου να άρει σταδιακά τα περιοριστικά μέτρα.

Ο σχεδιασμός για την επιστροφή στην κανονικότητα περιλαμβάνει τα σχολεία, τα καταστήματα λιανικής πώλησης, τα εστιατόρια αλλά και τα καφέ και τα μπαρ που διαθέτουν τραπεζοκαθίσματα σε εξωτερικό χώρο.

Όμως, για λόγους προστασίας τους, οι περιορισμοί θα συνεχίσουν να υφίστανται για τους πολίτες άνω των 65 ετών και τις ευάλωτες ομάδες.

Τηλεδιάσκεψη με τους ευρωβουλευτές

Ο πρωθυπουργός συζήτησε με τους ευρωβουλευτές της ΝΔ, μέσω τηλεδιάσκεψης, τις πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την αντιμετώπιση της πανδημίας.

Παράλληλα επεσήμανε για μία ακόμη φορά την ανάγκη πειθαρχίας στα μέτρα. Όπως ανέφερε, τη Μεγάλη Δευτέρα στο διάγγελμά του:

«Αυτή είναι η πιο κρίσιμη εβδομάδα. Μία πραγματικά Μεγάλη Εβδομάδα, για να ξεπεραστεί ο Γολγοθάς της πανδημίας και να φτάσουμε στην Ανάσταση. Ο πόλεμος δεν κερδήθηκε ακόμη».

Εύσημα στην Ελλάδα αποδίδει ο διεθνής Τύπος

Ο Guardian με τίτλο «Πώς η Ελλάδα κερδίζει τη μάχη του κορωνοϊού παρά τη δεκαετία του χρέους», γράφει:

«Οι προσπάθειές τους να διατηρήσουν τη χώρα ασφαλή από τον ιό φαίνεται να αποδίδουν. Η ικανότητα της Ελλάδας να αντιμετωπίσει μία έκτακτη ανάγκη για τη δημόσια υγεία τέτοιων διαστάσεων δεν ήταν δεδομένη. Τα κρατικά νοσοκομεία έφεραν το κύριο βάρος των περικοπών που απαιτούνταν σε αντάλλαγμα για τα δάνεια διάσωσης από διεθνείς δανειστές για να κρατήσουν το έθνος στη ζωή και στην ευρωζώνη».

Η Ελλάδα μια από τις «έξυπνες» και «σβέλτες» χώρες αναφέρει το Bloomberg:

«Ανά τον κόσμο, οι κυβερνήσεις που ανταποκρίθηκαν καλύτερα στην πανδημία του Covid-19 δεν ήταν ούτε οι μεγαλύτερες ούτε οι πιο αυταρχικές. Ήταν απλά οι πιο έξυπνες και οι πιο σβέλτες και μεταξύ αυτών, δυστυχώς δεν περιλαμβάνονται οι ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ιταλία και η Ισπανία».

«Αχτίδα ελπίδας από την Ελλάδα» γράφει με τη σειρά της η Wall Street Journal.

«Η μέχρι τώρα αξιοθαύμαστη αντιμετώπιση αυτής της υγειονομικής κρίσης στην Ελλάδα, χάρη στην κυβέρνηση και τη συνεργασία των πολιτών, θα αφήσει μια θετική παρακαταθήκη για το μέλλον της χώρας, μπορεί δε, να αποτελέσει το έναυσμα για ένα νέο κοινωνικό συμβόλαιο» τονίζει χαρακτηριστικά η εφημερίδα.

Στήριξη στον Τουρισμό

Ένα από τα πρώτα θέματα που απασχολεί την κυβέρνηση είναι ο τουριστικός κλάδος της χώρας και πως αυτός θα μπορέσει να πάρει «μπροστά» μόλις αρθούν τα πρώτα περιοριστικά μέτρα.

Οι τουριστικές επιχειρήσεις, που προσφέρουν μεγάλο μέρος του ΑΕΠ της χώρας, έχουν βάλει λουκέτο λόγω της πανδημίας. Ήταν από τα πρώτα μέτρα που έλαβε η κυβέρνηση από τα μέσα Μαρτίου.

Οι επιχειρηματίες του κλάδου εκφράζουν τον έντονο προβληματισμό τους για τη τουριστική χρονιά και δεν κρύβουν την αγωνία τους. Η εικόνα της άδειας Αθήνας στα μέσα Απρίλη... τα λέει όλα.

Πρόκειται για χαμένη χρονιά αναφέρει ο Αλέξανδρος Βασιλικός, πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου.Πρόσφατα ο υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης εκτίμησε πως οι αφίξεις ξένων τουριστών φέτος θα κλείσουν στο μισό σε σχέση με πέρυσι.

Εδώ όμως τίθεται το ερώτημα: Θα δεχθεί η Ελλάδα ξένους πολίτες το καλοκαίρι και αν ναι υπό ποιες εγγυήσεις; Δύο στα τρία ξενοδοχεία κινδυνεύουν με πτώχευση, εκτιμά έκθεση του Ινστιτούτου Τουριστικών Προβλέψεων, ενώ ο τζίρος θα υποστεί καθίζηση της τάξης των 4,46 δισ. ευρώ. Σχεδόν το μισό της ανάπτυξης της χώρας προέρχεται κάθε χρόνο από τον τουρισμός.

Καλύπτει το 20% του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος και το 1/4 των συνολικών θέσεων εργασίας. Ένας στους δύο ξενοδόχους βλέπουν συρρίκνωση της απασχόλησης και κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για περίπου 45.150 θέσεις εργασίας που κινδυνεύουν να χαθούν.

Αχτίδα ελπίδας

Υπάρχει όμως μια μικρή αχτίδα ελπίδας. Τουλάχιστον αυτό υποστηρίζει η Αναστασία Μυστακίδου, τουριστική πράκτορας, η οποία αναφέρει πως «από τον Ιούνιο και μετά δεν έχουμε ακυρώσεις».Για το λόγο αυτό η κυβέρνηση προσανατολίζεται στην πλήρη στήριξη του τουριστικού προϊόντος της χώρας, με μια νέα διαφημιστική καμπάνια, αλλά και με συγκεκριμένα μέτρα ανακούφισης στους φορείς του τουρισμού όπως μείωση ΦΠΑ, ρυθμίσεις και χαμηλότοκες οικονομικές ενισχύσεις.

Ο Χάρης Θεοχάρης ήδη φτιάχνει το πλαίσιο, πάνω στο οποίο θα διατυπωθούν συγκεκριμένες δράσεις.

Σε ό,τι αφορά στη νέα διαφημιστική καμπάνια για την προβολή της χώρας η κυβέρνηση στηρίζει τη βαριά μας βιομηχανία εν μέσω πανδημίας και θα «εκμεταλλευτεί» το γεγονός ότι η χώρα μας κατάφερε μέχρι στιγμής να κρατήσει σε χαμηλό αριθμό τα κρούσματα στην Ελλάδα σε σχέση με άλλες χώρες.

Στη νέα διαφημιστική καμπάνια δεν θα προβληθεί το γνωστό μήνυμα τύπου «ζήσε το μύθο σου», με τη συνοδεία του καλοκαιρινού ήλιου και της γαλάζιας θάλασσας, αλλά της νέας Ελλάδας της προηγμένης χώρας του σύγχρονου κράτους.

Ενός κράτους που μέσα στην παγκόσμια πανδημία επέδειξε σοβαρότητα με ένα ισχυρό, όπως αποδείχθηκε, δημόσιο σύστημα υγείας.
Για την κυβέρνηση, για όλους τους ανθρώπους του τουρισμού η παράταση της τουριστικής περιόδου είναι ζητούμενο και η συγκεκριμένη καμπάνια είναι μία από τις δράσεις.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ