ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κορβέτες: Οι Γάλλοι τα παίζουν όλα για όλα

Κορβέτες: Οι Γάλλοι τα παίζουν όλα για όλα
Η γαλλική Group Naval δίνει στη δημοσιότητα νέα στοιχεία για την πρόταση της, ξεκαθαρίζοντας ορισμένα «σκοτεινά σημεία» Group Naval

Την ώρα που η ιταλική Fincantieri τηρεί σιγή ιχθύος σχετικά με την προσφορά που κατέθεσε στο Πολεμικό Ναυτικό για τις νέες Κορβέτες του ελληνικού Στόλου, η γαλλική Group Naval δίνει στη δημοσιότητα νέα στοιχεία για την πρόταση της, ξεκαθαρίζοντας ορισμένα από τα «σκοτεινά» σημεία.

Αν και οι πληροφορίες βγαίνουν με το σταγονόμετρο, στη νέα ενημέρωση που προσέφεραν οι ιθύνοντες της γαλλικής εταιρίας για την Κορβέτα GoWind, επιβεβαιώνεται το ρεπορτάζ του CNN Greece σχετικά με τη συμμετοχή της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας και του ποσοστού εμπλοκής των ελληνικών ναυπηγείων στην κατασκευή των πλοίων.

Επιχειρησιακά δεδομένα

Αρχικά, οι Γάλλοι ξεκαθαρίζουν ότι στην πρόταση τους δεν υπάρχει συνδυαστικό «πακέτο» που να περιλαμβάνει την ενεργοποίηση της option για την 4η FDI Belharra.

Αν και τα οικονομικά στοιχεία παραμένουν επτασφράγιστο μυστικό, γίνεται σαφές ότι στα 1,5 με 1,7 δισεκατομμύρια που αναμένεται να αγγίξει η γαλλική πρόταση, δεν θα περιλαμβάνεται συνδυασμός δύο Κορβετών και της 4ης Belharra αλλά 3+1 Κορβέτες GoWind με τον οπλισμό, την εκπαίδευση και την υποστήριξη.

Διευκρινίζεται πάντως, ότι η προσφορά περιλαμβάνει ένα «ολοκληρωμένο σύνολο πυραύλων» της MBDA, χωρίς να αποκαλύπτεται το κόστος του για προφανείς λόγους.

download-2.jpg
Αρχικά, οι Γάλλοι ξεκαθαρίζουν ότι στην πρόταση τους δεν υπάρχει συνδυαστικό «πακέτο» που να περιλαμβάνει την ενεργοποίηση της option για την 4η FDI Belharra / Group Naval

Χρονοδιάγραμμα παράδοσης

Οι Γάλλοι, υποστηρίζουν ότι η πρώτη GoWind, η οποία θα κατασκευαστεί στη Λοριάν, θα παραδοθεί στο Πολεμικό Ναυτικό σε τρία χρόνια από την υπογραφή των συμβάσεων.

Στη συνέχεια, με την εμπλοκή και των ελληνικών ναυπηγείων, το χρονοδιάγραμμα προβλέπει την παράδοση ενός πλοίου κάθε 12 μήνες. Αν λοιπόν οι δύο πλευρές συμφωνήσουν εντός των επόμενων μηνών, ο Στόλος θα αποκτήσει την πρώτη Κορβέτα στις αρχές του 2026 και θα ολοκληρώσει τις παραλαβές το 2028-29.
Βιομηχανική συνεργασία

Η Group Naval, αναφέρει ότι η συμμετοχή της ελληνικής βιομηχανίας θα ανέλθει σε 30% ξεκινώντας από το 2ο πλοίο, αφού το πρώτο θα ναυπηγηθεί εξ ολοκλήρου στη Γαλλία, με προσωπικό όμως του ναυπηγείου Σκαραμαγκά να συμμετέχει στην κατασκευή και τις δοκιμές ώστε να καταστεί δυνατή η μεταφορά τεχνογνωσίας στην Ελλάδα.

Η 2η και η 3η Κορβέτα θα συναρμολογηθούν στον Σκαραμαγκά με τμήματα που θα κατασκευαστούν κατά κύριο λόγο στο εξωτερικό ενώ αν η Ελλάδα ενεργοποιήσει την επιλογή 4ης Κορβέτας, εκείνη θα ναυπηγηθεί σχεδόν 100% στην Ελλάδα.

Από εκεί και πέρα, το «έργο» που θα μείνει στο ναυπηγείο και την εγχώρια βιομηχανία θα αφορά κυρίως στη συντήρηση/υποστήριξη των πλοίων και των συστημάτων τους και σε μελλοντικές παραγγελίες που θα εξασφαλίσει η Group Naval για την Ελλάδα ή άλλους διεθνείς πελάτες.

Για την κατασκευή των Κορβετών αναμένεται να δημιουργηθούν έως 1.200 θέσεις εργασίας, 150 για την παραγωγή τμημάτων του εξοπλισμού τους ενώ για την υποστήριξη τους, έως 500 θέσεις υψηλής εξειδίκευσης.

Φύλλο και φτερό

Οι Αξιωματικοί του Πολεμικού Ναυτικού ελέγχουν εξονυχιστικά τις τελικές προτάσεις που κατέθεσαν οι δύο φιναλίστ για να διευκρινιστούν οι ρήτρες, τα οικονομικά δεδομένα αλλά και ορισμένες λεπτομέρειες που εκκρεμούν ώστε οι προσφορές να παρουσιαστούν τον πρωθυπουργό μαζί με την εισήγηση της ηγεσίας του Ναυτικού Επιτελείου.

Πρόθεση της κυβέρνησης, όπως έχει τονίσει ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, είναι η διαδικασία επιλογής του πλοίου να ολοκληρωθεί πριν τη νέα χρονιά.