ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Πού επενδύει η κυβέρνηση για να αλλάξει το κλίμα – Η «γραμμή» εξωστρέφειας και το πόρισμα

Πού επενδύει η κυβέρνηση για να αλλάξει το κλίμα – Η «γραμμή» εξωστρέφειας και το πόρισμα
Το Μέγαρο Μαξίμου ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ / INTIME

Ειλημμένη θεωρείται πλέον η απόφαση του πρώην υπουργού υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή να παρουσιαστεί την ερχόμενη Δευτέρα στη Βουλή και να μιλήσει ο ίδιος για το σιδηροδρομικό δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου.

Για το τι συνέβη, τα αίτια που οδήγησαν στην τραγωδία των Τεμπών, την κατάσταση που επικρατούσε στον οργανισμό σιδηροδρόμων όταν τον παρέλαβε, το σιδηροδρομικό δίκτυο, το θέμα της τηλεδιοίκησης αλλά και όλα όσα ζητούν απαντήσεις.

Εκτός δραματικού απροόπτου, ο πρώην υπουργός Μεταφορών θα μιλήσει ενώπιον των μελών της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας για όλα όσα γνωρίζει για τον ΟΣΕ, τα οικονομικά στοιχεία, την αμαρτωλή σύμβαση 717, τις ελλείψεις προσωπικού, τους διαγωνισμούς που εξελίχθηκαν σε… γιοφύρι της Άρτας και φυσικά την εξαγορά από την ιταλική εταιρεία.

Ο κ. Καραμανλής, που από την πρώτη στιγμή του δυστυχήματος παραιτήθηκε από υπουργός, δεν έχει -όπως λένε συνομιλητές του- να κρύψει κάτι.
Και για αυτό το λόγο, δεν φοβάται απολύτως τίποτα.

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ο ίδιος έχει την απόλυτη στήριξη του Μεγάρου Μαξίμου, που τον ωθεί να παραστεί στη Βουλή και να απαντήσει σε όλες τις ερωτήσεις των μελών της επιτροπής.

Ο δε Κυριάκος Μητσοτάκης που συνδέεται και φιλικά με τον κ. Καραμανλή, λέγεται ότι αυτές τις μέρες έχει μιλήσει μαζί του για το χειρισμό της υπόθεσης και για αυτό κυβερνητικοί βουλευτές ζήτησαν στην ίδια συνεδρίαση να είναι παρόντες και οι κύριοι Χρήστος Σπίρτζης, πρώην υπουργός μεταφορών επί ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και ο κ. Μιχάλης Χρυσοχοϊδης που επίσης έχει διατελέσει υπουργός Μεταφορών.

Στη γραμμή της εξωστρέφειας ο Κ. Καραμανλής

Ανοικτό, ωστόσο, παραμένει το εάν ο Κώστας Καραμανλής θα είναι εκ νέου υποψήφιος στις επερχόμενες εκλογές ή θα αποφασίσει να απέχει για τουλάχιστον μια τετραετία.

Κατά πληροφορίες, όπου και αν είναι η απόφαση, θα είναι σε απόλυτη συνεννόηση με τον πρωθυπουργό.

Σε κάθε περίπτωση, το τοπίο αναμένεται να ξεκαθαρίσει μέσα στις επόμενες ημέρες, καθώς ο ίδιος ο πρώην υπουργός Μεταφορών θα αρχίσει να εμφανίζεται δημόσια για συνεντεύξεις σε ΜΜΕ.

Η ώθηση και στήριξη του Μεγάρου Μαξίμου στον Κώστα Καραμανλή έχει διττό σκοπό: αφενός να φανεί ότι ο ίδιος έχει αναλάβει στο ακέραιο τις ευθύνες του και αφετέρου να υπερτονισθεί ότι ο πρωθυπουργός δεν γνώριζε την κατάσταση που επικρατούσε στο σιδηροδρομικό δίκτυο ενώ παράλληλα να αναδειχτεί ότι το δυστύχημα οφείλεται σε μεγάλο βαθμό σε ανθρώπινο λάθος.

Ένας ακόμη λόγος που ο Κώστας Καραμανλής έχει τη στήριξη του Κυριάκου Μητσοτάκη είναι επειδή η κυβέρνηση αισθάνεται -όπως λένε στελέχη της- ότι δεν έχει να κρύψει οτιδήποτε και πως δεν φοβάται την έρευνα.

Παράλληλα θέλει να έρθουν όλες οι πτυχές των ερευνών στο «φως», κάτι που, σύμφωνα με την κυβέρνηση, θα αποκαλύψει και τη διαχρονική ευθύνη των κυβερνήσεων για τις αναχρονιστικές δομές του δικτύου.

Την ίδια ώρα, η κυβέρνηση δεν σκοπεύει να αφήσει αναξιοποίητες τις έρευνες της ανεξάρτητης επιτροπής, που λειτουργεί υπό τον κ. Γεραπετρίτη, με στόχο να εκδώσει το πόρισμα για τα αίτια της τραγωδίας σύντομα και κατά συνέπεια να υπάρξει και η επανεκκίνηση του δικτύου.

Τα πορίσματα θα μεταβάλουν το κλίμα στην κυβέρνηση

Η ταχύτητα με την οποία «τρέχει» η κυβέρνηση, έτσι ώστε να προλάβει όλες τις διαδικασίες για να βγουν τα στοιχεία στην επιφάνεια, έχει να κάνει και με το γεγονός ότι διανύουμε μια άτυπη προεκλογική περίοδο.

Η πίεση οφείλεται και στις δημοσκοπήσεις που εμφανίζουν την κυβέρνηση να χάνει 3 με 4 μονάδες (ανάλογα την έρευνα) μειώνοντας την ψαλίδα με τον ΣΥΡΙΖΑ.

Όλες οι μέχρι τώρα συζητήσεις στα τηλεοπτικά πάνελ γίνονται με την κυβέρνηση στο «κάδρο των ευθυνών», κάτι που εξυπηρετεί τον ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος με βάση και την εικόνα του Αλέξη Τσίπρα στο Mega, δείχνει στην ουσία μεταλλαγμένος, κάνοντας σαφές από την στρατηγική που ακολουθεί ότι προσβλέπει στο κεντρώο κομμάτι των ψηφοφόρων -αυτό δηλαδή που φαίνεται από τις δημοσκοπήσεις ότι χάνει ο κ. Μητσοτάκης.

Για αυτό και «στοίχημα» του πρωθυπουργού είναι να έχει γρήγορα και χειροπιαστά αποτελέσματα από τις έρευνες, προκειμένου στη συνέχεια οι βουλευτές και οι υπουργοί του να μπορούν να μιλούν συγκεκριμένα για τα αίτια της τραγωδίας αλλά και τις παθογένειες του ελληνικού κράτους τα τελευταία 30 χρόνια.

Το Μέγαρο Μαξίμου θεωρεί πως υπάρχει χρόνος να ανατραπεί το σημερινό δυσμενές κλίμα μέχρι τις εκλογές και επιθυμεί να υπάρχει ένα πόρισμα για το δυστύχημα, ώστε τα στελέχη της κυβέρνηση να μπορούν να αντιπαρατίθενται στο ΣΥΡΙΖΑ, που υποστηρίζει πως κατά τη διακυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, ο ΟΣΕ ήταν ένας παράλυτος οργανισμός που λειτουργούσε υπό καθεστώς πελατειακού κράτους.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ