ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ολγα Κεφαλογιάννη: Κλιματική κρίση και υπερτουρισμός οι μεγάλες προκλήσεις

Ολγα Κεφαλογιάννη: Κλιματική κρίση και υπερτουρισμός οι μεγάλες προκλήσεις
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI

Στην βιώσιμη και μακροχρόνια ανάπτυξη του τουρισμού επενδύει η κυβέρνηση, αντιμετωπίζοντας τις προκλήσεις του σήμερα αλλά και του αύριο: Αυτό τόνισε από το βήμα της Βουλής η Όλγα Κεφαλογιάννη.

Το πλέγμα δράσεων για «ισχυρό, ανταγωνιστικό και βιώσιμο τουρισμό» παρουσίασε, στη συζήτηση των προγραμματικών δηλώσεων, η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη που έσπευσε να επισημάνει ότι η Ελλάδα μπορεί να γίνει ένας παγκόσμιος ελκυστικός προορισμός με τουριστική περίοδο που θα ξεπερνάει τους λίγους καλοκαιρινούς μήνες και θα επεκτείνεται για περισσότερο χρόνο, αξιοποιώντας τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα.

Η υπουργός Τουρισμού ενέταξε στις προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει ο τομέας τουρισμού την κλιματική αλλαγή, τον υπερτουρισμό, τον ανταγωνισμό αλλά και τα «κρίσιμα εργασιακά ζητήματα που συσσωρεύονται και αναζητούν επείγουσες λύσεις», το ζήτημα των βραχυχρόνιων μισθώσεων για τις οποίες θα πρέπει σύντομα να κρατηθεί το μέτρο και να βρεθεί ισορροπία. Θα υπάρξουν παρεμβάσεις στη λειτουργία των βραχυχρόνιων μισθώσεων στα αστικά κέντρα και σε προορισμούς, με φαινόμενα υπερτουρισμού. Γνώμονας των παρεμβάσεων είναι η διασφάλιση ίσων όρων ανταγωνισμού και η προστασία του δικαιώματος της κατβοικίας, ώστε να προστατεύονται οι πολίτες και οι κοινωνικοί ιστοί από την ανεξέλεγκτη και άναρχη εξάπλωση.

«Αθήνα και Θεσσαλονίκη έχουν τις δυνατότητες να κερδίσουν το στοίχημα της επέκτασης της τουριστικής περιόδου. Θα ακολουθήσουν και άλλοι προορισμοί» δήλωσε η υπουργός Τουρισμού, παρουσιάζοντας τις προτεραιότητες του υπουργείου της ενώ τόνισε πως «ο ελληνικός τουρισμός άντεξε απέναντι στις εξωγενείς κρίσεις».

Η υπουργός τόνισε ότι ο τουρισμός στη χώρα μας πρέπει να αξιοποιήσει τη δυναμική του, ενισχύοντας τις διασυνδέσεις του με στόχο τη διάχυση ευκαιριών αλλα και την ορθολογική του ανάπτυξη, με σεβασμό στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε τόπου, κάθε περιφέρειας και της χώρας γενικότερα.

Παράλληλα θα λειτουργήσει Κέντρο Έρευνας για τη συλλογή και επεξεργασία ποσοτικών και ποιοτικών δεδομένων, για τον θαλάσσιο και παράκτιο τουρισμό, στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου.


Η κα Κεφαλογιάννη αναφέρθηκε στην κλιματική αλλαγή και στο κατά πόσο επηρεάζει τους τουριστικούς προορισμούς, κάτι που έχει ήδη μπει στην ατζέντα του υπουργείου, όπως και το πρόβλημα του υπερτουρισμού και των προβλημάτων που προκαλεί στους κατοίκους αλλά και τους επισκέπτες των δημοφιλών προορισμών.

Οι στόχοι

Οι τέσσερις στόχοι του υπουργείου Τουρισμού είναι οι εξής:

  1. Για τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη θα πρέπει να ολοκληρωθεί η διασύνδεση προορισμών και να υπάρξει διάχυση των επισκεπτών στις 13 περιφέρειες, με χωρική και χρονική επέκταση της τουριστικής περιόδου. Θα υπάρξει σύσταση Οργανισμών Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμών για τη βιώσιμη ανάπτυξή τους, με χρηματοδότηση του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Θα συσταθεί Εθνικό Παρατηρητήριο Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης.
  2. Εμπλουτισμός και διαφοροποίηση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Θα ενισχυθεί η προώθηση ειδικών μορφών τουρισμού όπως νέων δασικών μονοπατιών, η ενίσχυση του θεματικού τουρισμού (συνεδριακός, θρησκευτικός, υγείας – ευεξίας κλπ).και θα εξειδικευθεί το θεσμικό πλαίσιο επιχειρηματικών δραστηριοτήτων στον θεματικό τουρισμό, ενώ θα υπάρξουν δράσεις για ειδικές μορφές τουρισμού και έργα υποδομών για καταδυτικό, ορεινό τουρισμό και τουρισμό υγείας και ευεξίας. Θα προχωρήσουν έργα ανάδειξης της γαστρονομικής παράδοσης της χώρας.
    Θα υπάρξει πιο σύγχρονη και επικοινωνιακά άρτια προβολή του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.

  3. Ενίσχυση εικόνας και ταυτότητας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος- με αρωγή του ΕΟΤ - με ειδικές μορφές τουρισμού και προώθησης λιγότερο γνωστών προορισμών. Όπως τόνισε η κα Κεφαλογιάννη, ο ΕΟΤ εκσυγχρονίζεται ψηφιακά μέσω εφαρμογής ειδικού ψηφιακού χάρτη, ψηφιακού αποθετηρίου των πολιτιστικών πόρων της Ελλάδας και του ψηφιακού εκσυγχρονισμού των υπηρεσιών του εξωτερικού.
  4. Αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης που θα συνάδει με το σύγχρονο brand «Ελλάδα» και θα προωθεί το σύγχρονο πρόσωπο της χώρας. Προωθούνται προγράμματα σύγχρονης κατάρτισης για τουλάχιστον 180.000 εργαζόμενους στον τουρισμό.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ