ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

To όμορφο, ηλεκτρικό SUV Coupe Ariya ισχυροποιεί και άλλο την Nissan στην ηλεκτροκίνηση

To όμορφο, ηλεκτρικό SUV Coupe Ariya ισχυροποιεί και άλλο την Nissan στην ηλεκτροκίνηση

Η Nissan είναι από τους πρωτοπόρους στην ηλεκτροκίνηση με το ιδιαίτερα επιτυχημένο Leaf και τώρα κάνει το δεύτερο σημαντικό βήμα στην κατηγορία με την παρουσίαση του Ariya. Ενός πλήρως ηλεκτρικού SUV Coupe, με εντυπωσιακή εμφάνιση που δείχνει και το σχεδιαστικό δρόμο που θα ακολουθήσει στα SUV γενικά, το οποίο θα είναι διαθέσιμο αρχικά στην Ιαπωνία από τα μέσα της επόμενης χρονιάς και στη συνέχεια τόσο στις ΗΠΑ όσο και στην Ευρώπη. Ενδεικτική τιμή για τη βασική έκδοση του Ariya είναι οι  40.000 ευρώ.

Αισθητικά λοιπόν το Ariya ξεχωρίζει τόσο με την εμφατική, κλειστή μάσκα του όσο και με τη διαμόρφωση της οροφής του, που του εξασφαλίζει μια πολύ δυναμική παρουσία. Το εσωτερικό του είναι σύγχρονο και high tech με δύο μεγάλες ελεύθερες οθόνες των 12,3 ιντσών τοποθετημένες η μια δίπλα στην άλλη να προσδιορίζουν την εικόνα του συνολικά μινιμάλ σχεδιασμού. Αξίζει να αναφέρουμε την ενσωμάτωση της ψηφιακής βοηθού Alexa στο σύστημα infotainment καθώς και τη δυνατότητα των over the air αναβαθμίσεων του λογισμικού που υπάρχει για πρώτη φορά σε μοντέλο της ιαπωνικής εταιρείας.

Οι επιλογές για το σύστημα πρόωσης του Ariya είναι αρκετές, μιας και υπάρχει η δυνατότητα παρουσίας είτε ενός είτε δύο ηλεκτρικών μοτέρ -στη δεύτερη περίπτωση υπάρχει και τετρακίνηση την οποία η Nissan ονομάζει e-4orce και αποτελεί κατά τους Ιάπωνες την «πνευματική συνέχεια» του συστήματος του GT-R- και δύο μπαταριών. Με ενεργειακή χωρητικότητα 65 και 90 kWh.

H βασική έκδοση είναι πισωκίνητη, διάταξη που φαίνεται να προκρίνεται στα ηλεκτρικά μοντέλα με έναν κινητήρα, με τη μπαταρία των 65 kWh, 218 ίππους και αυτονομία 359 χιλιομέτρων. Όταν η μπαταρία είναι αυτή των 90 kWh η απόδοση του ηλεκτροκινητήρα αυξάνεται στους 242 ίππους και η αυτονομία είναι σχεδόν 500 χιλιόμετρα, 498 για την ακρίβεια. Αυτή είναι και η μεγαλύτερη τιμή για το Ariya, ενώ και οι δύο πισωκίνητες εκδόσεις χρειάζονται 7,5 δεύτερα για το 0-100 χλμ./ ώρα και έχουν τελική 159 χλμ./ ώρα.

Στην εισαγωγική τετρακίνητη εκδοχή η μπαταρία είναι και πάλι η μικρότερη, η ισχύς φτάνει τους 279 ίππους και η αυτονομία τα 340 χιλιόμετρα. Σε συνδυασμό με τη μεγαλύτερη μπαταρία υπάρχει μια έκδοση 306 ίππων με αυτονομία 458 χιλιομέτρων και η κορυφαία από πλευράς απόδοσης και επίδοσης. Με 395 ίππους και αυτονομία 400 χιλιομέτρων, η οποία θα προκύπτει με αρκετή αυτοσυγκράτηση, μιας και εδώ το 0-100 χλμ./ ώρα είναι υπόθεση 5,1 δευτερολέπτων και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 200 χλμ./ ώρα.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ