ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

O Gordon Murray θέλει το Τ.50 να είναι τουλάχιστον τόσο σημαντικό όσο η McLaren F1

O Gordon Murray θέλει το Τ.50 να είναι τουλάχιστον τόσο σημαντικό όσο η McLaren F1

To hyper car που εδώ και κάμποσα χρόνια εξελίσσει ο Gordon Murray, ένας από τους πιο σημαντικούς μηχανικούς της αυτοκινητοβιομηχανίας συνολικά, παρουσιάστηκε επιτέλους επίσημα. Και όπως λέει ο δημιουργός του το Gordon Murray Automotive ή GMA T.50, που είναι η πλήρης ονομασία του, θέλει να είναι τουλάχιστον τόσο σημαντικό όσο είναι μέχρι και σήμερα η McLaren F1, που επίσης έχει την υπογραφή του Murray.

Αυτό που σε καμία περίπτωση δεν είναι το Τ.50 είναι hypercar με τεχνολογία απευθείας από τη Φόρμουλα 1 για το δρόμο και ας υιοθετεί αρκετά στοιχεία από τα μονοθέσια της τελευταίας.

Ακόμα περισσότερα υιοθετεί βέβαια από τη McLaren F1 με αποτέλεσμα και εδώ οι πόρτες να ανοίγουν προς τα πάνω αλλά και να μπαίνουν και αρκετά μέσα στην οροφή. Προς τα πάνω ανοίγουν και τα καλύμματα του τοποθετημένου στο κέντρο κινητήρα, ο οποίος αναπνέει και μέσω της χαρακτηριστικής εισαγωγής στην οροφή.

Το καθοριστικό στοιχείο αναγνώρισης όμως του T.50 είναι ο ανεμιστήρας στο πίσω μέρος του, που είναι εμπνευσμένος από τα μονοθέσια της Brabham F1 που είχε σχεδιάσει ο Murray στα τέλη της δεκαετίας του ’70. Ο ανεμιστήρας αυτός λοιπόν μειώνει την αεροδυναμική αντίσταση κατά 12,5%, οπότε είναι σα να προσθέτει 50 ίππους στην απόδοση του κινητήρα, ενώ ταυτόχρονα αυξάνει και την κάθετη δύναμη.

Συνολικά υπάρχουν έξι αεροδυναμικά προγράμματα, τα Auto, High Downforce, Streamline, Braking, Test και V-Max. Στο Braking η κάθετη δύναμη διπλασιάζεται με αποτέλεσμα η απόσταση ακινητοποίησης από τα 240 χλμ./ ώρα να μειώνεται συνολικά κατά 10 μέτρα, ενώ στο V-Max οι ρυθμίσεις επιτρέπουν την επίτευξη της μεγαλύτερης δυνατής τελικής. Η τιμή της οποίας, όπως και αυτή του 0-100 χλμ./ ώρα δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα επίσημα.

Στην τελευταία περίπτωση πάντως συμβάλλει και το σύστημα υποβοήθησης των 48V με το οποίο συνδυάζεται ο V12 των σχεδόν 4.000 κυβικών που έχει εξελίξει η Cosworth, με αποτέλεσμα η συνολική ισχύς να φτάνει τους 700 ίππους. Χωρίς αυτήν ο ατμοσφαιρικός V12 με την εντυπωσιακή σχέση συμπίεσης του 14,0:1, αποδίδει 663 ίππους στις 11.500 σ.α.λ. και 467 Nm στις 9.000 σ.α.λ. (το 75% της ροπής είναι διαθέσιμο από τις 2.500 σ.α.λ.), ενώ ο κόφτης βάζει τέλος στις 12.100 σ.α.λ. Η κίνηση περνά στους πίσω τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων της Xtrac και ενός μπλοκέ διαφορικό. Από κει και πέρα η ανάρτηση είναι και στους δύο άξονες με διπλά ψαλίδια, ενώ τα φρένα της Brembo έχουν εξαπίστονες δαγκάνες μπροστά και τετραπίστονες πίσω.

Ο V12 της Cosworth πάντως έχει γενικά εύκολη δουλειά, μιας και το βάρος του GMA T.50 έχει διατηρηθεί πολύ χαμηλά. Στα μόλις 987 κιλά, με τη χρήση ανθρακονήματος σχεδόν παντού και με την έντονη προσπάθεια εξοικονόμησης βάρους, Ενδεικτικό για το τελευταίο τα καθίσματα των δύο επιβατών που ζυγίζουν μόλις 3 κιλά, ενώ αυτό του οδηγού φτάνει τα 7 κιλά. Η διάταξή τους είναι ακριβώς όπως και στη McLaren F1: ο οδηγός κάθεται στο κέντρο και μπροστά και οι δύο επιβάτες πίσω, δεξιά και αριστερά του.

Στο εσωτερικό πάντως την παράσταση κλέβει οπτικά το τοποθετημένο στο κέντρο ταχύμετρο με τις οθόνες αλλά και τους διακόπτες δεξιά και αριστερά του.

Το Gordon Murray Automotive θα είναι φυσικά περιορισμένης παραγωγής -θα κατασκευαστούν συνολικά 100- και υψηλής τιμής, η οποία θα ξεκινά από τα 2,62 εκατομμύρια ευρώ συν τους φόρους.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ