O Matisse έφτιαξε την δική του πισίνα-έργο τέχνης όταν ήταν 90 χρονών
Ανανεώθηκε:
Η αναπαράσταση του νερού είναι μια άπιαστη πρόταση για πολλούς καλλιτέχνες, όχι όμως για τον Henri Matisse, τον διάσημο ζωγράφο.
Το καλοκαίρι του 1952, ο Henri Matisse πήγε σε μια αγαπημένη πισίνα των Καννών με τη βοηθό του στο στούντιο (και αγαπημένο μοντέλο), Lydia Delectorskaya.
Λίγο μετά την άφιξή τους, ο γηραιός καλλιτέχνης κυριεύτηκε από τη ζέστη και οι δυο τους επέστρεψαν στο σπίτι του στη Νίκαια, όπου έδωσε εντολή στην Delectorskaya να καρφώσει λευκό χαρτί στον τοίχο από λινάτσα της τραπεζαρίας του, μέχρι να φτάσει το ύψος του κεφαλιού.
Αυτή η ταπετσαρία έμελλε να γίνει η «πισίνα» που γέμισε με κολυμβητές, δύτες και θαλάσσια πλάσματα φτιαγμένα από μπλε ultramarine γκουάς.
Τα σχήματά του ήταν τόσο απλά και υποβλητικά, υποδηλώνοντας όλες τις πληθωρικές μορφές ζωής που κολυμπάνε σε στο νερό μια καταιγιστική καλοκαιρινή μέρα.
Κοσμούσαν τους τοίχους της τραπεζαρίας του μέχρι τον θάνατό του, δύο χρόνια αργότερα.
Η χήρα του επέβλεψε την αφαίρεσή του, διασφαλίζοντας ότι η τοποθέτηση των μεμονωμένων κομματιών ότι θα μπορούσε να αντιγραφεί σε φρέσκο λευκό χαρτί καρφιτσωμένο σε νέες πλάκες λινάτσας.
Το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης απέκτησε το The Swimming Pool, το πρώτο και μοναδικό αυτόνομο έργο του Matisse, για συγκεκριμένο χώρο, το 1975, εκθέτοντας το με μεγάλη αναγνώριση.
Το έργο είναι μια χαριτωμένη ασάφεια των ορίων μεταξύ της πρώιμης παιδικής ηλικίας και της τρίτης ηλικίας, αντλώντας από τις συλλογικές μας αναμνήσεις του καλοκαιριού για να «προσφέρει τη δύναμη της ζωής σε αυτή στον κόσμο».

Οι συντηρητές του MoMA έκαναν μεγάλες προσπάθειες να αποκαταστήσουν και να διατηρήσουν την «Πισίνα» αφού διαπίστωσαν ότι είχε υποστεί εξαιρετική ζημιά από την οξύτητα της λινάτσας, την έκθεση στο φως και την ατμοσφαιρική ρύπανση.
Ο συντηρητής Karl Buchberg εκτιμά ότι χρειάστηκαν περίπου 2000 ώρες μόνο για να διαχωριστούν τα χάρτινα στοιχεία από τη λινάτσα χρησιμοποιώντας ένα νυστέρι, ένα ειδικό περιστροφικό εργαλείο και, κατά τόπους, να αποσυναρμολογηθεί το σκέλος της λινάτσας τραβώντας μεμονωμένα νήματα.
Οι συντηρητές αποκατέστησαν τη χρωματική ισορροπία στο μέγιστο των δυνατοτήτων τους και τοποθέτησαν ξανά το έργο στο προβλεπόμενο ύψος, σε μια διαμόρφωση που μιμείται την αρχιτεκτονική της τραπεζαρίας του Matisse.
ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ο Τζον Λένον και ο Σαλβαδόρ Νταλί είχαν κάποτε την πιο παράξενη συνάντηση στο Παρίσι
Το supermodel των ζωγράφων του 19ου αιώνα: Ανακαλύπτοντας ξανά την Ελίζαμπεθ Σίνταλ
Πέθανε ο ζωγράφος Χρίστος Καράς
Σκονισμένος κρυμμένος πίνακας αποδείχθηκε «αριστούργημα» του Μπρίγκελ
Πέθανε ο ηθοποιός Γιώργος Ζωγράφος: Η ανακοίνωση από το «Σπίτι του Ηθοποιού»
ΗΠΑ: Στα σκαριά η επέκταση του καταλόγου κρατών με ταξιδιωτική απαγόρευση
08:59
Με μανία πλήττει την χώρα ο Byron - Δοκιμάζονται Σπάρτη και Εύβοια
08:44
Χίος: Βίντεο από τη δραματική διάσωση μητέρας και του 24χρονου γιου της από το φλεγόμενο σπίτι τους
08:40
ΕΠΙ ΣΚΗΝΗΣ: Μιχάλης και Παντελής Καλογεράκης: Η ποίηση, το ρεμπέτικο και η τέχνη που ζούμε
08:30