ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σπίρτζης: Δεν θα γίνει ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών

Σπίρτζης: Δεν θα γίνει ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών

Την ανάγκη να υπάρχει ένας εθνικός σχεδιασμός και μια ιεράρχηση των μεγάλων έργων στην Ελλάδα, αλλά και την κάθετη άρνηση του στην ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών τόνισε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης.

Σε συνέντευξή του στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο υπουργός Υποδομών δήλωσε κατηγορηματικά «όχι» στα περί ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών. «Δεν θα γίνει», είπε χαρακτηριστικά και συνέχισε: «Το μοντέλο των ιδιωτικών αστικών συγκοινωνιών στη χώρα μας που εφαρμόζεται στη Θεσσαλονίκη έχει αποτύχει πλήρως. Κοστίζει πέντε φορές περισσότερο. Αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να εξορθολογήσουμε τη λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών. Να σταματήσουμε το πλιάτσικο που γίνεται τόσα χρόνια σε αυτούς τους φορείς, τις σπατάλες και την κακή διαχείριση».

Σε σχέση με την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ υπεγράμμισε ότι είναι στην αρμοδιότητα του ΤΑΙΠΕΔ, και σημείωσε ότι το υπουργείο του ρίχνει το βάρος στην ανάπτυξη των σιδηροδρομικών υποδομών. «Είναι η πρώτη μας προτεραιότητα. Με έναν σχεδιασμό που είναι καθαρά εθνικός σχεδιασμός και θα αναβαθμίσει τη χώρα μας», πρόσθεσε.

Ανέφερε ότι στο υπουργείο αυτή τη στιγμή είναι έτοιμα τρία νομοσχέδια, που πρέπει να ολοκληρωθούν μέσα στο καλοκαίρι. Αυτά αφορούν τα δημόσια έργα, τις μελέτες των δημόσιων έργων και τις δημόσιες συμβάσεις γενικότερα, καθώς και τα συστήματα και τις δομές που θα δώσουν την ευκαιρία να παρακολουθούνται συνολικά και τα δημόσια και τα ιδιωτικά έργα. Το τρίτο νομοσχέδιο έχει να κάνει με τις συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και τις παραχωρήσεις, ενώ έτοιμο είναι και το σχέδιο νόμου για τα υδατοδρόμια. Για το μέτρο της αναλογικής χρέωσης στα διόδια των αυτοκινητοδρόμων εκτίμησε ότι μέσα στο 2017 θα υπάρξουν οι μελέτες.

Σημείωσε επίσης ότι στον σχεδιασμό του υπουργείου είναι να επεκταθεί ο προαστιακός στο Λαύριο. «Πιστεύω ότι είναι ένα από τα μεγαλύτερα έργα που πρέπει να γίνουν μιας και συνδέει το αεροδρόμιο και το κέντρο της Αθήνας, με δύο βασικά λιμάνια που είναι οι κύριες υποδομές. Με τον τρόπο αυτό θα αναβαθμιστούν και οι ακτοπλοϊκές μεταφορές και η κρουαζιέρα, αλλά κυρίως θα εξυπηρετηθεί ο πολίτης», είπε.

Ο κ. Σπίρτζης απαντά, ακόμη, στις επικρίσεις της ΝΔ ότι «κλαίει», λέγοντας ότι δεν είναι εύκολο όταν λόγων της συμφωνίας επιβάλλονται στη χώρα, πολιτικές και μέτρα τα οποία και ως πολιτική σύλληψη και υλοποίηση έχουν όνομα.

«Ο κ. Μητσοτάκης και οι συνεργάτες του στη ΝΔ, αλλά και οι πολιτικοί του συνεργάτες στο ΠΑΣΟΚ και στη Δημοκρατική Συμπαράταξη, όταν εφάρμοζαν αυτές τις πολιτικές γελούσαν. Εμείς, δεν μπορούμε να γελάμε με κάποιο από αυτά τα μέτρα και τις πολιτικές. Στεναχωριόμαστε», ανέφερε.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ