ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΣΥΡΙΖΑ: Ο Μητσοτάκης εξάντλησε τις «συγγνώμες» – Οι έξι λόγοι που ευθύνεται η κυβέρνηση

ΣΥΡΙΖΑ: Ο Μητσοτάκης εξάντλησε τις «συγγνώμες» – Οι έξι λόγοι που ευθύνεται η κυβέρνηση
Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας Intime

Στο ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία θεωρούν προδιαγεγραμμένη την πτώση της κυβέρνησης Μητσοτάκη, αφού κι ο πρωθυπουργός, όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά, έχει εξαντλήσει τις «συγγνώμες» που μπορούσε να ζητήσει από τον ελληνικό λαό για να διαφύγει των ευθυνών του.

«Το έκανε με τις πυρκαγιές, με την κακοκαιρία Μήδεια, με τις υποκλοπές. Η τέταρτη φορά, όμως, φαίνεται πως είναι και φαρμακερή», επισημαίνουν στην αξιωματική αντιπολίτευση, προσθέτοντας πως οι μέχρι στιγμής χειρισμοί του πρωθυπουργού δείχνουν υποκρισία, αντιφάσεις, προσπάθεια για διάχυση των ευθυνών κι αναπάντητα ερωτήματα για την αδιαφορία στις προειδοποιήσεις εργαζομένων για το δυστύχημα στα Τέμπη.

Συνεργάτες του Αλέξη Τσίπρα υποστηρίζουν πως την ώρα που η κοινωνία και οι νέοι άνθρωποι ζητούν απαντήσεις η κυβέρνηση συνεχίζει να επιδίδεται σε επικοινωνιακό χειρισμό, υποκρισία και προσπαθεί να πείσει πως φταίνε όλοι- σταθμάρχης, Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, προηγούμενες κυβερνήσεις- εκτός από την ίδια:

«Έχουν ξεχάσει πως αυτό δεν συνέβη τον πρώτο χρόνο ανάληψης της διακυβέρνησης, είναι κυβέρνηση τέσσερα ολόκληρα χρόνια. Αυτό εκτός από εξοργιστικό είναι κι ασέβεια προς τις οικογένειες των θυμάτων».

Για να δικαιολογήσουν, μάλιστα, την εκτίμησή τους παραθέτουν τους λόγους για τους οποίους πιστεύουν ότι το δυστύχημα των Τεμπών θα είχε αποφευχθεί αν δεν είχε μεσολαβήσει η κυβέρνηση Μητσοτάκη και είχε καταργήσει μια σειρά από δικλείδες ασφαλείας:

  • «Ο ΟΣΕ το 2019 απασχολούσε 1.300 εργαζόμενους. Σήμερα απασχολεί λιγότερους από 850, από τους οποίους πολλοί με μπλοκάκια.
  • Επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ σε κάθε σταθμό υπήρχαν δύο σταθμάρχες κι ένας κλειδούχος κι όχι ένας μόνο σταθμάρχης όπως σήμερα.
  • Ο σταθμάρχης Λάρισας αποδεικνύεται ρουσφέτι υπουργού της κυβέρνησης Μητσοτάκη.
  • Μέχρι το τέλος του 2020 λειτουργούσε το δευτεροβάθμιο κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας στην οδό Καρόλου.
  • Ο πρώην υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, ο οποίος θα είναι εκ νέου υποψήφιος στις επερχόμενες εκλογές, απάλλαξε με σύμβαση την Hellenic Train από επενδύσεις περίπου 600 εκατ. ευρώ στον ελληνικό σιδηρόδρομο με αντάλλαγμα τη μη ολοκλήρωση από τον ΟΣΕ των έργων για τα συστήματα ασφαλείας.
  • Μέχρι και το καλοκαίρι του 2019 λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση από τη Λάρισα ως τους Νέους Πόρους».

Σε όλα αυτά στο ΣΥΡΙΖΑ προσθέτουν πως δεν είναι τυχαίο ότι οι καταγγελίες και τα εξώδικα των συνδικαλιστών εστάλησαν επί κυβέρνησης Μητσοτάκη, όταν και δημιουργήθηκαν τα σοβαρά ζητήματα ασφαλείας.

Ως προς την τηλεματική, εξάλλου, επισημαίνουν πως επί ημερών τους ολοκληρώθηκαν τα προαπαιτούμενα για την εγκατάστασή της- η διπλή γραμμή και η ηλεκτροκίνηση-, έγινε ρύθμιση των παράνομων κρατικών επιδοτήσεων στον ΟΣΕ και είχε ολοκληρωθεί σε ποσοστό 60%.

«Η κυβέρνηση επικεντρώνει στη μη έγκαιρη λειτουργία του συστήματος ETCS, για το οποίο φέρει μεγάλες ευθύνες, αφού παρέλαβε το έργο σε εκτέλεση και με υποχρέωση ολοκλήρωσης εντός του 2020, για να μην δώσει απαντήσεις στο πώς τόσα χρόνια που δεν λειτουργούσε το σύστημα δεν είχαμε τέτοια δυστυχήματα και τραγωδίες. Στόχος της ήταν να δοθεί το έργο της συντήρησης και της λειτουργίας του δικτύου με Σύμβαση Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα. Να γίνει, δηλαδή, ΣΔΙΤ κι αυτός ήταν ο λόγος για τον οποίο η κυβέρνηση απαξίωνε εξακολουθητικά τη λειτουργία του ΟΣΕ. Εν μέσω, μάλιστα, εθνικού πένθους προωθούν με σχετικό νομοσχέδιο και την ιδιωτικοποίηση του νερού», προσθέτουν οι ίδιες πηγές.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ