ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μητσοτάκης από Πέραμα: Δεν είναι «αποπαίδι» η τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση

Μητσοτάκης από Πέραμα: Δεν είναι «αποπαίδι» η τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση
Ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης στην εκδήλωση για την επαγγελματική εκπαίδευση ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΗΤΣΟΣ/ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ/EUROKINISSI

«Δεν είναι αποπαίδι η τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση. Μπορεί να είναι συνειδητή επιλογή» δήλωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, σε εκδήλωση στο ΕΠΑΛ Περάματος όπου παρουσιάζεται το νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση στα ΕΠΑΛ.

«Είμαι εντυπωσιασμένος από τη δουλειά που γίνεται και από τον τρόπο με τον οποίο τα παιδιά επενδύουν στην επαγγελματική κατάρτιση» δήλωσε αρχικά ο πρωθυπουργός για να συμπληρώσει όμως ότι «υπάρχει αναντιστοιχία της Ανώτατης Εκπαίδευσης και της Επαγγελματικής εκπαίδευσης και αυτό είναι μεγάλο λάθος».

Ενδεικτικό είναι το γεγονός πως, όπως αναφέρει ο πρωθυπουργός «η αγορά εργασίας μας αναγκάζει να επενδύσουμε περισσότερο στην τεχνική εκπαίδευση, και να λάβουμε υπόψιν μας τις ιδιαιτερότητες αυτής».

Η στήριξη της τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης αποτελεί το μεγάλο στοίχημα της κυβερνητικής πολιτικής, πρόσθεσε και υποσχέθηκε στους μαθητές και τις μαθήτριες πως «εφόσον επιλέξετε τον τρόπο αυτό θα έχετε την κατάλληλη εκπαίδευση».

Στην προσπάθεια υποστήριξης του νομοσχεδίου αυτού «θέλω να προβάλω τις ιστορίες των παιδιών που επέλεξαν το δρόμο αυτό και αισθάνονται δικαιωμένα από την επιλογή τους», τόνισε.

Παράλληλα μιλώντας για τη σύνδεση της εκπαίδευσης και της αγοράς εργασίας σημείωσε πως «κάναμε σημαντικές παρεμβάσεις εκ των οποίων και η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, προκειμένου να ανταποκρίνεται η εκπαίδευση στην αγορά εργασίας».

Αναφερόμενος στο ρόλο της πρακτικής άσκησης σημείωσε απευθυνόμενος στους μαθητές πως «σας φέρνει σε επαφή από νεαρή ηλικία στην αγορά εργασίας και γι' αυτό έχει σημασία η τοπική διασύνδεση μεταξύ των δομών επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης και των επιχειρήσεων».

«Στην πρακτική καταλαβαίνεις σε ποιο βαθμό η μαθητεία μπορεί να συμπληρώσει τις γνώσεις της δομής που έχουν επιλέξει οι μαθητές και οι μαθήτριες».

Ταυτόχρονα, προανήγγειλε άνοιγμα σε νέες ειδικότητες με ζήτηση στην αγορά εργασίας, όπως στον τομέα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

Στο μεταξύ, μίλησε για την αναγκαιότητα να επικαιροποιούνται συχνά τα προγράμματα σπουδών και στάθηκε στην αντίστοιχη ανανέωση του εξοπλισμού πάνω στον οποίο μαθαίνουν τα παιδιά.

Καταλήγοντας συνεχάρη τους εκπαιδευτικούς για το έργο τους και τόνισε πως παρά το γεγονός ότι πάντα χρειάζεται η ενίσχυση των δομών της εκπαίδευσης, στο τέλος όλα τα καλά εκπαιδευτικά συστήματα είναι οι άνθρωποί τους.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ