ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

The Mother: Η νέα ταινία της Jennifer Lopez μάλλον δεν έχει λόγο ύπαρξης

The Mother: Η νέα ταινία της Jennifer Lopez μάλλον δεν έχει λόγο ύπαρξης
H Jennifer Lopez είναι ίσως μία από τις πιο ακριβοπληρωμένες ηθοποιούς του Χόλιγουντ εδώ και πολλά χρόνια, με απολαβές που φτάνουν τα 20 εκατομμύρια δολάρια ανά ταινία. photo: Netflix

H Jennifer Lopez είναι ίσως μία από τις πιο ακριβοπληρωμένες ηθοποιούς του Χόλιγουντ εδώ και πολλά χρόνια, με απολαβές που φτάνουν τα 20 εκατομμύρια δολάρια ανά ταινία. Έχει παίξει σε πολύ διάσημες παραγωγές και γενικά θεωρείται μία αρκετά καλή ηθοποιός, αφού πρώτα ξεκίνησε την καριέρα της σαν μουσικός της ποπ. Το όνομά της υπάρχει σε διάφορα καλλιτεχνικά εγχειρήματα, από βαρετές rom-com ταινίες μέχρι neo-noir θρίλερ όπως το U-Turn με συμπρωταγωνιστή τον Sean Penn. Σίγουρα η Lopez προσελκύει σημαντικό ενδιαφέρον στο φιλοθεάμον κοινό.

Τo “The Mother” είναι άλλη μία ακριβή παραγωγή του Netflix η οποία όμως δυστυχώς όχι μόνο δεν εντυπωσιάζει αλλά προκαλεί χασμουρητά. Η υπόθεση είναι κάτι παραπάνω από κλισέ και οι ερμηνείες απλά αναμενόμενες. Κανείς δεν μπορεί να καταλάβει γιατί γυρίστηκε αυτή η ταινία, σίγουρα θα έλεγε κανείς, για να διασκεδάσει το κοινό του livestreaming αλλά από την άλλη βλέποντας την, δεν διασκέδασα καθόλου, μάλλον βαρέθηκα σε ακραίο βαθμό. Δεν το λέμε όμως αυτό τυχαία, συγκρίνουμε με τις προηγούμενες της ταινίες, οι οποίες κάποιες ήταν αρκετά καλές και πρωτοπόρες για την εποχή τους.

Πάρε για παράδειγμα το Money Train του 1995, που έπαιξε μαζί με τους Wesley Snipes και Woody Harrelson. Τι σχέσει έχει τώρα εκείνη η ταινία με αυτό το έκτρωμα του Netflix; Εντάξει το ξέρουμε πως καμιά φορά οι streaming πλατφόρμες μπερδεύονται και νομίζουν πως οι θεατές του είναι ζόμπι χωρίς εγκέφαλο, αλλά το "The Mother" μάλλον έπιασε τα όρια μας. Όχι, ακόμη δεν είμαστε εγκεφαλικά νεκροί.

Πάμε όμως να αναλύσουμε λίγο την ταινία και να δικαιολογήσουμε γιατί μας εκνεύρισε τόσο. Για αρχή (τι μόδα κι αυτή!) γιατί όλα τα πλάνα είναι λες και κάποιος έκοψε το ρεύμα στο σετ; Όλα είναι τόσο σκοτεινά που στην κυριολεξία δυσκολεύεσαι να δεις τι γίνεται. Που είναι οι καλές εποχές ενός John Woo ο οποίος ήξερε να γυρίζει σκηνές μάχης και βίας σε κανονικό φως και με πραγματικούς χορευτές;

Τώρα, για πολλούς λόγους, κυρίως οικονομικούς, οι σκηνοθέτες και οι παραγωγοί προτιμούν ένα ύποπτο ημίφως για να γυρνάνε τις ταινίες τους, διότι πολύ απλά τα πράγματα δεν πρέπει να είναι τόσο ξεκάθαρα μιας και αλλιώς όλος ο κόσμος μάλλον θα κατανοήσει την προχειρότητα των χορογραφιών αλλά και των ερμηνειών.

Έχουμε πλέον φτάσει να αναπολούμε εποχές "Anaconda", μία ταινία που τότε πολλοί την έθαψαν, τώρα όμως και μετά από το φιάσκο του “The Mother”, μάλλον μας φαίνεται επική ταινιάρα – και είναι στην τελική. Μία ταινία τίμια σε όλα τα επίπεδα. Αν κανείς συγκρίνει το “The Mother” με το "Anaconda" σκηνή με σκηνή θα καταλάβει την ανωτερότητα της παλαιότερης παραγωγής. Πλέον όλα έχουν μπει στη φόρμα “γυρναμε άλλη μία αποτυχία εκατομμυρίων γιατί πολύ απλά πρέπει να γυριστεί για να υπάρχει ποικιλία στο Netflix”.

Και φτάνουμε λοιπόν στο συμπέρασμα πως, καλό το Netflix, αλλά όμως μάλλον πως πάει να καταστρέψει ολοκληρωτικά το σινεμά ή τουλάχιστον να το κάνει αγνώριστο από τις "πλαστικές" ταινίες του. Όποιος έχει δύο ώρες να χάσει από τη ζωή του μπορεί εύκολα να το κάνει με το “The Mother”.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ