Ήταν στραβό το κλίμα, ήρθε και μια ακόμα απόφαση της Ακαδημίας Κινηματογράφου να κάνει τα πράγματα ακόμα χειρότερα... Η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου ανακοίνωσε τη Δευτέρα ότι οι νικητές των τεσσάρων κατηγοριών Όσκαρ, «Καλύτερη Φωτογραφία», «Μακιγιάζ και Κομμώσεις», «Μοντάζ» και «Μικρού Μήκους Live Action», θα ανακοινωθούν κατά τη διάρκεια των διαφημιστικών διαλειμμάτων. Και το Χόλιγουντ ξεσηκώθηκε.

Κι ενώ οι φήμες για εφαρμογή του συγκεκριμένου σχεδίου από τη διοργάνωση κυκλοφορούσαν από τον Αύγουστο, είναι η πρώτη φορά που η Ακαδημία Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών αποκαλύπτει ποιες κατηγορίες θα επηρεαστούν. Όπως όμως ήταν αναμενόμενο, ένας μεγάλος αριθμός ανθρώπων από τη βιομηχανία του κινηματογράφου κατακρίνει αυτή την απόφαση, χαρακτηρίζοντάς την «ντροπιαστική», κυρίως για τους παραγωγούς που εργάζονται πίσω από την κάμερα, αλλά και τους μακιγιέρ.

Ο δρόμος προς την 91η Τελετή Απονομή των Βραβείων Όσκαρ έχει αποδειχθεί ένας τεράστιος πονοκέφαλος για την Ακαδημία. Πρώτα δεν κατάφερναν να βρουν παρουσιαστή, μετά το σκάνδαλο με τον Κέβιν Χαρτ. Μετά, πήραν πίσω την απόφασή τους ότι μόνο δυο τραγούδια θα «χωρούσαν» στην ζωντανή μετάδοση και αναγκάστηκαν να επιτρέψουν και στα πέντε τραγούδια να ερμηνευτούν live. Τέλος, υπήρξαν αρκετές καταγγελίες πως η Ακαδημία άσκησε επαγγελματικές απειλές για να εκφοβίσει τους σταρ ώστε να δεχτούν να παρουσιάσουν βραβεία στην οσκαρική τελετή.

Στην λίστα αυτή των κακών αποφάσεων έρχεται να προστεθεί και η απόφαση της Ακαδημίας να παρουσιάσει 4 κατηγορίες βραβείων (Φωτογραφίας, Μοντάζ, Μικρού Μήκους Ταινία και Μακιγιάζ), εκτός τηλεοπτικής μετάδοσης, στα διαλείμματα της live τελετής και να μοντάρει γρήγορα αποσπάσματα των ευχαριστήριων λόγων για να παιχτούν στους τίτλους τέλους. Όπως ήταν φυσικό, οι αντιδράσεις ήρθαν με μορφή τσουνάμι. Πρώτα από όλα από το Σωματείο Αμερικάνων Διευθυντών Φωτογραφίας (ASC), με τον Πρόεδρό του, Κις βαν Όστρουμ, να στέλνει μια επιστολή και στα 399 μέλη της ASC γράφοντας τα παρακάτω:

"Αγαπητά μέλη της ASC,

Χτες το απόγευμα η Ακαδημία ανακοίνωσε πως η παρουσίαση του βραβείου της Καλύτερης Φωτογραφίας – μαζί με τα βραβεία και Μοντάζ, Μικρού Μήκους Ταινία και Μακιγιάζ – δεν θα μεταδοθούν ζωντανά, αλλά θα παρουσιαστούν σε μια καθυστερημένη και μονταρισμένη έκδοση κατά την διάρκεια της τηλεοπτικής τελετής των βραβείων Οσκαρ. Αυτή η απόφαση πάρθηκε προκειμένου να μειωθεί η διάρκεια της τηλεοπτικής προβολή των βραβείων της Ακαδημίας.

Αφού έλαβα αρκετά σχόλια σχετικά με αυτό το θέμα από τα μέλη της ASC, νομίζω πως μιλάω για αρκετούς από αυτούς καθώς δηλώνω πως η απόφαση αυτή είναι αρκετά ατυχής. Θεωρούμε πως η κινηματογραφική παραγωγή αποτελείται από μια συλλογική προσπάθεια όπου οι ευθύνες του σκηνοθέτη, του διευθυντή φωτογραφίας, του μοντέρ και άλλων συχνά διασταυρώνονται. Αυτή η απόφαση θα μπορούσε να θεωρηθεί ως διαχωρισμός και διαίρεση αυτής της δημιουργικής διαδικασίας, ελαχιστοποιώντας έτσι τις θεμελιώδεις δημιουργικές συνεισφορές μας.

Η Ακαδημία είναι ένας σημαντικός θεσμός που αντιπροσωπεύει την τέχνη μας στα μάτια του κόσμου. Από την ίδρυση της οργάνωσης 91 χρόνια πριν, τα βραβεία της Ακαδημίας έχουν τιμήσει το ταλέντο των διευθυντών φωτογραφίας, αλλά δεν μπορούμε να εγκρίνουμε αυτή την απόφαση χωρίς να διαμαρτυρηθούμε".

Η αντίδραση του Κουαρόν

Ο σκηνοθέτης του Ρόμα, Αλφόνσο Κουαρόν, που είναι και προσωπικά υποψήφιος για Όσκαρ Φωτογραφίας εκτος από Σκηνοθεσίας, ορίτζιναλ σεναρίου και καλύτερης ταινίας, έγραψε στο Twitter: “Δεν υπήρξε ποτέ καμία ταινία χωρίς Φωτογραφία (CINEMAtography στα αγγλικά) και χωρίς μοντάζ”, ενώ ο Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο, νικητής στην κατηγορία Καλύτερη Σκηνοθεσία το 2018 για την ταινία “The Shape of Water”, έγραψε: “Δεν ξέρω ποιες κατηγορίες θα έπρεπε να βραβευτούν στα διαλείμματα, αλλά έλεος: Η Φωτογραφία και το μοντάζ είναι στην καρδιά της Τέχνης μας”.

Διαβάστε επίσης