Πώς το πιο διάσημο άγαλμα του Μιχαήλ Άγγελου διατηρείται καθαρό - Η χρονοβόρα διαδικασία
Ανανεώθηκε:
Ο Δαβίδ του Μιχαήλ Άγγελου αναγνωρίζεται ως ένα από τα πιο υπέροχα έργα στην ιστορία της γλυπτικής, αλλά σύμφωνα με τον διευθυντή της γκαλερί Accademia της Φλωρεντίας, το ξεσκόνισμά του είναι σαν να καθαρίζεις ένα ολόκληρο μπάνιο.
«Ξέρεις όταν καθαρίζεις ένα μπάνιο, καθαρίζεις και νομίζεις ότι έχεις κάνει εξαιρετική δουλειά, αλλά μετά εντοπίζεις λίγη σκόνη και αναρωτιέσαι "από πού προήλθε;"» είπε η Eleonora Pucci συντηρήτρια της Galleria dell'Accademia di Firenze. «Έτσι είναι. Η σκόνη είναι παντού».
Μία φορά κάθε δύο μήνες, η συντηρήτρια της Galleria dell'Accademia di Firenze, Eleonora Pucci, σκαρφαλώνει στη σκαλωσιά που έχει συναρμολογηθεί γύρω από το άγαλμα ύψους 5,17 μέτρων και αρχίζει να ξεσκονίζει τις μαρμάρινες κλειδώσεις και τους τέλεια τονισμένους μύες του Δαβίδ, χρησιμοποιώντας ηλεκτρική σκούπα, λεπτές βούρτσες και πανιά.
«Πρέπει να είσαι πολύ προσεκτικός για να μην πλησιάσεις πολύ, αλλά να είσαι αρκετά κοντά για να μπορείς να ξεσκονίσεις», είπε η Pucci.
Το πιο δύσκολο κομμάτι της δουλειάς, που διαρκεί τουλάχιστον μισή μέρα, είναι να ξεσκονίσει και να ξαραχνιάσει τις μπούκλες του Δαβίδ. Η ηλεκτρική σκούπα, με τις βούρτσες με τις μαλακές τρίχες διαφόρων μεγεθών, χρησιμοποιούνται σε αυτή την εργασία.
H Pucci τραβάει φωτογραφίες του αγάλματος για να ελέγξει για σημάδια ρωγμών ή αλλαγές στη μορφή του. «Μπορούμε να πούμε με απόλυτη βεβαιότητα ότι ο Δαβίδ είναι καλά στην υγεία του και το ξεσκόνισμα χρειάζεται επίσης για να διασφαλιστεί ότι αυτό θα συνεχιστεί» είπε η Pucci.
Το άγαλμα, που απεικονίζει τον βιβλικό ήρωα οπλισμένο με πέτρες και σφεντόνα, σμιλεύτηκε από τον Μιχαήλ Άγγελο μεταξύ 1501 και 1504. Με παραγγελία της Opera del Duomo και αρχικά προοριζόταν να τοποθετηθεί στην οροφή του καθεδρικού ναού της Φλωρεντίας.
Αλλά αφού ο Μιχαήλ Άγγελος παρουσίασε το αριστούργημά του, αποφασίστηκε ότι ο Δαβίδ ήταν πολύ τέλειος για τον καθεδρικό ναό και έτσι τοποθετήθηκε μπροστά από το Palazzo della Signoria, όπου παρέμεινε μέχρι το 1873 όταν μεταφέρθηκε σε αυτό που αργότερα θα γινόταν η Accademia για να το προστατεύσουν είναι από κάποια ζημιά.
ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Πώς ένα χαμένο έργο του Keith Haring πωλήθηκε «πακέτο» με ένα διαμέρισμα στο Μανχάταν
Ακτιβιστές του κλίματος έφτιαξαν κολάζ με εικόνες καταστροφών σε πίνακα του Μποτιτσέλι
Νέα έκθεση της Yoko Ono στην Tate Modern στο Λονδίνο
Καλλιτέχνης απειλεί να ρίξει οξύ σε πασίγνωστα έργα τέχνης εάν ο Τζούλιαν Ασάνζ πεθάνει στη φυλακή
Συντονισμένα χτυπήματα κατά των ναρκωτικών στην Αττική και στο λιμάνι του Πειραιά από το Λιμενικό
22:00
Ο πρόεδρος της Αργεντινής χαιρετίζει την «πίεση των ΗΠΑ» στη Βενεζουέλα
21:48
Νέος διευθυντής στην «Αυγή» ο δημοσιογράφος Λάμπρος Τσουκνίδας
21:36
Στην Ιερουσαλήμ τη Δευτέρα ο Μητσοτάκης για την τριμερή Ελλάδας - Κύπρου - Ισραήλ
21:24